Autor Wątek: Projekt Batavus czyli relaxx z Cieszyna  (Przeczytany 1401 razy)

klubowy

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 153
Projekt Batavus czyli relaxx z Cieszyna
« dnia: Kwiecień 18, 2017, 08:28:37 pm »
Witam!

Jako że przyszła wiosna, a http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3507.0 leży i kwiczy, u kolegi fdx-a nabyłem drogą kupna ten oto rowerek:



Wrażenia z jazdy po płaskim: cud, miód malina. Niestety przy pierwszych kilometrach po ostro pagórkowatym Cieszynie wyszły pierwsze fabryczne niedomagania:
- łańcuch przeskakiwał na tylnej zębatce przy podjazdach mimo mocnego napięcia napinaczem (łańcuch jest w b. dobrym stanie)
- duże opory w telakanie: łańcuch nie jest poprowadzony w linii prostej - oczywiście znowu czuć na podjazdach.

Z łańcuchem problemu już nie ma, założyłem starą przerzutkę jako dodatkowy napinacz.
Telakan ostał się tylko w szczątkowej formie bezpośrednio pod siedzeniem.



Fabryczny nexus7 ma 2 wady - brakuje przełożeń pod górkę (kolana tego nie lubią) i z górki (przy 40-45km/h kończy się napęd).
Jeśli fundusze pozwolą to zastąpię go piastą alfine 11, jeśli nie to wpakuję tam sachsa elana12.

Mam jeszcze jeden poważny problem, po ok 30-40 minutach jazdy po górkach zaczyna boleć dupa. I to do tego stopnia że trzeba robić przerwy. Zrobiłem przegląd siedziska, wymieniłem bebechy na nowe i jest lekka poprawa. Ale trajką (też bez amortyzacji) po całym dniu jazdy bolały tylko nogi. Czy można coś z tym zrobić - jakieś inne nachylenie fotelika, wyżej support? Czekam na pomysły.

fdx- jeszcze raz dzięki! Rowerek sprawuje się świetnie i daje mnóstwo frajdy z jazdy (tak do 40 minut=))


dziura

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 44
Odp: Projekt Batavus czyli relaxx z Cieszyna
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 18, 2017, 08:39:36 pm »
Co do kwestii bolącego zadu- na fabrycznym fotelu w moim sprzęcie też było nienadzwyczajnie po kilkudziesięciu kilometrach. Pochyliłem siedzisko tak by część obciążenia przejęły plecy (dosłownie kilka stopni) i problem zniknął. Podniesienie suportu też może pomóc, ale to trochę bardziej skomplikowana operacja IMO.
Velotechnik Street Machine GT

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 359
Odp: Projekt Batavus czyli relaxx z Cieszyna
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 18, 2017, 09:08:11 pm »
Zamontuj na przodzie korbe trzy biegową i problem z brakiem biegów zniknie (wiem trzeba boom przerobić ) i możesz jeszcze tylną zmienić na 16 lub 18 lub 20 lub 22 ( sztuka po około 10 zł )
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

woojtek1

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 383
  • M5 / Speedliner 'Blue Glide' 26/20
Odp: Projekt Batavus czyli relaxx z Cieszyna
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 18, 2017, 09:21:57 pm »
:) znam te problemy znam :/  Sam pomykałem takim zielonym jakiś czas. Trochę rzeczy zmodyfikowałem:
1. Fotelik. Choć wygodny, to zmieniłem na pierwszy prototypowy Thor Carrier - zmienił się kąt. Niestety siatkowy złamałem, a raczej przerdzewiał na rurce.
2. Tarcza z przodu. Zmieniłem na pojedynczą 46z.
3. Nexus- najpierw dodałem smarowanie olejowe. Potem nabyłem 8 red line i też dodałem  i też dodałem smarowanie - spora różnica.
4. Kółko z tyłu zmieniłem z 26 na 28, mniej wpadało w dziury
5. Nie wiem jak wy na tak ciężkim sprzęcie ciągniecie 45 km/h. Ja na prostej utrzymywałem +- 35 z wysiłkiem :)
https://plus.google.com/photos/116127195051805593889/albums/6137709017953510385
aaaa ten napinacz to puści (ten batavusowy) i tak- opisane na wielu zagranicznych forach.....
Polecam też wątek Batavus lekki tunning i inne moje batavusowe - tam więcej zdjęć. No i oczywiście  wątki Live - Boga tunningu Bata ;)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2017, 09:28:42 pm wysłana przez woojtek1 »

woojtek1

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 383
  • M5 / Speedliner 'Blue Glide' 26/20
Odp: Projekt Batavus czyli relaxx z Cieszyna
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 18, 2017, 09:32:14 pm »
Zamontuj na przodzie korbe trzy biegową i problem z brakiem biegów zniknie (wiem trzeba boom przerobić ) i możesz jeszcze tylną zmienić na 16 lub 18 lub 20 lub 22 ( sztuka po około 10 zł )
Musisz wtedy dospawać mocowanie przerzutki, lub szukać takiej montowanej w saporcie.

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 858
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Projekt Batavus czyli relaxx z Cieszyna
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 19, 2017, 07:47:42 am »
Jako właściciel najbardziej jak to możliwe zmodyfikowanego Batavusa ;-) dołożę swoje 3 grosze:
Jeśli nie planujesz urosnąć, to można skrócić łańcuch i zostawić sam napinacz przy tylnym kole, bez rolek pośrodku - one służą do kompensowania długości łańcucha w miarę przesuwania boomu.
Jedynie potrzebny by był kawałek rurki do łańcucha - około 10cm, mocowany w miejscu dolnej rolki, by łańcuch nie latał.


Zamontuj na przodzie korbe trzy biegową i problem z brakiem biegów zniknie (wiem trzeba boom przerobić ) i możesz jeszcze tylną zmienić na 16 lub 18 lub 20 lub 22 ( sztuka po około 10 zł )
Musisz wtedy dospawać mocowanie przerzutki, lub szukać takiej montowanej w saporcie.
W tym rowerku support jest zazwyczaj wbijany (miska 35mm), więc przerzutka mocowana w suporcie odpada.
Można, tak jak ja dospawać (a w zasadzie dolutować) rurę do przedniej przerzutki, albo użyć piasty Sachs/Sram Dual Drive, czyli 3 biegi wewnętrzne plus bębenek do kasety.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2017, 07:50:44 am wysłana przez live_evil »

fdx

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 474
Odp: Projekt Batavus czyli relaxx z Cieszyna
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 19, 2017, 09:32:26 am »
Daj z przodu suport z trzema blatami i kawałek rurki na górny łańcuch przed fotelem. zanim domontujesz przednią przerzutkę biegi możesz nawet ręcznie przekładać...

Wywalenie rowel napinajacych spod siedzenia to dobry pomysł.

A wspornik przerzutki to nawet dałoby się przynitować.
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...