forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: Franc w Czerwiec 28, 2018, 07:35:23 am

Tytuł: Projekt i budowa IMK P12
Wiadomość wysłana przez: Franc w Czerwiec 28, 2018, 07:35:23 am
Udało się, ostatnim rzutem na taśmę, Dżimi już czekał z przyczepką a ja z juniorem dopiero robiliśmy kółka testowe, ale się udało. Yesss!!!! 8)

Tak, że po kolei:
Na początku był chaos, kupę rurek (potem pociętych rurek), mnóstwo drogich części, tyleż samo części używanych a potem zaczęła się gorączkowa bieganina, spawanie, problem z przywiezieniem pospawanej ramy do domu (problem z transportem), montaż, demontaż, dorabianie części, próby, poprawki, więcej dorobionych części, montaż, demontaż, dorabianie, montaż, poprawki itd. Koniec, końców rower jeździ (jakoś).
Przed chaosem były jeszcze przemyślenia, że taki rower, czyli Tandem (bo o tym będzie wątek) jest potrzebny, żeby Córkę albo Najukochańszą zabrać jakoś na wycieczkę rowerową i co by nie marudziły, że ciężko. Te przemyślenia doprowadziły do wniosków, że tandem musi być plecami do siebie (oraz do globalnego ocieplenia klimatu od przegrzewającej się główki i karty zniżkowej na piwo do lokalnego sklepu spożywczego) co zaowocowało projektem P12.

Dane pacjenta: IMK P12, tandem plecami do siebie na ramie stalowej (profile 50x50x2* i 50x30x1.5), amortyzowany na oba koła (widelec i wahacz), w układzie 2xSWB, kierowanie USS pośrednie z drążkiem kierowniczym, długość 3m, rozstaw osi 2.5m, waga słuszna (nie ważony, ale z szacunków 35 kg będzie), wysokość foteli ~45cm, kąty oparcia zmienne ~30o, kąt główki ramy 68~69o, napęd na tylne koło.

Projekt:
(https://lh3.googleusercontent.com/4Ep1J9iiFythaeVTgbfTk_MfgohjXFTn-i0FYASi4foSfqjJmAo-2CRpMT2dLRxPJb1bn57Fcn_51KcZ5c8rbbpGen2_OUzoH4ZyGZEv67XGOns5qquYOCY0s_Ss27wDFURs44IWTPsq0U3SpTOUzFicAoYSCEGqQCgSwBE4k9KudWNltpDHFPDXVDGkqgs42-Q14lIj341q0J6-nWrQZLshaf5yOCpMDMd9oV76exrmbTq_BHxwmxl_A0qEHBNgExY0l0yKq1-1E8y__DCr6q_JjUBdfgVgWTjixVrd1wMaNfXyD-Ck3DeLbkXRclD5BxGtB3yfn7vqPgDcKXVrPxsEP8Oafg69US898suRVMfkcI4gLf7re4h2uI0o5fTh62LHZhC-3yB2NApdjjqmoL5iSkIlSgh4maK_wyuqThx6DVYRGMVth4OQAp7fKcaT6_An0qPhd0yvEyS8nT389Uvw-8fEBngH4gVO6iNgT2A32zMfr6WRzfH1WVn7uMlo04wL6jTtom3ILcDyvWBzppmp5rQQhZTzyg3umQIb55Ha4gR2sEN_B3B5ION_fZVvmCLb7U6b5CQSTcEimVDEhU8tsOsKTgkpgKV6OmRgSa1V6-hgyKoDzK1NNpxAga_2j30iIRuddujo06eQiKoNG7dGV0hx8n10=w1330-h400-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/jDLoO1leoYXN9psX23xZvnG6OLyQBlrPpL0Fr1h-bDKGNHnhptezg99P7XsLgeUG50Un6XoeTfaU4mu7kMVFIhwmfkg12VLoH5GpV4m6THY0UYsZeOsmE8CmL0zTANmRMmakYFzp6dLAUlmzDerD4T_s2-gwgiIuxsHBzO6yBCTPDj9P2lphVRdo7rr62gx0aQNiNEKtqkjCICuVtwqYaHkFNlOML391WZsgpAlM0wYkWlAuWYKzRDmcHYJByRX4VyfV9WLRSliwlCzIyqWRifNGEmzk6Ux47JF5RQYzLiXI4nEu-kQPR5QC5sONQx2ETcO9yjY6tpY8EsKkeJDU-YbBW6quxKMkN4Nd_HwgGwfU2Mgp-XjlYghM_aGuUL_kDxZeSYwfkE6nXvNqjky_4SgomZrr5Tqfom1OQcU8muybDh-36F_0HaSQyItISY-e85MZ3PHeRwtkluZjsmSHJe2QJ5dI439komAHucUsqkv8AGjnM1EFGmUh2sLgMDsDEC-oGkwIs_eKyPjECLLoAB1WNVGpuIbE2R7zLbdbnPTvmqW-H3B5GnV3-vd5n5t8zZLaV7wfqvEcmS6hmUWVrJxMCQCCYjVAKahncfv-iolWSqUZ2V9-WoyJVUnl7aZXaTcuJThuH4lpAxv-2zoGuuOYOKV0GL_P=w1410-h690-no)

