Autor Wątek: E-KMX się narodził  (Przeczytany 5276 razy)

przenikanie

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 222
E-KMX się narodził
« dnia: Grudnia 27, 2016, 10:42:57 pm »
W wielkiej rodzinie poziomek powitajmy nowy rowerek. Jest to e-KMX Typhoon. Dlaczego e-KMX, a nie po prostu KMX? Bo to KMX elektryczny.

Kiedyś, dawno, dawno temu miałem okazję kupić KMX-a i to wcale nie jeżdżąc gdzieś daleko, ale dosłownie kilka ulic dalej w Łodzi. Nawet niedrogi był. Chodziłem wokół niego, przewracałem na bok, patrzyłem pod spód i tak z godzinę chyba. Nie kupiłem. Bo mimo, że przez godzinę go oglądałem i kombinowałem jak koń pod górkę, to w żaden sposób nie mogłem wymyślić, jak go przerobić na elektryka, a zwłaszcza jak i gdzie zamontować baterię.
Od tamtej pory minęło kilkanaście rowerów (ciekawa jednostka upływu czasu, prawda?) i oto po raz drugi przyszło mi zmierzyć się z KMX-em. A ponieważ nie robiłem tego dla siebie tylko dla pewnego kolegi, więc nie dość, że trzeba było jednak wymyślić, gdzie umieścić baterię, to oprócz tego należało wszystko zrobić  porządnie, czyli żadnej prowizorki, jak to się nieraz robi dla samego siebie, tylko wszystko ?na wysoki połysk?.
Dane techniczne e-KMXa:
Zmiana kół z 16 cali przód na 20 cali oraz zmiana koła 20 cali tył na 24 cale. Zmiana rozmiaru kół, toteż zmianie uległ prześwit między jezdnią a fotelem,  jednak kąt położenia pozostał ten sam.
Silnik BionX, moc 2 kW z kontrolą temperatury w kole 24 cale. Prędkość 40 km/h. Dużo, bo to bardzo krótki i bardzo niski rower, więc trochę narowisty.
Baterie: 2 x li-po Tattu 22,2V 16000mAh = 44,4V i 16Ah
Funkcja tempomatu, kierunkowskazy PowerLED, oświetlenie LED, manetka z cyfrowym wyświetlaczem napięcia, niezależnie kontrola stanu naładowania poszczególnych cel (lipo alarmy)
Generalnie udana konstrukcja i mimo, że rower niewielki i bardzo kompaktowy, to jednak wszystko zgrabnie rozmieszczone.  Świetnie sprawdza się w tym rowerze lekki, bezprzekładniowy BionX oraz lekkie bateryjne ?klocki? Tattu.  Może jedną ręką już się go nie uniesie, jak przed montażem elektryki, ale nadal jest dość lekki, a przez to zwinny i szybki. W sumie doszło wraz ze zmianą rozmiaru kół, silnikiem i resztą elektryki tylko 10 kg, więc nie waży nawet 30 kg. Hmm, w porównaniu z moim potężnym Hase z bateriami 40Ah to rzeczywiście lekki, fajny maluszek. Tak więc nie ma rowerów, których nie da się zelektryfikować :)





« Ostatnia zmiana: Grudnia 28, 2016, 11:39:29 am wysłana przez przenikanie »
Hase Kettwiesel delta trike 72V / 2kW
Hase Kettwiesel delta trike 60V / 1kW

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: E-KMX się narodził
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 29, 2016, 06:49:38 am »
całkiem zgrabnie to wyszło  ;)
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

oblivion

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 514
Odp: E-KMX się narodził
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 30, 2016, 01:54:52 pm »
Fajnie wyszło, tylko pokrowiec bym zmienił.

https://www.youtube.com/watch?v=eF2L_4tRtDA
;)
« Ostatnia zmiana: Grudnia 30, 2016, 09:25:51 pm wysłana przez oblivion »

przenikanie

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 222
Odp: E-KMX się narodził
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 02, 2017, 10:57:49 am »
Dziękuję w imieniu kmxa :)  Spodobał mi się lekki Bionx jako napęd.  Mam teraz problem z wyborem. Muszę coś wybrać jako napęd na przód do Hase. Mam rarytas w postaci przedniego Bionxa i  mocny Magic Pie.  Oba przygotowane na 60V. Sterownik FOC Barmala.  Magic mocniejszy ale za to dwukrotnie cięższy. Cóż dwóch na raz nie założę i jeden pewnie wystawię na sprzedaż. 
A tak nawiasem mówiąc to zastanawiam się nad pewnym fenomenem. Mianowicie rower poziomy jest wprost stworzony do elektryfikacji. A trajka ze względu na konstrukcję masę i miejsce na baterie jest stworzona w szczególności. Tymczasem jakoś ludzie wolą elektryfikować rowery pionowe. Bo u nas na forum to zainteresowanie tematem jakoś specjalne nie jest.  Co prawda jak się jeździ bez prądu to się jeździ, ale wystarczy raz spróbować z prądem i potem już sobie człowiek nie wyobraża inaczej.
Hase Kettwiesel delta trike 72V / 2kW
Hase Kettwiesel delta trike 60V / 1kW

oblivion

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 514
Odp: E-KMX się narodził
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 02, 2017, 11:02:38 am »
No ja sobie już nie wyobrażam inaczej :)
Pionowe rowery są bardziej popularne i tańsze niż trajki.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: E-KMX się narodził
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 02, 2017, 06:38:00 pm »
A tak nawiasem mówiąc to zastanawiam się nad pewnym fenomenem. Mianowicie rower poziomy jest wprost stworzony do elektryfikacji. A trajka ze względu na konstrukcję masę i miejsce na baterie jest stworzona w szczególności. Tymczasem jakoś ludzie wolą elektryfikować rowery pionowe. Bo u nas na forum to zainteresowanie tematem jakoś specjalne nie jest. 
Bo na zlotach elektryków jest mało poziomek - choć i tak te które są są oblegane. Imho fajnie by było połączyć zloty elektryczne i poziome. Ewentualnie zwiększyć reprezentacje poziomych, nawet bez wspomagania na zlocie w Żyrardowie.

przenikanie

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 222
Odp: E-KMX się narodził
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 02, 2017, 06:48:20 pm »
Połączenie zlotów to świetny pomysł. Jak dla mnie w zasadzie każda trajka pozioma jest potencjalnym elektrykiem. Połączenie elektryków i poziomek znacznie by wpłynęło na wzrost popularności jednych i drugich. To co,  Yin,  otwierasz temat w dziale zloty/imprezy? Żyrardów ma być w tym roku w maju.
Hase Kettwiesel delta trike 72V / 2kW
Hase Kettwiesel delta trike 60V / 1kW

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: E-KMX się narodził
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 03, 2017, 04:56:07 pm »