Autor Wątek: [SPRZEDANE] Magiczna sroka na sprzedaż!  (Przeczytany 6500 razy)

przenikanie

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 222
[SPRZEDANE] Magiczna sroka na sprzedaż!
« dnia: Grudnia 06, 2016, 07:06:24 pm »
Sprzedam NOWY silnik MAGIC PIE czyli w wolnym tłumaczeniu "magiczną srokę" firmy Golden Motor.  Dlaczego sroka? Bo silnik jest charakterystyczny, czarno-biały, jak prawdziwa sroka, i pewnie stąd nazwa. A że jest magiczny, to wszyscy użytkownicy tego silnika doskonale wiedzą :)
Jak wiadomo silniki Magic Pie (u dealera firmy Golden Motor kosztuje około 2000 zł) można zasilać napięciem 24-48V.
Natomiast silnik proponowany przeze mnie jest absolutnie wyjątkowy. Można go zasilać napięciem nawet 72V!

Silnik ma moc 1 kW przy napięciu 48V i 3 kW przy napięciu 72V!
Prędkość to około 0,9 km/h na każdy 1V zasilania na kole 26 cali.
Jest to silnik bezprzekładniowy o dużym momencie obrotowym.
Duża powierzchnia obudowy oraz grube uzwojenia gwarantują odpowiednią moc i pojemność cieplną zdolną nadmiar ciepła odprowadzać.
Jak na razie jest to jedyny dostępny u nas silnik przedni oferujący taką moc i taką prędkość. W dodatku silnik jest nowy, w obudowie zabezpieczonej folią i w fabrycznym opakowaniu.

W związku ze swoimi parametrami nadaje się tylko do rowerów o mocnym przednim zawieszeniu. Ponieważ jest to też jedyny przedni silnik mogący rozpędzić rower na kołach 20 cali do prędkości realnej powyżej 50 km/h, jest on szczególnie polecany do elektryfikacji wszelkich trajek w układzie delta (czyli dwa koła z tyłu i jedno koło z przodu). W zasadzie jest to jedyna rozsądna alternatywa dla elektryfikacji rowerów typu Hase, Sinner, USVA, Sun itp.
Silnik jest bezprzekładniowy, a więc praktycznie wieczny, jedynym elementem mogącym ulegać z czasem zużyciu to co najwyżej łożyska (ale łożyska posiada przecież każdy silnik).
Silnik pasuje do wszystkich widelców o rozstawie 100 mm. Silnik posiada otwory do zamontowania tarczy hamulcowej, choć oczywiście można także stosować hamulce v-break.

Używając tego silnika wskazany jest daleko idący rozsądek :) Przypominam, że nadal w przypadku rowerów elektrycznych obowiązuje prędkość do 25 km/h  choć trwają prace nad nowelizacją przepisów dotyczących e-bajków.

Kompletny zestaw do elektryfikacji roweru składa się z silnika, sterownika, manetki ze wskaźnikiem napięcia i wyłącznikiem stacyjki, czujnika PAS (można zakładać lub nie), klamek hamulcowych z wyłącznikiem, panelu wyłączników na kierownicę, alarmu oraz okablowania, w tym także wszelkich przydatnych kostek, złączek, pinów etc.).
Oczywiście atrakcyjna cena za nowy silnik to jedno, ale pamiętajmy o kolejnej zalecie: jest to jedyny na rynku przedni silnik, który można zasilać napięciem wyższym niż 48V i tylko on w związku z tym umożliwia jazdę z prędkościami mocno przekraczającymi 50 km/h.
Tych zaś, którzy nie mają zaufania do wyrobów made in China, a dziś prawie wszystkie elektryczne silniki rowerowe są tam produkowane, pragnę uspokoić: silniki Magic Pie firmy Golden Motor podobnie jak moje ulubione Bionxy były i są nadal produkowane w Kanadzie.