Chaos:
(https://lh3.googleusercontent.com/_g2eJNXRhUzDFl9JlDTDsn3YSRu5O2IoC9sRxFekLFpbatclPK8dkXkXo_-yB3sbmvIXULH5UJvtQJe18VbdpvTXkvXAKCoqWb3QCGUU7w_X2lH3BO2-a07xwkqNH9RCelSQUFfDOU5hAzQchgGI48u3gM5HIa-Iowh3sFCPwm0kJiMIxCL3Xjactn2apbW7OXtwCZKxrZPJGGMIGUeUxy-TxbWo9GWU3L4fdeLA50vV0JGjLNMBEiR02ezkmFrqewlvKjnMqIU2xXWczVwwyO2GK6zjdWtmkiLZaURIsEjgeFACx6aMi-7sBmDKdWWRHM43bUroTHwcraxscvATTJbMNl2SSceSrFrxHW0xJ6EdvAprcbpsxs9fM7yH4uzyUHKS79FbJnHqeMxoVEKV5tq665pvPJJyU9oWKtpBhaqg950VfrePxvWKZ2PleX6nep95CiBJvOK0HNrfgQwMdOntEs-NiR_lB6idYC8Rgll_q-Qp-ondzeJHm_7GUeoguDQbgwKoJ1Bl8WE76rAu-JdqqATs8N3ffPMp-DIGxcNGWPY__wZAZqkB6udCtxZn3APevHRCYuLEVm3bdMFDmu-j6jtI6gaVCrrz8MSyrv1ogJOvdx4GZdtDXYlxAS0EiLhveMiELw4PeFmoXkJQpqt6ceg7nG1c=w1590-h895-no)

Pierwsze sczepianie elementów:
(https://lh3.googleusercontent.com/o7dhLHcD2jb4sqeZDZ0gYojH7GNHRQXfCW_-EXe9xsh42ap5buP9M4gPsJ4JAvikwL3u5OPsBsZFDhLjEVsoGdMp3D924YhfDLxDfmQNDQsD_HQNGs0Xx2LUVlSmPUtMsGypR8-fLvWCr9y_Lr5EBEthmgh_aTGLRheCBb7cyl04kOaC-iqa553PKBXR6f3qSmpcAs9wutZ-AQxv-RmTVa1ASCgnAPCY0wLI9tm8WqeVx5QNLLvMtu3PzzEGVXSH8-ooPU1qyNdGCzzJX5BEoVAxXy_j8TZuBsrvYBGxo6SAdvV38wAVKw3b4XFofeSJcfNp4ZhCiUAJHQh-guJsC1YFvu-x4me39X3cqCtBtuBoGVCCtgx7PYadhoYNFtBc3hHhHTGrpMb6R_Lh3Jg1QEWFY63HhOIQ6UHsWs4FKbRoEVMzzVoRJhD-H21-IOuCa8ErXBfSuCSxGUPtaC0yYwr31NAlIKmdYdX66MJm5GYg1PAv5yMUTPa9wNTSzn9-icktN9V5Pf4ryZ5R8P1SegGkZCYDYx5enhPA2GocuX98ZshzwgxzgK_6wnaoChCcE6rvKOrXYiT7h_6gY_kFKho-QHnkW5Dg_Xr7etNFAiRmaiUrJh7tdFV9a1KwsotMfiNLezXQ-EuKRdaC8PisVlq5hM7ZQn3l=w1590-h895-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/XWMDgqmeHgIejI-eoXFi5dBbTWQ9605-GBApWpbjACO9rMr2KK50iVLFG3BgcCiaaakXJFYkm1Gd_FdHp9HEGF9NadliiONLPJqikJGIJRRIg6sKVz6vFX4YEOBSo3ZsCTV5ynm6QSHvbdru-LNho22EypCgs2thiTllVf4euHIUiQEf-nNZdGaq3-p8qhEhbUMKadeBePj3r9nexN94dKh1_cImGR5xR7-tGTHk8LEgznHuqnLNNuGzCA7T-Q_ARTOtRbxtRDMDnStfZa7DtrXqcQwmeFb-PHOHYQekwr1rdKcOHw2Etlhj5D7cAdpqGPQ1OCouRlB-5ald-wpmpr2Wnl-pbZGDig3aZwZ4t77hKKNWjooo4hRxeofA4sPxqWY2N_Z2LfQA0ZCoswp1RvNGWZJCuHLsg6rWyd0S4VRpn-bxdPj037I1cGbXhpojzKF3hfdZsln47isEiAszMXQXsX-x_8hyPictxDFMlHWXFW19Z_nT5qub4Sfj9xCnqUEqjC3ZTTLfFNWMq-A-5KQtE6zI7IBblY1CaHffTo1YE6DIkhMWZ3Fxqnpd8ig-nyZqT5ZvJPX8J3u-G_FdHD3OL-2XRbSnE9He434LLxPZ15xF4qjgiluSZOJ4p_UwCKjH0MfRgWwv7XbA_NGvZ2n4v1zMEMcx=w1590-h895-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/GmtZKZXWQ6kA2ch_xXP24TMJxMGl1NSe0EnRMSzduynK4LN_PaV3_r-5byO9T_n78-RMxMIH-Mer6pK9RjJWouwdiCflXhXeY8A93tyTnsEu9MJF2_WugsuVVZjP9P9DNUBcC6bIK0v-XJuH33giYeqL7M7OdX3_4Ya3CMyKGJSZUVTQ4ubhpLT57xPcl1bc_eCaxmz841TNvxJRMzuvSQ5swiBwaRVIiKvqLwJ66dZa1lwRbcG_Y2pBgwHprQN4grdTW3ZuX-xmOt-jziQoLkHtf4zi1PjCPOvdz_6a5Fg22dIMT5zX47GXtEY3kPtCnkOaK9X1FirkV_3nIsQxX2lfCcbhp96K0prrsHC0a5g8Z7ikNdQNzPEJzlAPXSsfajRpLnIC3ghuq5k6F1vHrhLcvfoqeTwXpOYaUNhh6ath2Pg_0LGITjAuPa-gJ6dHOPb_RCXHzO3nPXtxBMY82A3Ta6OnH-OZFy13yA0TdjgKXmSrILJxG4_cTauftAs31Av1TWUr6WpxDQKVuloro8ibTZyWo5OC-WM989w8f_pzJN9Bok1oIty6yK_EYy0sfhe_97OuStTo5tKbQRdhrO1Z4rSxTQQlHWgFA3pSrSqNtZacd_pNf_X5CI5J_x82MeiWl_Y0JhTalUd8rq9N5olBQOZyIxS7=w1590-h895-no)

