Autor Wątek: Tail fairing/full fairing - obudowa Coroplast - płyty kanalikowe z polipropylenu  (Przeczytany 1229 razy)

chris1990

  • Gość
Po solidnej dawce włozonej pracy związanej z modyfikacjami sprzętowi roweru (jeszcze został blat),
stawiam kolejny krok, którym będzie budowa tail fairing'u lub full fairing. W tym celu zamierzam wykorzystac:

1. Coroplast (płyty kanalikowe z polipropylenu) + opaski zip, ew. taśmę
 
Alternatywnie:

2. Stelaż z rurek PCV + uchwyty + arkusze lite z polipropylenu


Jakie są możliwości obróbki coroplastu i w jaki sposób formowac kształty, np. półkula ?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2017, 07:44:55 am wysłana przez chris1990 »

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2011
  • Rowery Poziome Rule
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Tail fairing/full fairing - obudowa Coroplast - płyty kanalikowe z polipropylenu
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 23, 2017, 08:52:45 am »
Spróbuj elektryczne rurki z PCV +poszycie z karimaty klejonej glutem.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS)
Thyss 222
szary Modus z D4F
grafitowa Viki "C" Caravan z 19DTH zwana Czołgiem

chris1990

  • Gość
Odp: Tail fairing/full fairing - obudowa Coroplast - płyty kanalikowe z polipropylenu
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 23, 2017, 01:31:10 pm »
Zależy mi na sztywności, więc nie pcham się w karimaty / wyroby materiałowe .


Materiały już zakupione:

1. Stelaż: rurki PCV + kolanka + uchwyty.
2. Owiewka: coroplast + folia samoprzylepna.

Nowe doświadczenia w pracach przede mną. Podzielę się efektami po ukończeniu.

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1872
  • Zduńska Wola
Odp: Tail fairing/full fairing - obudowa Coroplast - płyty kanalikowe z polipropylenu
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 23, 2017, 07:56:30 pm »
2. Owiewka: coroplast + folia samoprzylepna.

Powodzenia.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


chris1990

  • Gość
Odp: Tail fairing/full fairing - obudowa Coroplast - płyty kanalikowe z polipropylenu
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 23, 2017, 10:12:54 pm »
Po ukończeniu owiewka przejdzie fazę testów, spokojnie.

chris1990

  • Gość
Odp: Tail fairing/full fairing - obudowa Coroplast - płyty kanalikowe z polipropylenu
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 26, 2017, 05:22:47 pm »
Koncepcja folii samoprzylepnej poszła do kosza, więc zostałem przy samym coroplascie.

Wyszło tak:
http://pokazywarka.pl/xk65ty/
(pierwsze zdjecie przed kolejnymi zmianami)

W najblizszym czasie faza testów.

Co sądzicie ?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 26, 2017, 05:24:24 pm wysłana przez chris1990 »

oblivion

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 329
Odp: Tail fairing/full fairing - obudowa Coroplast - płyty kanalikowe z polipropylenu
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 26, 2017, 09:42:52 pm »
IMHO ten materiał jest straszny, wyszedł jakiś madmax wersja demo, zdemontuj i zapomnij ;)

chris1990

  • Gość
Odp: Tail fairing/full fairing - obudowa Coroplast - płyty kanalikowe z polipropylenu
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 27, 2017, 07:30:30 am »
Nawet nie ma takiej opcji.

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1872
  • Zduńska Wola
Odp: Tail fairing/full fairing - obudowa Coroplast - płyty kanalikowe z polipropylenu
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 27, 2017, 04:43:32 pm »
Oblivion ma rację.

Dysk na tylne koło i porób próby + opływowa torba za siedzeniem.
Chociaż na zlotowych zawodach kuferki wygrały.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


tatar

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 168
Odp: Tail fairing/full fairing - obudowa Coroplast - płyty kanalikowe z polipropylenu
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 27, 2017, 08:23:19 pm »
Wygląd jest bez znaczenia (moim zdaniem).
Liczy się efekt a ten trzeba przetestować - kilka zjazdów z górki bez pedałowania z osłoną i bez, z pomiarem czasu lub max prędkości.
Żadna jazda po płaskim nie da odpowiedzi bo efekt placebo jest silny.
W konstrukcji dostrzegam dwa potencjalne niedociągnięcia - po pierwsze ogon jest dosyć krótki.
Po drugie i ważniejsze - prawdopodobnie swoim jestestwem wystajesz poza obrys tego wąskiego fotelika.
Dlatego ogon powinien być dopasowany szerokością nie do fotela ale do Twoich pleców w tym fotelu.
Mam podobnie wąski fotel i kiedyś spróbowałem podobnie wąskiej osłony i efekt był minimalny o ile w ogóle. Ale myślę, że była po prostu źle zrobiona w tym właśnie aspekcie.
Daj znać jak rzetelnie potestujesz, ale pomyśl też o poszerzeniu ewentualnie.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2017, 08:25:24 pm wysłana przez tatar »

chris1990

  • Gość
Odp: Tail fairing/full fairing - obudowa Coroplast - płyty kanalikowe z polipropylenu
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 27, 2017, 08:49:09 pm »
W planach za jakiś czas będzie DYSK na tył.

Co do konstrukcji owiewki. Podczas tworzenia jej zauważyłem, że lepsza byłaby szersza i z dłuższym ogonem, racja.
Dopasowana to mojej sylwetki. Ramionami wystaję poza obrys owiewki i aerodynamicznie jest średnio pod tym względem.
Narazie zostanie obecna wersja prototypowa. Potestowałem i wiem, że działa. Wg mnie + ok.5km/h przy tej samej mocy,
ale żeby miec pewność, najbliższe treningi to zweryfikują.

chris1990

  • Gość
Odp: Tail fairing/full fairing - obudowa Coroplast - płyty kanalikowe z polipropylenu
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 28, 2017, 08:43:47 pm »
Potestowane dziś na treningu i w praktyce owiewka daje 2-2,5km/h (do 3max).
Czuć dociążenie tyłu o 1,6kg. Rower szybciej wytraca prędkość i na podjazdach czuć różnicę (niedużą, ale jest).

tatar

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 168
Odp: Tail fairing/full fairing - obudowa Coroplast - płyty kanalikowe z polipropylenu
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 29, 2017, 12:39:47 pm »
Potestowane dziś na treningu i w praktyce owiewka daje 2-2,5km/h (do 3max).
Czuć dociążenie tyłu o 1,6kg. Rower szybciej wytraca prędkość i na podjazdach czuć różnicę (niedużą, ale jest).

Wygląda sensownie - pojawia się pytanie czy jest sens stosowania takiej owiewki w życiu codziennym, biorąc pod uwagę uciążliwości.
Na wyścigach wiadomo - taka różnica może decydować o wyniku.
Natomiast jeśli chodzi o masę to ja takich różnic nie jestem w stanie wyczuć chyba, że przy noszeniu roweru.

chris1990

  • Gość
Odp: Tail fairing/full fairing - obudowa Coroplast - płyty kanalikowe z polipropylenu
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 29, 2017, 01:21:50 pm »
Rower służy do treningów i do startów (jesli takowe wezmę pod uwagę).
Nie jest pojazdem na dojazdy do pracy, sklepu, itp... (do tego mam zimówkę Scott'a Peak retro MTB z lat 90').