Oferuję nowy zestaw fabryczny z typowym sterownikiem firmy Golden Motor/Magic Pie do jazdy z napięciem 24-48V w cenie 1299 zł. Silnik jest oryginalnie zapleciony przez firmę Golen Motor w felgę 24 cale. Felga aluminiowa, wzmacniana, stożkowa. Oczywiście istnieje możliwość przeplecenia silnika na koło w innym rozmiarze.  Zaplatanie w inną felgę (wraz z obręczą stożkową, szprychami, centrowaniem) - dodatkowo 100 zł, czyli razem 1399 zł.

Dla amatorów mocnych wrażeń oferuję silnik Magic Pie ze sterownikiem 60V lub 72V (do wyboru) w cenie 1399 zł  za zestaw.







Na życzenie oferuję zestaw kompletny razem z baterią. Ceny baterii uzależnione są od pojemności i napięcia.

Pamiętać należy, że bateria zdolna zasilić słaby silnik przekładniowy (np. oparta na ogniwach NCR czy ICR popularna bateria Gazelle) nie da rady zasilić takiego zestawu. Do zasilania mocnych silników należy stosować baterie o dużym prądzie rozładowania (np. Sony VTC czy wysokoprądowe Samsungi), gdyż ogniwa o niskiej wydajności rzędu 1-2C będą się grzały, a w konsekwencji szybko traciły pojemność, ponieważ zapotrzebowanie zestawu będzie większe niż wydajność ogniw.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 04, 2017, 04:54:21 pm wysłana przez przenikanie »
Hase Kettwiesel delta trike 72V / 2kW
Hase Kettwiesel delta trike 60V / 1kW

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Magiczna sroka pod choinkę!
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 06, 2016, 09:55:52 pm »
Ponieważ jest to też jedyny silnik mogący rozpędzić rower na kołach 20 cali do prędkości realnej powyżej 50 km/h

Nie mogę się zgodzić bo mam Nine Continent 14x4 w kole 20" i na 66v bez problemu rozpędza poziomkę do 66+ km/h.
Myślę że mxus 21x3 też by się podobnie kręcił bo w nieco większym kole 16" moto rozkręca się do 66+ km/h.

Reszta opisu ok ;)

przenikanie

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 222
Odp: Magiczna sroka pod choinkę!
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 06, 2016, 10:14:58 pm »
Miałem na myśli,  że to jedyny tak szybki silnik PRZEDNI. Bo tylne 9C,  mxusy i Bionxy zasilane napięciami 60V i więcej też są oczywiście  szybkie.  Dzięki Yin,  już opis poprawiam.
Hase Kettwiesel delta trike 72V / 2kW
Hase Kettwiesel delta trike 60V / 1kW

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Magiczna sroka pod choinkę!
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 07, 2016, 10:47:01 pm »
Magiczne ciasteczko, albo sroka (magpie).
Szkoda, że moja choinka nie ma nieskończonej pojemności (a i chyba zdecydowanie "nadwyrężyłem" jej tegoroczne możliwości)..

A propo.. Jaki jest sens liczenia V do km/h.. kiedy obroty narzuca sterownik. Stosując odpowiednio szybkie tranzystory można vmax windować w niebiosa?

Czy nie liczy się po prostu MOC? 3kW przy sprawności 60% daje jakieś 85km/h (dla niskiej poziomki z w miarę dobrą aero). Aczkolwiek wolę nie wiedzieć, ile będą kosztowały baterie żeby przejechać 30km (ca 20minut..) przy takich parametrach (40A..). Rozsądku tu bym nawet nie szukał :P

Ale.. podjazd na Karkonoską na poziomce.. korci :) Może za rok?

przenikanie

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 222
Odp: Magiczna sroka pod choinkę!
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 08, 2016, 12:29:23 am »
Jaki jest sens liczenia V do km/h.. kiedy obroty narzuca sterownik. Stosując odpowiednio szybkie tranzystory można vmax windować w niebiosa?

