Autor Wątek: klamka z dużym-jak największym zakresem ruchu.  (Przeczytany 3264 razy)

kuń

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 19
klamka z dużym-jak największym zakresem ruchu.
« dnia: Lipiec 18, 2017, 12:48:22 pm »
Jak w temacie.
Szukam klamki x2 szt  muszą wybierać bardzo dużo linki, obsługiwać będą hamulce tarczowe avid bb5
cały problem polega na tym ze linka ma okolo 3m długości- i standardowe klamki nie wybierają odpowiednio dużo linki. Heble mają zatrzymać twór zwany kawiarnią rowerową:) też poziome tyle że cięższe bo z jeźdźcem to waży ponad 360kg.
Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi.

storm

  • Gość
Odp: klamka z dużym-jak największym zakresem ruchu.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 18, 2017, 03:41:37 pm »
A nie myślałeś o wybraniu hamulców Avid BB7? U Bzaborow zatrzymują tandem i dają radę :D

kuń

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 19
Odp: klamka z dużym-jak największym zakresem ruchu.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 18, 2017, 04:05:02 pm »
To nie kwestia czy dadzą radę bo sprawdziłem -zaciągając  ręcznie linkę- i avidy bb5 zatrzymają to moje monstrum. Kwestia zakresu ruchu klamki .
Inna sprawa to prędkości, jak będę chwilami jechał 8km/h to już będzie za dużo:)
Mam sie dotarabanić-po leśnej bitej utwardzonej drodze :) na miejscówkę i  po kilku godzinach wrócić do miasta na garażowanie.
Podobno avidy speed dial 7 mają regulacje położenia klamki-odsadzenia od kierownicy- oraz modulacje siły, byłoby to chyba ok, ktoś to  wykorzystywał w poziomych?

dekers

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 46
Odp: klamka z dużym-jak największym zakresem ruchu.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 18, 2017, 04:51:39 pm »
W naszych modelach dekers często stosujemy bb7 i mogę ze spokojem powiedzieć ze da radę. Z 70km/h zatrzymuje w momencie. A bywa że zestaw waży 40kg + 90kg masa rowerzysty + 20kg zabranego sprzętu. Więc przy tak małych prędkościach nie powinieneś mieć problemu. Na bb5 mam elektrycznego quada i zwoziłem nim drzewo z lasu. Łącznie miałem 550kg i również nie było potrzeby szukania ściany aby go zatrzymać :) Powodzenia

zbiegusek

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 181
  • http://www.zbychewka.pl
    • Pracownia ceramiki ZBYCHEWKA
Odp: klamka z dużym-jak największym zakresem ruchu.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 18, 2017, 07:41:37 pm »
A ja bym polecał do takiej kawiarni normalne hydrauliczne tarczówki od taniego chińskiego kłada. Takie rozwiązanie zastosowałem w swojej platformie dla wózkowicza i doskonale się sprawdza. Platforma jakieś 50kg + kierujący 100kg + wózkowicz z wózkiem ~60kg, a czasem i poważniejszy ładunek ponad 100kg. A prędkości ciut większe.
Nawet same zaciski z klamką/pompą pożenić z rowerowymi tarczami. No i ta klamka/pompa ma funkcję hamulca postojowego, co dla mnie było szalenie istotne.
--
Pozdrrrawiam serrrdecznie!
zbYszek

kuń

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 19
Odp: klamka z dużym-jak największym zakresem ruchu.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 18, 2017, 07:59:19 pm »
Właśnie dlatego nie kupowałem bb7 bo bb5 z tego co czytałem dadzą radę .
Odnośnie hydraulików, właśnie wziąłem mechaniczne bo są prostsze w obsłudze , serwisie i naprawie,szczególnie na trasie.
Tarcze, zaciski itp od quada...niby ok , ale byłby problem z kołami,  to nie rowerowe, pieron wie od czego to koła:)  wysokość z oponą 60cm ,  szerokość opony jakoś 8 cm .
piasta aluminiowa, w środku 2 kryte łożyska  między nimi dystans-rurka na osi.
Wolę przy tym nie majstrować, są ok albo nawet bardziej niż ok. Próby w lesie ,w tym zimowe po śniegu wypadły ok..no poza hamulcami:)  zrobiło mi sie gorąco jak driftowałem tym potworem w zakręcie:)

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 695
Odp: klamka z dużym-jak największym zakresem ruchu.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 19, 2017, 07:23:34 am »
Klamka ma obslugiwac dwa koła jednocześnie? dwa hamulce?

