Autor Wątek: Elementy napędu na zamówienie.  (Przeczytany 7005 razy)

uzurpator

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 23
Elementy napędu na zamówienie.
« dnia: Października 04, 2016, 01:18:23 pm »
Witam.

Mam nadzieję, że admin za komercję nie wyrzuci.

Niektórzy z was pewno wiedzą ( Cześć Franc ), że prowadzę małą firemkę produkującą elementy napędu. Do obejrzenia na www.trybo.pl lub https://www.facebook.com/trybogear . W końcu dorobiłem się własnej maszyny CNC i zamierzam zacząć robić to, co chciałem robić od początku, czyli wysokiej jakości części do nietypowych rowerów, niedostępne łatwo w handlu.

Na razie mogę wykonać zębatki do napędu 1x w rozmiarze do 94 ząbków na dowolne mocowanie. Okrągłe bez problemu, jajowate dopiero opracowuję. Zębatki Szeroko-wąskie, więc trzymające łańcuch w ryzach. Tak samo możliwe są do zrobienia rolki prowadzące łańcuch w tej samej technologii.

Zębatki z aluminium 7075-T6, czyli tzw "aluminium lotnicze". Do tego oczywiście gwarancja i takie tam.

Aktualnie dopracowuję warsztat, więc pierwsze produkty będą dostępne najwcześniej w grudniu. Jako, że sam pomysł na firmę wziął się z mojej fascynacji poziomkami sprzed kilku lat, myślę, że byłoby miło aby tutaj trafiły pierwsze produkty.

Cenowo będzie, myślę, konkurencyjnie :)

Kontakt - przez forum lub email : trybo@trybo.pl lub facebook.

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 695
Odp: Elementy napędu na zamówienie.
« Odpowiedź #1 dnia: Października 04, 2016, 05:26:09 pm »
Napisz konkretnie jak cenowo - bo konkurencyjnie w porownaniu z czym? z aliexpress czy z jakims superdrogim niemieckim warsztatem.


(jak ja nie lubie jak sprzedający cos nie poda konkretow tylko chce kontakt na priv..)
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

uzurpator

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 23
Odp: Elementy napędu na zamówienie.
« Odpowiedź #2 dnia: Października 05, 2016, 09:00:47 am »
Konkurencyjnie z rzeczywistością. Typowo zębatki tego rodzaju kosztują ~200zł w zależności od wersji. Nie wiem czy ktoś robić 64T N/W, ale biorąc pod uwagę ile kosztowała mnie zębatka TA do mojej poziomki wiele lat temu, stawiam, że "mega drogie niemieckie" to jakieś 100-150 eur.

Na dzień dzisiejszy _nie wiem_ ile, bo dopiero ustawiam warsztat.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Elementy napędu na zamówienie.
« Odpowiedź #3 dnia: Października 05, 2016, 09:21:01 am »
Małe chińskie rączki robią na Aliexpress za 32Euro za 56T. Na ebay można kupić za 29+4euro za wysyłkę.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

uzurpator

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 23
Odp: Elementy napędu na zamówienie.
« Odpowiedź #4 dnia: Października 05, 2016, 10:04:15 am »
Małe chińskie rączki robią na Aliexpress za 32Euro za 56T. Na ebay można kupić za 29+4euro za wysyłkę.

Link? Na aliexpress widzę same zwykłe, nie narrow-wide. Do zwykłej potrzebujesz jakąś osłonę, co de-facto oznacza dodatkowe koszta. No i cały czas jest to mniej niż 60-64T.

live_evil

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1297
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Elementy napędu na zamówienie.
« Odpowiedź #5 dnia: Października 05, 2016, 11:53:41 am »
Link? Na aliexpress widzę same zwykłe, nie narrow-wide. Do zwykłej potrzebujesz jakąś osłonę,
Możesz jaśniej? Ja nie wiedziałem, i jeździłem z blatem 76t bez osłony.

