Autor Wątek: Projekt i budowa IMK P12  (Przeczytany 2302 razy)

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1024
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Projekt i budowa IMK P12
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 13, 2018, 08:51:32 am »
zawsze zostaje też wymiana klocków na metaliczne ^^
Które hamują słabiej, ale wolniej sie zużywają.

Za to szybciej wykańczają tarczę.

Może jakieś wylajtowane kompozytowe tarcze shimano.
Ale ja przez 30tys km nie byłem w stanie wykończyć tarcz, mimo, że używam klocków metalicznych i półmetalicznych.
Co do efektów dźwiękowych zgadzam się całkowicie.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2108
  • 25 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P12
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 13, 2018, 09:00:45 am »
A wracając do tematu: pewnie zmienię tarcze na 2x180 (tak ma Bzaborow, znaczy BartekZ) i pozostaje tylko kwestia zacisku na przód.
Czy zmienić na jakąś hydraulikę a jeżeli tak, to jaką?
BB7 naprawię sam a jak się urwie linka to założę nową i pojadę dalej. Bo skoro wożę zapasową linkę do przerzutki to dorzucenie zapasowej linki hamulcowej nie stanowi problemu. BB7 (p) i BB5 (t) ma BartekZ co przemawia za pozostawieniem tak jak jest. Natomiast hydraulika na pewno będzie miała większą siłę i lepszą modulację oraz mniej problemów z ustawianiem, natomiast w razie awarii (nieszczelność) trudno mi będzie naprawić (i będę musiał wozić zapasowy zacisk mechaniczny wraz z linką i klamką jak niektórzy).
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) umarł i nie żyje :(
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 238
Odp: Projekt i budowa IMK P12
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 13, 2018, 12:36:42 pm »
......
Czy zmienić na jakąś hydraulikę a jeżeli tak, to jaką?
BB7 naprawię sam a jak się urwie linka to założę nową i pojadę dalej. Bo skoro wożę zapasową linkę do przerzutki to dorzucenie zapasowej linki hamulcowej nie stanowi problemu. BB7 (p) i BB5 (t) ma BartekZ co przemawia za pozostawieniem tak jak jest. Natomiast hydraulika na pewno będzie miała większą siłę i lepszą modulację oraz mniej problemów z ustawianiem, natomiast w razie awarii (nieszczelność) trudno mi będzie naprawić (i będę musiał wozić zapasowy zacisk mechaniczny wraz z linką i klamką jak niektórzy).
Franc jak panna młoda chciałaby ale się boi no risk no fun ;)  zaryzykuj i zapodaj jakiegoś slx-a czy cuś w ten deseń  i będziesz zadowolony no może nie z rachunku ;) ja tam nie wożę żadnych zapasów do hamulców a jazdę uskuteczniam na "dziadowni z  Tektro" i nic nigdy w trasie mi nic nie wyciekło , zakładasz nowy hebel i wiesz co masz  na gwarancji z używanymi różnie bywa nigdy nie wiadomo co przeszły.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.