Początki montażu
(https://lh3.googleusercontent.com/CAV2s3EnQbW44HrIiLaRqX-SoEXLkfdoKdDtW8k34uBl6sCiZGOYzHWmOHycPRYaB5obJLWBZjZIDQi1hd24fgvnchuMGsetytZLyY3cDxSUk3_N766aZsxpqlTneJf1biugqev1ot8watyZC1-T_7QudVFsyXQz5_iWK39w-MJbehI0lfsE-E2sNcgBc5S1Cm43CCEXWj2Tt0tRg2a0FSuYkg_0naGUkn1lzJeChYzrjaFmPtwIFQ5ymcDaLnMoqpm8f8J-u-lGIE31AnbCaDkJrZBFZ4AnXlzxd21e88V7xQimycICzOoeYQkisGm6ASxbzIcCUThDbcCdSEj0avc4lFAdAFqKcnd30pWjHNkrsyYtfKCUGwBu80s9jrIk3c497oFFJhW-ZvxLFebl1YrDXxzUS6LGs367ULhPX_DWBf519HjagZ4sHCjYgDzwIDE-AnND3cokWbjg0e2bcHSvS60Ey3aSsRe_Cko5F399mlVt_LPcd4v_PG_YEtGZH8zbFroyCtcLCEj5kvxYKshZeekgLtiQD4qBvn1GPvCv4DMebfHVBMXMlNlwTtYXv21Goxijf2YF_pQ7UoBJ0hIJ2F2Ms2jw0dyaBG7C8sNUr0Vc8kUsznvtzakxnuGg0jtbd82MLmsuB6Rh_r90GrtvAOAItdjl=w1590-h895-no)
Szczegóły przekładni pośredniej (pasażer/-ka ma swoje biegi względem kadencji kierowcy):
(https://lh3.googleusercontent.com/XsX1wHtQroW_ifwVOVecphw58ErGa-_1tkjp7p4MgFMT-sAnWMNbKTkRY6KOfFWqiXlbXSxuUQ3sX7h3qlTRbtTYtasV3HvFtgbMa_X3hzQEvy2VoSEEzuOohi3ZIrBn7j06rNLj7uikBxXOSSnajOhbXCUf-69oS7OFeEAPTAudVZGcZUNdPU-juTKP_g4S6HldwL8RDDdGTFK6o28Pyqf4o0n5JLJUIxuWJacbNDG7VSp0-5RnthewcvdOxH3EyxJxNdNxOC0_u9QqSJpyRoQkxXkRs2n1pCjPNg1Hx4PGpaL9UTrCUTPbuXdullGlnADE7bEdKluxIyclhKgA4ePYzGIMVzjm51mdl8SBDd_Km1h9RWOyKIG2bD5ZqT-XM9Pv3e7bt9bPAbynKqYgcwIdJdbXyCOY0mlIJy060O6L5polBVWzGjEIMtmpDbaUeaknkvAeEdmgEVDvs7U2Ghq-M7rlYuMoRid0MoRUKgBOJHlklMSIuwDSpABfGhxtt8VALssiBRD42pN1dnqn2FoqC6UyAlj5V68t5FnkAQaPuYjmWHjzUGoyLOmaf2Ohjx9mYWjHx3NYNOXIEvvBLbmFdSziG-5Gtbq7hpAN4Ko7uHXw1wwG1te8w2aHHvHVWJBxb6z1vA3i46GADhASqCxCaem_mg8B=w1590-h895-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/Niv4s8DMJNXWyDu70-vHHVXChyC17RhJX1g_5ai_JfaZ622cpReiY1fCZYD0MZuEOE_9Y-XyjaoWtX3F1F7mPRL4y_-3DDhcHrqfKfofW6flVQMbeqR7CBEcxTbs4cfDygep7YOKNi6fv-AR7769zk_TRzeLPcTC0eEbuz2NmLYwGnn3jcpIIDrso2ZH4y0lEHhC6Paj8q3Oniq9xklCCjplF4n8jmvuNIG8dwUeo8LvR6l0tY2xBqN5yUNbIjN4QsuDnKMVd4DFHniteeXab8j1FW