Czy nie liczy się po prostu MOC? 3kW przy sprawności 60% daje jakieś 85km/h (dla niskiej poziomki z w miarę dobrą aero). Aczkolwiek wolę nie wiedzieć, ile będą kosztowały baterie żeby przejechać 30km (ca 20minut..) przy takich parametrach (40A..). Rozsądku tu bym nawet nie szukał :P

Ale.. podjazd na Karkonoską na poziomce.. korci :) Może za rok?

Otóż z tą prędkością jest tak, że liczba rpm (obroty na minutę) to prędkość kątowa silnika bez obciążenia. I taką właściwie powinno się podawać. Ale bardziej do przeciętnego rowerzysty przemawia obrazowa prędkość liniowa "ile na godzinę". Km/h zależą od wielu czynników, głównie od obwodu koła. Im koło mniejsze, tym mniejsza prędkość ale za to większy moment. Prędkość realna także zależy od wielu dodatkowych czynników. Zależy między innymi od masy roweru z kierującym (nawet bardziej od masy kierującego), od oporu powietrza (a więc nie tylko wiatru, co biednemu zawsze w oczy wieje, ale nawet od rodzaju poziomki: im bardziej "leżąca" i aerodynamiczna, tym szybciej pojedziemy), itd., itp.
Co nie zmienia faktu, że prędkość (a ściślej rpm) zależy głównie od napięcia. Sterownik reguluje natężenie, jakie dostaje silnik. Silnik połknie wszystko, co mu da sterownik. Dlatego za mocny sterownik może usmażyć silnik. A przewoltowanie silnika np. przekładniowego z nominalnych 24V do 48 (sam tak jeżdżę już któryś rok) niewiele mu szkodzi. Pojedzie dwukrotnie szybciej. Natomiast jeśli dobierzemy mu za mocny sterownik, to rekord krótkości życia silnika liczy się nawet w sekundach. Znam przypadek, że trzykrotnie przewoltowany silnik śmigał zamiast 25 km/h ponad 60. Śmigałby do dziś, ale któregoś dnia rower wjechał w piach, rower się zakopał, kierujący (nie ja!) zamiast zsiąść, dodał gazu i to był koniec jazdy, bo zablokowany silnik łyknął cały prąd, jaki dostał od sterownika, za mocnego zresztą i źle dobranego.
A więc prędkość to volty i bateria, a moc i moment to ampery i sterownik.

A co do baterii: uwzględniając, że w przeciągu ostatniego roku znacząco spadły ceny ogniw, gdyż podaż jest bardzo duża i chyba przewyższa popyt, można sobie złożyć baterię za wcale nie tak duże pieniądze. Poza tym to, na ile wystarcza bateria, zależy od stylu jazdy a zwłaszcza od prędkości. Pamiętajmy też, że im większa prędkość, tym większe są opory powietrza i to one są główną siłą hamującą, utrudniającą jazdę. Nie przekraczając 40 km/h (a to już całkiem dobra prędkość dla roweru) pojedziemy i w miarę szybko i w miarę daleko. Bo przecież największe prądu są pobierane głównie przy starcie, przy jeździe pod górę i w okolicach prędkości maksymalnych danego silnika. A gdy jedziemy spokojnie i płynnie wcale tak wiele prądu silnik nie ciągnie. Żeby się o tym przekonać, wystarczy pojeździć jakiś czas z watomierzem. To jakby odpowiednik samochodowego wskaźnika ekonomicznej jazdy. Wystarczy poobserwować watomierz podczas jazdy w różnych warunkach, żeby szybko nabrać wprawy w ekonomicznej jeździe. Oczywiście zakładam tu, że jeździmy na samym silniku, bez wspomagania go pedałami. Jeśli dołożyć średnio 250W naszej mocy (bo przyjmuje się, że taka jest średnia moc pedałowania), to i bateria starczy na o wiele dłużej.
Tak więc to, na ile starcza bateria, zależy od stylu jazdy. Tylko warunek: do mocnych silników i mocnych sterowników ogniwa muszą być wydajne, wysokoprądowe. To od nas zależy, ile prądu pociągniemy, ale są momenty, że silnik i sterownik potrzebują sporo mocy i słaba bateria na niskoprądowych ogniwach bardzo to odczuje. Raz, drugi, trzeci, dziesiąty i... po baterii. Więc koszty nie muszą być jakieś horrendalnie duże, żeby zrobić dobrą baterię, ale ogniwa muszą być wydajne.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 08, 2016, 12:34:26 am wysłana przez przenikanie »
Hase Kettwiesel delta trike 72V / 2kW
Hase Kettwiesel delta trike 60V / 1kW