Moze warto byloby użyc zwyklej klamki ktora zaciągałaby jakiś rodzaj dzwigni gdzieś w wygodnym miejscu a z kolei do tej dzwigni bylyby podlaczone linki hamulców. wtedy ilosc wybieranej linki regulowaloby sie poprzez wysokosc zamontowania tych linek hamulcowych (długością dzwigni) a dodatkowo tam możnaby łatwo zrobić blokadę i używać tego jako hamulca ręcznego - postojowego.

Ciężko sobie tak wyobrazic jak nie wiadomo jak to dokladnie wygląda, gdzie ta linka ma isc itd. Może warto byloby też rozważyć sztywne cięgło zamiast linki przenoszace ruch klamki przez te 3 metry. na takiej odleglosci hydraulika ma jednak swoje zalety. i wbrew pozorom nie ma przy niej duzo do robienia. u mnie w rowerze hamulcow hydraulicznych nie dotykalem juz 3 lata. wszystko działa jak nalezy. jesli zrobisz glowny hamulec hydrauliczny a dodatkowy mechaniczny to bedziesz mial pewnosc ze zawsze ktorys bedzie działał.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 19, 2017, 07:29:04 am wysłana przez fdx »
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

kuń

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 19
Odp: klamka z dużym-jak największym zakresem ruchu.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 19, 2017, 08:48:01 am »
2 klamki, jedna klamka na 1 koło .
patent z dźwignią gdzieś widziałem, dzięki za przypomnienie.
Zostaje przy mechanikach,mam,kupiłem nówki itp ,zamontowane,powalczę z linką.
Odległość klamki od koła- liczone w lini prostej : ,1,2 m do 1,3m a liczone po lince coś koło 1,9m bo dochodzi wysokość budy ( 60cm )   dodatkowo przy skręcie ostrym  wybierane jest coś koło 60cm linki.
Jak nic wychodzi te 2,5m plus trochę na zapas -do odcięcia.

edk

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 20
Odp: klamka z dużym-jak największym zakresem ruchu.
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 19, 2017, 11:58:14 am »
Klamka ma obslugiwac dwa koła jednocześnie? dwa hamulce
Moze warto byloby użyc zwyklej klamki ktora zaciągałaby jakiś rodzaj dzwigni gdzieś w wygodnym miejscu a z kolei do tej dzwigni bylyby podlaczone linki hamulców. wtedy ilosc wybieranej linki regulowaloby sie poprzez wysokosc zamontowania tych linek hamulcowych (długością dzwigni) a dodatkowo tam możnaby łatwo zrobić blokadę i używać tego jako hamulca ręcznego - postojowego.

Ciężko sobie tak wyobrazic jak nie wiadomo jak to dokladnie wygląda, gdzie ta linka ma isc itd. Może warto byloby też rozważyć sztywne cięgło zamiast linki przenoszace ruch klamki przez te 3 metry. na takiej odleglosci hydraulika ma jednak swoje zalety. i wbrew pozorom nie ma przy niej duzo do robienia. u mnie w rowerze hamulcow hydraulicznych nie dotykalem juz 3 lata. wszystko działa jak nalezy. jesli zrobisz glowny hamulec hydrauliczny a dodatkowy mechaniczny to bedziesz mial pewnosc ze zawsze ktorys bedzie działał.
Łatwiejsze byłoby zastosowanie bloczka ruchomego zamiast dźwigni. Jedyna wada to brak regulacji  "stopnia przełożenia" osiągalnego przez zmiany długości dźwigni.