Autor Wątek: Damper zamiast "bujacza"  (Przeczytany 9083 razy)

cody007

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 74
Damper zamiast "bujacza"
« dnia: Stycznia 12, 2017, 12:28:53 pm »
Doradźcie mi jaki wybrać , raczej nowy bo z używkami można różnie trafić . Skok ramy około  50 mm do 60 mm max .   Długość całkowita około 172mm , długość montażowa 148 mm ( takie wymiary ma obecny "bujacz" ), szerokość montażowa 22 mm , wysokość od środka dolnego otworu tulejki nie więcej niż 10 mm . Oczekiwania : brak wpadania w bujanie na powtarzających się nierównościach ( np. drogi gruntowe ) .
« Ostatnia zmiana: Stycznia 12, 2017, 12:30:58 pm wysłana przez cody007 »
  Najdłuższy dystans 06.06.2017 r

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Damper zamiast "bujacza"
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 12, 2017, 09:28:24 pm »
Ja kiedyś zrobiłem takie coś zdawało egzamin znakomicie, tylko ten siłownik był słabej jakości ale jak by zastosować od klapy samochodu malutki był by ok. Największa zaleta nic nie kosztuje a działa.

 

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: Damper zamiast "bujacza"
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 13, 2017, 01:27:20 pm »
Cytuj
Długość całkowita około 172mm , długość montażowa 148 mm ( takie wymiary ma obecny "bujacz" )
panie, a pan tą miare to z chin ma? może jakieś zdjęcie, bo jedyne co zrozumiałem to długośc montażowa , ale i tak się nie zgadza bo bo są 135 , 150 , 165 , 190 , 200 , 215 , 224 i coś 270 z hakiem

a dokładniej to są 135/20 , 145/25 , 150/25 , 165/38 , 190/50 , 200/55 i dalej nie pamiętam

o te 172mm długośc całkowita - ale czego ..

A skok wahacza liczy się na samym tłoku ile może się ugiąć tłok min-max i jaką " podróż " pokona tylna oś po łuku.tak, po łuku bo jest jedna oś obrotu :P po lini prostej tylko horst link działa :P

kiedyś w pionie jak kupowałem to facet w sklepie powiedział że rama ma skok 50mm, a ja wtf .. , i owszem ma 50mm, ale tłok, a na osi całego skoku było 148mm ;D

a kolejna sprawa to powietrze czy sprężyna? a jak powietrze to zwykła komora czy boostvalve :P

cody007

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 74
Odp: Damper zamiast "bujacza"
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 13, 2017, 03:00:26 pm »
Wymiary "zdjąłem" suwmiarką , skok wahacza : od położenia w spoczynku do 20 mm od koła . Jaki ? Określiłem  w 1 poście , będzie asfalt , las , szuter , piach ( z racji szerokości opon to raczej będę prowadził rower  ) Znalazłem inny wątek o "damperze" - ten poprosiłem o usunięcie . Wszystkie uwagi i sugestie mile widziane .
« Ostatnia zmiana: Stycznia 13, 2017, 03:03:49 pm wysłana przez cody007 »
  Najdłuższy dystans 06.06.2017 r

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: Damper zamiast "bujacza"
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 13, 2017, 03:16:10 pm »
rozmiar dampera mierzy się od oczka do oczka weź zobacz jeszcze raz od od osi oczka dampera do drugiej osi dampera albo od początku oczka do konca drugiego. prawdopodobnie masz 150mm damper, jak wstawisz damper 165mm to podniesiesz tył i główka widelca sie wyprostuje bardziej przez co rower może stać się nerwowy podczas zakrętów . Jesli chodzi o damper 150mm to za dużego wyboru nie masz, musisz szukać powietrznego foxa retro, który będzie wymagać serwisu i jest cieżko dostępny ale ejst. Kombinować jak Tomek70 a jak chcesz damper 165mm to epicon, radium, fox rp2, raidon, widziałem jakieś dnm czy kindshocki ...

