Autor Wątek: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...  (Przeczytany 149965 razy)

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #150 dnia: Lipiec 26, 2016, 10:03:08 pm »
Prosty sposób na mida z przerzutkami pewnie znasz ale napiszę. Bierzesz wolno-bieg, rozkręcasz wywalasz zapadki i skręcasz ponownie. Mocujesz wolnobieg na kawałku wyciętej piasty chodzi o ten kawałek z gwintem,  wszystko to przykręcasz na śrubę wspawaną w ramę na której też mocujesz przerzutkę działa nawet na osi rowerowej możesz dać grubszą śrubę jak chcesz nie potrzeba żadnych łożysk.

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #151 dnia: Lipiec 26, 2016, 10:34:11 pm »
To nie bardzo rozumiem...

... wszystko to przykręcasz na śrubę wspawaną w ramę ...

Niby rozumiem ale gdzieś mi cześci po drodze znikają w głowie... tzn. nie bardzo umiem w głowie po tym obcięciu piasty poskręcać tego wszystkiego do kupy...
« Ostatnia zmiana: Lipiec 27, 2016, 11:17:43 am wysłana przez LowRider »

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2326
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #152 dnia: Lipiec 27, 2016, 12:25:25 pm »
Jakby co wolnobiegi nakręcają się na gwint M30x1.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1240
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #153 dnia: Lipiec 27, 2016, 02:01:01 pm »
Jakby co wolnobiegi nakręcają się na gwint M30x1.
BMXowe chyba.
Bo standardowy gwint wolnobiegu (i suportu) to 1,37x24, czyli około 35mm.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2326
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #154 dnia: Lipiec 27, 2016, 02:14:52 pm »
Eeeeee, chyba wszystkie są M30x1 a ten calowy to tylko jednorzędowe, pod gruby łańcuch....
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1240
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #155 dnia: Lipiec 27, 2016, 02:20:27 pm »
Eeeeee, chyba wszystkie są M30x1 a ten calowy to tylko jednorzędowe, pod gruby łańcuch....
http://www.sheldonbrown.com/freewheels.html

"The standard ISO threading for freewheels is 1.375 x 24 TPI, the same as for standard ISO bottom brackets."

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2326
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #156 dnia: Lipiec 27, 2016, 07:48:03 pm »
No cóż, w takim razie, zostaje mi tylko wejść pod stół i zrobić hau, hau.  8)
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #157 dnia: Lipiec 27, 2016, 08:13:32 pm »
To nie bardzo rozumiem...

... wszystko to przykręcasz na śrubę wspawaną w ramę ...

Niby rozumiem ale gdzieś mi cześci po drodze znikają w głowie... tzn. nie bardzo umiem w głowie po tym obcięciu piasty poskręcać tego wszystkiego do kupy...
    obcinasz część piasty z gwintem i jakimś centymetrem piasty żeby wyszlifować tak aby przylegała do ramy w piaście zostawisz miskę dajesz jeszcze podkładkę np. I przyjręcasz do ramy na wcześniej wspawaną śrubę wolno bieg możesz też nakręcić na wkład sportu kultowego a jak chcesz odcięty kawałek piasty możesz dodatkowo przyznawać do ramy, wpisz w Google " rotator recumbent bike " bo niestety moje fotki pogineły tylko trochę zabawy jest z tym składaniem na powrót kulek ale smarujesz smarem i przyklejasz kiedyś zrobiłem lwb z przednim napędem  na koło 20" z przodu i miałem taką właśnie przekładnie.

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #158 dnia: Lipiec 27, 2016, 08:19:19 pm »
Ja myślałem, że zrobię sobie rolkę podobną do oryginalnych... Coś takiego... Tzn tu jest z jedną zębatką bo to rolka przelotowa przy główce ramy. Pod fotelem zrobiłbym podwójną lub potrójną. Twoje rozwiązanie też przemyślę.
                                                                                                       
                                                                                                         
 
                                                                                                                                I wyjdzie coś takiego
« Ostatnia zmiana: Lipiec 28, 2016, 08:27:12 am wysłana przez LowRider »

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #159 dnia: Lipiec 27, 2016, 08:25:47 pm »


O tak :)

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #160 dnia: Lipiec 27, 2016, 08:29:29 pm »
Teraz kapuję. Podoba mi się. Mam tylko pytanie. Sugerował mi jeden z kolegów tutaj, że minimum oś do rolki musi być fi10. Jaką oś się stosuje do wolnobiegu? Oś w piaście tylnej jest jeszcze przykręcana do haka widelca, więc ma dwa podparcia. Dlatego się pewnie nie wygina. Tutaj zaś nie będzie przykręcona do niczego za kasetą więc czy nie jest za wiotka?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 27, 2016, 08:37:08 pm wysłana przez LowRider »

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 695
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #161 dnia: Lipiec 28, 2016, 07:13:44 am »
Pomyśl sobie jakie siły wytrzymuje ośka koła - co prawda normalnie jest ona podparta z obu stron ale jak wszystko skręcisz to nie będzie tutaj miejsca na wyginanie. Spokojnie da rade. Na upartego mozesz po skręceniu dospawac tą uciętą piastę do ramy... tylko wtedy będzie to na stałe i zrobi się problem w przypadku awarii. (w sumie co może się zepsuć w kawałku piasty...)
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #162 dnia: Lipiec 28, 2016, 08:08:06 am »
Można dospawać do piasty wycinek rury i przykręcić dopiero do ramy za pomocą dwóch śrub. I już.

o tak:
« Ostatnia zmiana: Lipiec 28, 2016, 08:21:22 am wysłana przez LowRider »

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1240
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #163 dnia: Lipiec 28, 2016, 11:26:40 am »
Ja w jednej ramie mam napęd pośredni na dodatkowym suporcie pod siedzeniem. Wówczas możemy sobie zastosować podwójną czy potrójną zębatkę na obciętej korbie.

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #164 dnia: Lipiec 28, 2016, 11:43:56 am »
Miałem o tym napisać, że taki mi przyszedł pomysł do głowy kilka dni temu jak mówisz z tym suportem. Nie pisałem o tym bo podjęliśmy podobny temat... Oś suportu jest spora i utwardzana więc na pewno by wytrzymała. Z jednej strony obciąłbym wałek pod korbę i zaślepił i tyle. z drugiej dorobił kasetę i by było nieźle. Przyspawałbym mufę suportu do ramy i już. Też tak można...

No to teraz daliście mi łamigłówkę. Co najlepsze ???   :o

Ok. Ogłaszam głosowanie! Kto na jakie rozwiązanie głosuje?

Jest tu dział GŁOSOWANIA?  ;D
« Ostatnia zmiana: Lipiec 28, 2016, 11:47:41 am wysłana przez LowRider »