7KDo5v4X3Ra1Q6DXfbcZ0fYW6Iis9RU7FS_v_6RcQMs6Uo_r1NQJYuzDGu-bc8aSxEyU2MA30SmW8cBlmUbnaU8JHPDvxp1zI-QHkgnLtAaaR1cs1B6Ipks97jrS5xxmm0PUAqdby0lbOkLVgE8goLp1dXEk0liSLZk__KCiQPIm7ACf-FrmvgwPF9EJ4qIsMM2C8tE2SMuUa5eQefjjzTowVJ8vmDnsu5EnxR3g_3b_4cKdIYeypcuSoE9WSxmrcByVHioe302vlbxbGBotHU7ZBNwIK-Jgh564FDW6wPUmhbaNPIb2Gp5tmdHUzLJ2IdxfKAC1QQilBPxQYgG7c9YCOM3b-7oABi8BY3ll33DAu4VpkNFUefHxFCsoPdTk6K_Buh=w1590-h895-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/ZjAZz36BV_Jphr0ZjeRGwAZ5SjBKZyJSRaL5Q7XiaPGz1QRWT6zP5874Oommqvo_Bky9s7vpMKKnl1MLc6ymcXxvVZroRTLvksRWb2H3yiQtqjdBDHCrZl782lIklmKSLAgbAJdjdIZP7oFfR1gfbRD_sClChei6sfWzEYPxvcRwmQWSwSwUT52S4TfaqYbLFhDdQ4LWH97heUW-IqtwCHfXIwLFGOo0tmO0THE8tPJQs9lT-Jwarmkxh_R38MiBQWmtZiGwIilKAYaaSLcGZhP6E38EOcMAP8lt8I-DDXwU05fHit1i0O_zEbSO4QijIbk55R0JY7zfgChlkIFp-6fXaEPk4OgDryqEh_hEI2QUmP6tpexotLPDVSLGC3kKkrE8fkQ6ZDoVvb2_viWhiDXyA1aTikralYf0NDDh0l1wVXh5QIZkQB4hGiOYcWOc0CVzjleX15LBIQuYJTZLns4FPzQNbAINdBWrm441RzJEthf4Dl2EofFkr8dL1zaIVD-6-q-T5ErTi9CVOQFkFeuLJl0_BN4fPo5k-MS_37d74dDVlLlp8AqniIzG9Xt0_Vz3uEMMbOor1e8YPbAQ2WRkidAPDsCoD65J8KVFHAVZ7-yLw7i4tDm8rTInR2fgPMJz-gAF11rhZH7g3YiiJy51tNn5uO3-=w1590-h895-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/0LrABSGycQt-kkii6HcXlCQu5jGqdkeH4UG1eRNbBBeOiaB3J0__GI7-PJpXLNvZlIKIlfNO35Df_5bc5JeSW_l11UOb98bc6WGFnOgyauwMaooE_wDnrnE39yK1BBfZYydK11ZH3ui8fL_jIZmdLhAePpiejH6woyXw5zwYDp6rK_X3rPDgdlAFv3euM-5B5NSWhNG1P6u1NHs9FPY8a8CRLSCZ3lfTCpfHrrgwSBz2Zz-tIoczaE2eMEbKfQ8KlxJHvwIhLVroOaljOTYQB2SN0FIJ1O691kBX1PA9NhAA79uwIrkLSD9WRdPbbNdCE4S2dX-KDSAyyTQm3n7tyoXdgnFCUkXe4_XKhAoSIUU8GZsJQa6a_3ws6IZj4lTIP0ToaBcSBMBJ9EebSE3qOEIU71eh_ZwWWHzjpIWkenItzuDe2ZQqPe6zIaCjKrbHxSNKegA0h282tYBsx2AkZFzFpsqjx0AKigObFeCZJKAYOQQdOJWxsdVIndZjeFTr74aMSKtSGEM35l5PH08ue0KHS3HIZRQLH0-wuXDKQEkr24nQIs4mMFfx6S-gIGy0vzOVb_YQENUeJkoppNy0a17yG4MrP-6ZIuxfgdUjWwT7QDeZqldVqstRhE6UxMgGZXWJhMWmrTuVyAO1grbWG_fzIdQwzmlp=w1590-h895-no)