Chińskie 60t dla przykładu:
https://www.aliexpress.com/item/Driveline-60T-130BCD-tooth-disc-aluminum-alloy-crankset-chainrings-dental-plate-can-be-Modified-folding-bike/1971223870.html
Tylko zamontować i jeździć.
« Ostatnia zmiana: Października 05, 2016, 11:55:26 am wysłana przez live_evil »

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 695
Odp: Elementy napędu na zamówienie.
« Odpowiedź #6 dnia: Października 05, 2016, 12:39:50 pm »
Jak dla mnie wolę zapłacić więcej wielkim polskim łapom niż małym chińskim rączkom. Ale mniej więcej przedział cenowy orientacyjny by się przydał.
Wiadomo że ciężko konkurować z cenami z aliexpress ale cena zblizona do 150% ceny chińskiej już będzie atrakcyjna (przynajmniej dla mnie), dwukrotnie wyzsza będzie wymagała chwili zastanowienia ale też do przełknięcia. Świadomośc że zarobi na tym ktoś tu na miejscu a nie jakiś chiński miliarder warta jest swojej ceny.
« Ostatnia zmiana: Października 05, 2016, 12:42:32 pm wysłana przez fdx »
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

uzurpator

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 23
Odp: Elementy napędu na zamówienie.
« Odpowiedź #7 dnia: Października 05, 2016, 12:45:14 pm »
live_evil - jeżeli zamierzasz stosować napęd 1xX - czyli bez przedniej przerzutki - to tradycyjną zębatkę ( czyli bez szeroko-wąskich ząbków ) musisz zapewnić, że łańcuch zostanie na zębatce. Inaczej, w zależności od warunków, istnieje prawdopodobieństwo równe pewności, że łańcuch spadnie.

Im więcej wertepów, im dłuższy łańcuch, im mniejsza zębatka i im dłuższy wózek przerzutki, tym większa szansa na spadnięcie.

W przypadku napędu z przednią przerzutką, wodzik tejże robi za prostą prowadnicę która problem leczy - przynajmniej tak długo jak wodzik jest bardzo blisko zębatki - co z 60+ tarczami bywa trudne do spełnienia. Przy prawidłowo założonej przedniej przerzutce łańcuch może spaść tylko podczas cofania korb z łańcuchem na dużej zębatce.

Drzewiej problem rozwiązywało się za pomocą osłonek na zębatkę - które w np MTB wyewoluowały do rockringów.

EDIT: tak dla zobrazowania, próbowałem jeździć z jednym blatem na mojej ex-poziomce ( 61T ) i łańcuch szło bardzo łatwo stracić. Ale pewno zależy do od warunków i sposobu kompozycji napędu - jeżeli zaraz za korbami są np rolki prowadzące łańcuch, lub zastosowano rurki prowadzące, to problem może być dużo mniejszy/nieistotny, bo rurki/rolki pracują tak jak napinacze łańcucha.
« Ostatnia zmiana: Października 05, 2016, 12:50:25 pm wysłana przez uzurpator »

gajowy

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 458
  • byle dalej i dalej
Odp: Elementy napędu na zamówienie.
« Odpowiedź #8 dnia: Października 05, 2016, 05:07:59 pm »
Link? Na aliexpress widzę same zwykłe, nie narrow-wide. Do zwykłej potrzebujesz jakąś osłonę,
Możesz jaśniej? Ja nie wiedziałem, i jeździłem z blatem 76t bez osłony.

Chińskie 60t dla przykładu:
https://www.aliexpress.com/item/Driveline-60T-130BCD-tooth-disc-aluminum-alloy-crankset-chainrings-dental-plate-can-be-Modified-folding-bike/1971223870.html
Tylko zamontować i jeździć.