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 422
Odp: Damper zamiast "bujacza"
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 13, 2017, 05:34:30 pm »
Albo kombinacja i przespawanie uchwytu dampera ale wtedy pokombinować i zrobić regulacje ,ja na moim mogę wsadzić od 150 do 200
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

cody007

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 74
Odp: Damper zamiast "bujacza"
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 13, 2017, 10:48:24 pm »
Wymiary wymiarami ( suwmiarka bez tajemnic ) , też mam kilka oczek do montażu . Tył w spoczynku może być chyba podniesiony bo jak dojdzie SAG to może się wyrównać .
  Najdłuższy dystans 06.06.2017 r

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 422
Odp: Damper zamiast "bujacza"
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 13, 2017, 10:52:01 pm »
Wymiary wymiarami ( suwmiarka bez tajemnic ) , też mam kilka oczek do montażu . Tył w spoczynku może być chyba podniesiony bo jak dojdzie SAG to może się wyrównać .
ja tak mam i jest ok jak usiądę to amortyzacja siada i jest normalnie wiec spoko
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

cody007

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 74
Odp: Damper zamiast "bujacza"
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 19, 2017, 08:40:20 pm »
  Najdłuższy dystans 06.06.2017 r

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 422
Odp: Damper zamiast "bujacza"
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 19, 2017, 09:45:15 pm »
Tylko czy na pewno sprawny bo mój też miał być sprawny i po serwisie ale bez serwisu sie nie obeszło i wymiany uszczelek.I lepiej by tłok był bez skazy bo ubytek może niszczyć uszczelki
« Ostatnia zmiana: Stycznia 19, 2017, 09:49:01 pm wysłana przez aligatorpoczta »
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: Damper zamiast "bujacza"
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 20, 2017, 09:10:22 am »
pierw piszesz że masz zwykłęgo uginacza, wiec wnioskuje że masz 150mm długośc dampera a chcesz teraz wsadzić damper który ma 190? toć to dupa się tak podniesie że kąt główki będzie prawie 90

cody007

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 74
Odp: Damper zamiast "bujacza"
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 20, 2017, 10:04:44 am »
Może czegoś nie rozumiem - co to "główka widelca " - masz na myśli przedni widelec  ?( jaki zakres kątowy powinien być ) Widziałeś zdjęcia mojego roweru ? Może tam powinien być inny amortyzator ( wymiarowo , sprężyna odpada )
« Ostatnia zmiana: Stycznia 20, 2017, 06:56:56 pm wysłana przez cody007 »
  Najdłuższy dystans 06.06.2017 r

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: Damper zamiast "bujacza"
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 20, 2017, 07:42:12 pm »


To jest ten " HA "

im bardziej ostry tym bardziej rower narowisty np ja mam prawie w swojej 85 stopni względem ziemi i rower prosto jechać nie umie, przy prędkosćiach trochę większych mi myszkuje, im bardziej położony tym rower trudniej skręca, mówi się optymalny to 67-69 stopni ... jeżeli podniesiesz tył to główka się wyrówna do kąta prostego bardziej... ale spokojnie, storm miał chyba 90 i pewnie napisze ze rower jeździ prosto :P

cody007

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 74
Odp: Damper zamiast "bujacza"
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 20, 2017, 09:11:36 pm »
OK.Zamontuję "uginacza" i pomierzę kąty to napiszę co wyszło .
  Najdłuższy dystans 06.06.2017 r

cody007

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 74
Odp: Damper zamiast "bujacza"
« Odpowiedź #14 dnia: Stycznia 22, 2017, 12:26:02 pm »
Po zamontowaniu "uginacza" pomiar na widełkach najwyżej jak się dało 69,7 stopni , podniosłem "uginacz" na około 200 mm i wskazało 78,4 .Pomiar na wsporniku kierownicy 72,3 po podniesieniu na 200 mm 79,8 .
Pojawił się problem z prowadzeniem łańcucha - leży na wahaczu po podniesieniu .Sprawa wygląda lepiej gdy łańcuch przeniosę spod rolki nad rolkę .Położenie fotelika (po podniesieniu) dało wygodniejszą pozycję ale korba zeszła w dół o 2,4 stopnia do niemalże poziomu - czy to może spowodować pęknięcie przed główką ramy ?

Pomiary w spoczynku .
« Ostatnia zmiana: Stycznia 22, 2017, 12:30:02 pm wysłana przez cody007 »
  Najdłuższy dystans 06.06.2017 r