Jazdy testowe:
(https://lh3.googleusercontent.com/jhYYspVN5nndJkIdWvJxQMSQUqI-3vROCS-FBbU_yqb3ab2e98eMORw2-nvOlQ1CLQwVZ1jT0UfNw8Lw1k1GxzydqSl2j1ss87oMPUhxNQQCwUpgnQr3WwIOQHLiLHJpSg5Ha-u4jZauVkabAPKyPoF5_LTmqTP2AhpVemzEejwKMV93e6Ddcf-WqkfstwaKW0LGS_hbeYZwWOgfCBf979RDFoMdItDAiifPTh0MEqUBS01nfdT3DnYmCVpSeuVBOup5n67198X_v379Bres-yT4sfcITlfNS6tilf-kvDfp3DQnJMp4_eBY06FGNKMEDLvbYIFlp8b6_uTmTcmGnwRkWBhGu7YOpLFZGVGLKwTe-ATqP-DnYiHvROtQ4hRAFI08YnbAB-ou41ItvkjESH8U3MHxVzE6QBr-pk_l1oow8ibAMGqFWs_c2cBFJeL3XPl2JyDHiVofnexCQRYI8ZoFcVW0nSzLJu40oSFriJn82Lo1d1-wUc9JO2bFMqmncT-1hQ92XG9A5BZkQHhje82DBw92PU7DaAWNkArWMBpH2ZKOMtrc5LuHUHmsPw3FJ5dKfS9ZGysEgvVHEvqpLSZMjfESbBOAQ9U9S_E7j8A_27ALPDiuScN0k_9LapDcjtakqJUBfknB1cwsBow3kBrvevdHXU4P=w1590-h895-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/ai_0H11JfaXbtIkxMWAdVd6rlpZxiSbMwJ_D435jOsmuemW_CBBc9gNN5nuWN0Nf40tPbuXassre1DtCnT5d8q40yWKnG5ScWijPTv-bKoBBfhlwq4MQZSmux_maI6yqPipEy-LyFgCWJfOUlRIa3Qpa_QPP4MZOTm2F8bNx-4f9dyiJJ_pPGKhuDNwcee_M26ZgwjS99I3PxOG6buosKxXXkAEnN8fkdcb4xr3rSGrcG09vYipn1Pc8GSkpJnyai5pESPSy7_eMedGPTHEh-X6SeLMs4DwXWRUgr46qHRKFcIx0fyWCTmp4CJr__tiFAOong_u5NfWm0PEYZN_SCtvGCmcNnw6FHnd5SLqOvdB3geWsq6CdF6vOyQ8La8LAVly8c2Ws3zPoMOTADrDNeiW33PxsGDmO2UUb0ad4ZJzLDo6eVFFQDYsCOHOLUFYv4fqxigm6sQBGMprL1dRsDk56ThNXqYEJa4WvJXLyIzIRpbXly0d_wa5Mj_wdS4N1121TW3H_liplmQmwEEqpKhM-vOQuDuEureFUgNVSV3nMMVSkxldUFdixsLesM5HTHgRMfI2LpnqttJ9yu0fo7WF5Y_B29zrpyzZAy05SlRH5pLvEYPwcOwo0pLRiE5lUCu_XbzwUcQckaNVBFXzyOrNmoZ-4J6wX=w1590-h895-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/KsE6G_WSdeUnKoUSGoa761aiDsgo2t8BJiX3A-PaPfUe3dReJnxe79FibiXdmN2Ysad8VPtM0oxBZa-P329bxopJxhRlJX0sNbz8Qf1agQiAI9q9RNFBUlMRNpc060QTgxaXQiivjAiSHcSH632F7H5BpidPJPf3K4_SMkNCEHnXz-RMoDrvtyJFgCF3ZLPmvkNfN4-tmUbyehTQW6qxwGPABmm5s31_B5Cbsw4mgpYF9JI0hmx4P0nAlhZ07qFIYEpI40whAJTsBVgu9hxXOJhtDjpxBXbD0fCSXH6QxlnVWQ2AOPAZdXF5kSvKM_asFOYzOW7vW0zfPG3fAoKQt0AjVtzYoyoHvk8a6BQ6yBS7jzLTdXFB26b1lczJKLVzaxvCFtqPJwqWFWY6RnImgWQCdOCt_1DUppbpNt_ZBYW4l5kH9wIPvIwjlj6ZuBwBTf8UDKyc6oDSs6lcSRG4tD6RC67JjbVEfvvCLP6VV7YZ0YtkWs4dyI1JnQSc_mudyVMKSX_DGwa2xnmeLJcOY8nXP6rDGAbD_s-3g2163t5GkHV46iV24_wny5pgyzInxeVidDVjrJlscqA1rK7R-IVqkODMnFDq_iPPMsyr_X1y_0JJRb7MYgCUmxGv41KgRIV5Zi8JkSF0nGU_CIJlHnLTZRBw8Too=w1590-h895-no)