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Magiczna sroka pod choinkę!
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 08, 2016, 07:42:38 pm »
A propo.. Jaki jest sens liczenia V do km/h.. kiedy obroty narzuca sterownik. Stosując odpowiednio szybkie tranzystory można vmax windować w niebiosa?
Istotne jest jeszcze nawiniecie silnika. Są upraszczając trzy: Szybkie ale słabe, średnie, i wolne ale o dużym momencie. Przy czym pakując szybki silnik do małego koła mamy zasadniczo i prędkość i moment.

Czy nie liczy się po prostu MOC? 3kW przy sprawności 60% daje jakieś 85km/h (dla niskiej poziomki z w miarę dobrą aero). Aczkolwiek wolę nie wiedzieć, ile będą kosztowały baterie żeby przejechać 30km (ca 20minut..) przy takich parametrach (40A..).
Na 16s lipo zrobiłem clwb tego roku testowo coś takiego:
DST 126.60km
Czas 03:42
VAVG 34.22km/h
VMAX 68.30km/h

Na pokładzie było 2x 16s4p li po tak +- po 20 ah każda. Poszło:
1 batka li-po 15,60 druga li-po 5,65. Razem 21,25ah

65,5* 15,60ah: 93,06km=10,98wh/km
65,5 5,65ah: 32,07km =11,53wh/km


Generalne poziomka elektryczna to bardzo fajny kolejny rower ale forma od tej elektryki spada i brzuch rośnie ( za to kolana są o niebo mniej obciążane). Coś za coś.

Sorrki za offtopic :)

przenikanie

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 222
Odp: Magiczna sroka na sprzedaż!
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 27, 2017, 07:34:02 am »
Zostały ostatnie dwa silniki!
Hase Kettwiesel delta trike 72V / 2kW
Hase Kettwiesel delta trike 60V / 1kW

tatar

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 184
Odp: Magiczna sroka na sprzedaż!
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 27, 2017, 07:03:49 pm »
To tam nie ma jakiegoś bezpiecznika, żeby odciąć silnik jeśli pójdzie za duży prąd?

przenikanie

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 222
Odp: Magiczna sroka na sprzedaż!
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 27, 2017, 07:46:48 pm »
Rolę takiego bezpiecznika pełni BMS. Poza tym oryginalny sterownik jest programowalny i można mu ustawić dowolne parametry. Sterownik na 60 czy 72V można dobrać do silnika tak, żeby miał odpowiednie natężenie.  Zawsze też można sobie w rowerze założyć bezpiecznik eskę. Niektórzy tak robią.
Hase Kettwiesel delta trike 72V / 2kW
Hase Kettwiesel delta trike 60V / 1kW

przenikanie

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 222
Odp: Magiczna sroka na sprzedaż!
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 24, 2017, 01:01:13 am »
No i został ostatni do wzięcia...
Hase Kettwiesel delta trike 72V / 2kW
Hase Kettwiesel delta trike 60V / 1kW

przenikanie

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 222
Odp: [SPRZEDANE] Magiczna sroka na sprzedaż!
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 04, 2017, 04:55:40 pm »
No i nie został już żaden.
Sprzedane.
Hase Kettwiesel delta trike 72V / 2kW
Hase Kettwiesel delta trike 60V / 1kW