Mam właśnie tą 60T  z aliexpress, do niej u tego samego sprzedawcy dokupiłem osłonę i jestem zadowolony.  ;)

storm

  • Gość
Odp: Elementy napędu na zamówienie.
« Odpowiedź #9 dnia: Października 06, 2016, 09:57:24 am »
Jak dla mnie wolę zapłacić więcej wielkim polskim łapom niż małym chińskim rączkom. Ale mniej więcej przedział cenowy orientacyjny by się przydał.
Wiadomo że ciężko konkurować z cenami z aliexpress ale cena zblizona do 150% ceny chińskiej już będzie atrakcyjna (przynajmniej dla mnie), dwukrotnie wyzsza będzie wymagała chwili zastanowienia ale też do przełknięcia. Świadomośc że zarobi na tym ktoś tu na miejscu a nie jakiś chiński miliarder warta jest swojej ceny.


@Uzurpator, @FDX - jeśli cena w Polsce tego samego co na Aliexpress będzie co najwyżej taka sama lub mniejsza - to będę kupował w Polsce.
Jeśli cena będzie wyższa - to niestety bardzo mi przykro, ale będę się kierował swoją kieszenią. I tutaj też @Uzurpator powinien pamiętać, że chce robić części dla nas Polaków, a nie osób zarabiających dolce, ojro etc gdzieś na Zachodzie. To jest ciągle biedny kraj, zamieszkany w większości przez ludzi nie zarabiających tej słynnej średniej krajowej.

uzurpator

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 23
Odp: Elementy napędu na zamówienie.
« Odpowiedź #10 dnia: Października 07, 2016, 07:44:36 am »
@storm

Jak najbardziej masz prawo do takiego podejścia. Moim celem nie jest konkurować z chinami. Nie zwykłem rzucać się z motyką na słońce. Ale kiedy będziesz szukać zestawu 64/40 pasującego do korb z mocowaniem 110mm w nowym szosowym shimano, to daj znać ;)

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: Elementy napędu na zamówienie.
« Odpowiedź #11 dnia: Października 12, 2016, 05:50:23 am »
trzymam kciuki żeby ci się udało  ;)

,jak zrobisz pierwsze sztuki i przekalkulujesz to wtedy zaskoczysz ze z przemysłem chińskim nie wygrasz
niestety wszystko co robią, robią w tysiącach szt. wtedy dopiero zaczyna się zwracać nakład
u nas to najpierw nabawisz się wrzodów potem zajedziesz maszynę a na koniec rozliczy cie u.s.
i przy produkcji małonakładowej ratuje cie tylko wyemigrować z usługami do innej strefy euro
znając naturę polskich  klientów najpierw portfel potem jakość i tak kupią u chińczyka -nie przejmując się patriotyzmem lokalnym
mało w tym optymizmu ale .................
pocieszające jest to ze dzięki uporowi i determinacji coś się jeszcze w tym kraju dzieje (trzymam kciuki)

cholera ale wyszło  czarno ups
« Ostatnia zmiana: Października 12, 2016, 05:59:14 am wysłana przez AGA »
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: Elementy napędu na zamówienie.
« Odpowiedź #12 dnia: Października 13, 2016, 09:49:40 pm »
strona ci się wysypała albo u mnie się nie otwiera, błąd certyfikatu. Masz konkurencje na polskim rynku HCC Components i mnie jak się zdenerwuje :)
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Elementy napędu na zamówienie.
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 23, 2016, 09:10:30 pm »
EDIT: tak dla zobrazowania, próbowałem jeździć z jednym blatem na mojej ex-poziomce ( 61T ) i łańcuch szło bardzo łatwo stracić. Ale pewno zależy do od warunków i sposobu kompozycji napędu - jeżeli zaraz za korbami są np rolki prowadzące łańcuch, lub zastosowano rurki prowadzące, to problem może być dużo mniejszy/nieistotny, bo rurki/rolki pracują tak jak napinacze łańcucha.
Jamniczek jeździł sprawnie na 61T, nie było tendencji do spadania. Sporo czasu jeździłem bez przerzutki (bo się zmieliła), a faktem jest, że znalezienie pasującej graniczy z cudem.
Ja tam Ci kibicuję.. W końcu zęby w Zephyrze z Jamniczka przypominają rekiny, a jazda na 53 jednak ciut ogranicza możliwości :D