Jazda solo: https://youtu.be/r0eHHM-1anU (https://youtu.be/r0eHHM-1anU)
Start z pasażerem: https://youtu.be/-CRLmBD4894 (https://youtu.be/-CRLmBD4894)
Jazda z punktu widzenia pasażera: https://youtu.be/BnVtJWcE7iY (https://youtu.be/BnVtJWcE7iY)

Podziękowania:
Dziękuję Maćkowi70 za części, centrowanie kół, przespawanie wahacza i pomoc w montażu.
Dziękuję Stormowi za widelec
Dziękuję Juniorowi za pomoc w montażu i ustawianiu (szczególnie hamulców i głównego napędu), bo bez niego nie dałbym rady.


* - profile miały być 50x50x1.5 większość rurek i tylko przednia skośna z 50x50x2 ale się sprzedawca pomylił.
Tytuł: Odp: Projekt i budowa IMK P12
Wiadomość wysłana przez: Inc0 w Czerwiec 28, 2018, 10:40:05 am
ciekawy "velcyped" ;) ..tak sie zastanawiam czy nie lepszym rozwiązaniem  byłby napęd na oba koła, na przód i tył osobno odpada ci kilometr łańcucha odatkowe napinacze a wówczas każdy "silniczek" adekwatnie do swojej mocy i momentu wybierze sobie dogodne przełożenie
Tytuł: Odp: Projekt i budowa IMK P12
Wiadomość wysłana przez: Franc w Czerwiec 28, 2018, 11:01:48 am
Napęd na przód w zasadzie wyklucza się z amortyzowanym widelcem..... Poza tym nie lubię MBB.
Tytuł: Odp: Projekt i budowa IMK P12
Wiadomość wysłana przez: klubowy w Czerwiec 28, 2018, 11:37:54 am
Łooo.... Rewelacja! Jakie odczucia towarzyszą jeździe tak długim rowerkiem?
Tytuł: Odp: Projekt i budowa IMK P12
Wiadomość wysłana przez: Yin w Czerwiec 28, 2018, 04:44:52 pm
Gratulacje, projekt wymagający :) Btw Juniora to chyba ostatnio widziałem w Opolu na trajce, ale chłop wyrósł :D
Tytuł: Odp: Projekt i budowa IMK P12
Wiadomość wysłana przez: zbiegusek w Czerwiec 29, 2018, 08:18:04 am
Fajne i bardzo ciekawe. Dałbym kierownicę wygiętą tak, by była kilkanaście cm wyżej - będzie zdecydowanie wygodniej. :)
Tytuł: Odp: Projekt i budowa IMK P12
Wiadomość wysłana przez: szydziu w Lipiec 01, 2018, 07:20:53 pm
Ma to moc ;)
Tytuł: Odp: Projekt i budowa IMK P12
Wiadomość wysłana przez: Franc w Lipiec 10, 2018, 06:56:53 pm
Mam parę dylematów w temacie hamulców:
* Przydałoby się zmienić tarcze z zamocowanych obecnie 160mm na większe czyli 203mm tył i 180mm przód a może inne kombinacje? Choć 203 na przód trochę się boję - w P8 mam taką, ale jest mniejsza masa a problemy były.
* Zmieniać zacisk z przodu na hydrauliczny czy zostawić BB7. Jeżeli zmieniać to na jaki? Założony obecnie BB7 jest wystarczający i w zasadzie niezawodny a w razie kłopotów łatwo naprawialny. Hydraulika ma swoje wady związane z nieszczelnościami. Z tyłu raczej BB7 nie będę ruszał (również wystarczający, a jak dostanie większą tarczę to będzie jeszcze lepiej).

Za zmianą z przodu na hydraulikę przemawia fakt, że mógłbym zdemontowanego BB7 zamontować na przód do P8 bo tam stary BB7 umarł z brudu i rdzy.

Dodatkowo 2 filmiki:
7_irg52llLQ (http://7_irg52llLQ)
oZ9H44GDmL8 (http://oZ9H44GDmL8)
Tytuł: Odp: Projekt i budowa IMK P12
Wiadomość wysłana przez: Inc0 w Lipiec 10, 2018, 07:32:31 pm
na logike wieksze tarcze sie własnie na przód zapodaje bo to mocniej pracujący hamulec , z sama wymiana tarcz bym sie wsorzymał sprawdz najpierw jak na hydraulice obecne tarcze sobie poradza . Mam od lat hydrauliczne hebelki firmy uważanej przez fanatyków shimano za dno i wodorosty a się trzymają całkiem całkiem , kultura pracy bez porównania do mechanicznych, lekka praca , lepsza modulacja i siła nacisku . Jeśli nie zaczepisz o coś przewodu i go nie wyszarpiesz to mając porządne hamulce wycieki raczej nie grożą zwłaszcza przy eksploatacji szosowej .  Co do wyboru konkretnego modelu czy marki nie chce się wypowiadać jeśli fundusze to nie problem bierz heble z zaciskami wykonanymi z jednego kawałka metalu oraz z klamką z opcja regulacji oddalenia sa droższe ale mniejsze szanse na wycieki a siła hamowania większa dzieki wyzszej sztywnosci niż w przypadku zacisków składanych z dwu części same klameczki wygodniejsze w użyciu
Tytuł: Odp: Projekt i budowa IMK P12
Wiadomość wysłana przez: raffi w Lipiec 11, 2018, 10:32:02 am
na logike wieksze tarcze sie własnie na przód zapodaje bo to mocniej pracujący hamulec

To samo miałem pisać. Z tyłu to najpierw sprawdź czy masz potrzebę wstawiać większą tarczę. Bo jak na obecnej już blokujesz koło i nie ma problemów z modulacją, to na większej koło nie będzie się blokować bardziej ;-)


Mam od lat hydrauliczne hebelki firmy uważanej przez fanatyków shimano za dno i wodorosty

Istnieje coś takiego jak "fanatyk Shimano"? Przecież ta firma robi obiektywnie dość średni osprzęt, hamulce takie sobie, piasty wręcz słabe, a ich zewnętrzne suporty to dno i 5 metrów mułu.


Jeśli nie zaczepisz o coś przewodu i go nie wyszarpiesz to mając porządne hamulce wycieki raczej nie grożą zwłaszcza przy eksploatacji szosowej .

Głównie to bym się obawiał nie jazdy, a transportu roweru. Wkładając na różne przyczepki, dachy, do bagażników itp. o wiele łatwiej uszkodzić coś niż jadąc.
Zresztą dokładnie z tego powodu roweru nie wożę samochodem, a na zloty dojeżdżam koleją. Bo do auta musiałbym wkładać rower sam, a przy 20kg melu o długości 2m łatwo jak nie rower uszkodzić, to elementy wnętrza w aucie.


Co do wyboru konkretnego modelu czy marki nie chce się wypowiadać jeśli fundusze to nie problem bierz heble z zaciskami wykonanymi z jednego kawałka metalu oraz z klamką z opcja regulacji oddalenia sa droższe ale mniejsze szanse na wycieki a siła hamowania większa dzieki wyzszej sztywnosci niż w przypadku zacisków składanych z dwu części same klameczki wygodniejsze w użyciu

Ogromną rolę w tym jak działa hamulec (zwłaszcza modulacja) grają też przewody hamulcowe, a dokładniej to ich sztywność.

Z kolei klocki i tarcze mają duży wpływ na siłę hamowania.
Tytuł: Odp: Projekt i budowa IMK P12
Wiadomość wysłana przez: Inc0 w Lipiec 11, 2018, 11:24:50 am
tu raczej przewody w stalowym oplocie nie beda potrzebne
Tytuł: Odp: Projekt i budowa IMK P12
Wiadomość wysłana przez: Franc w Lipiec 11, 2018, 11:56:42 am
Nie zablokowałem jeszcze tylnego koła ale wydaję mi się, że większa siła by się przydała. Utraty przyczepności raczej się nie boję: mam duży docisk :)
A z przednią tarczą nie chcę przeginać (znaczy ograniczę się do 180), niezależnie od siły hamowania, żeby widelca nie połamać. Znaczy nawet jak będzie przodem słabo hamować to i tak, raczej nie zwiększę tarczy bardziej niż 180.
W ostateczności zrobię 2x180.

Co do transportu: P12 to koło 35kg :D i będę musiał mu kiedyś zrobić bagażnik dachowy bo inaczej niedasię. Pewnie będzie z dźwigiem.
Tytuł: Odp: Projekt i budowa IMK P12
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Lipiec 12, 2018, 04:10:35 pm
zawsze zostaje też wymiana klocków na metaliczne ^^
Tytuł: Odp: Projekt i budowa IMK P12
Wiadomość wysłana przez: live_evil w Lipiec 12, 2018, 04:49:37 pm
zawsze zostaje też wymiana klocków na metaliczne ^^
Które hamują słabiej, ale wolniej sie zużywają.
Tytuł: Odp: Projekt i budowa IMK P12
Wiadomość wysłana przez: raffi w Lipiec 13, 2018, 08:09:47 am
zawsze zostaje też wymiana klocków na metaliczne ^^
Które hamują słabiej, ale wolniej sie zużywają.

Za to szybciej wykańczają tarczę.

No i okazjonalnie zapewniają niezłe doznania akustyczne, można uzywać hamulca w roli dzwonka :D
Tytuł: Odp: Projekt i budowa IMK P12
Wiadomość wysłana przez: live_evil w Lipiec 13, 2018, 08:51:32 am
zawsze zostaje też wymiana klocków na metaliczne ^^
Które hamują słabiej, ale wolniej sie zużywają.

Za to szybciej wykańczają tarczę.

Może jakieś wylajtowane kompozytowe tarcze shimano.
Ale ja przez 30tys km nie byłem w stanie wykończyć tarcz, mimo, że używam klocków metalicznych i półmetalicznych.
Co do efektów dźwiękowych zgadzam się całkowicie.
Tytuł: Odp: Projekt i budowa IMK P12
Wiadomość wysłana przez: Franc w Lipiec 13, 2018, 09:00:45 am
A wracając do tematu: pewnie zmienię tarcze na 2x180 (tak ma Bzaborow, znaczy BartekZ) i pozostaje tylko kwestia zacisku na przód.
Czy zmienić na jakąś hydraulikę a jeżeli tak, to jaką?
BB7 naprawię sam a jak się urwie linka to założę nową i pojadę dalej. Bo skoro wożę zapasową linkę do przerzutki to dorzucenie zapasowej linki hamulcowej nie stanowi problemu. BB7 (p) i BB5 (t) ma BartekZ co przemawia za pozostawieniem tak jak jest. Natomiast hydraulika na pewno będzie miała większą siłę i lepszą modulację oraz mniej problemów z ustawianiem, natomiast w razie awarii (nieszczelność) trudno mi będzie naprawić (i będę musiał wozić zapasowy zacisk mechaniczny wraz z linką i klamką jak niektórzy).
Tytuł: Odp: Projekt i budowa IMK P12
Wiadomość wysłana przez: Inc0 w Lipiec 13, 2018, 12:36:42 pm
......
Czy zmienić na jakąś hydraulikę a jeżeli tak, to jaką?
BB7 naprawię sam a jak się urwie linka to założę nową i pojadę dalej. Bo skoro wożę zapasową linkę do przerzutki to dorzucenie zapasowej linki hamulcowej nie stanowi problemu. BB7 (p) i BB5 (t) ma BartekZ co przemawia za pozostawieniem tak jak jest. Natomiast hydraulika na pewno będzie miała większą siłę i lepszą modulację oraz mniej problemów z ustawianiem, natomiast w razie awarii (nieszczelność) trudno mi będzie naprawić (i będę musiał wozić zapasowy zacisk mechaniczny wraz z linką i klamką jak niektórzy).
Franc jak panna młoda chciałaby ale się boi no risk no fun ;)  zaryzykuj i zapodaj jakiegoś slx-a czy cuś w ten deseń  i będziesz zadowolony no może nie z rachunku ;) ja tam nie wożę żadnych zapasów do hamulców a jazdę uskuteczniam na "dziadowni z  Tektro" i nic nigdy w trasie mi nic nie wyciekło , zakładasz nowy hebel i wiesz co masz  na gwarancji z używanymi różnie bywa nigdy nie wiadomo co przeszły.