Autor Wątek: Modyfikacje optimy condor.  (Przeczytany 2916 razy)

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 635
Modyfikacje optimy condor.
« dnia: Marzec 21, 2016, 12:33:03 pm »
Uzywam lynxa... niedawno dokupilem tylny silnik elektryczny i stanąłem przed dylematem. montowanie go w lynxie oznacza przerobienie w zasadzie wszystkiego - biegów, manetek, boom'u (zeby zamontowac drążek do przedniej przerzutki...)

W szopie stała i kurzyła się optima condor  - czekajac na odrobine wolnego czasu zeby ja poskladac na sprzedaz - jako ze mam 170cm condor byl stanowczo za duzy. Siedzac na fotelu ledwie muskam palcami ziemie...

Rozpoczynam od tego:


Przednie widelki sa resorowane - maja od góry zworki wygladajace jak wentylki samochodowe - moze ktos podpowie co sie z tym robi? pompuje sie? - widelec jest dosc miekki - chyba bedzie ok - lubie miekkie zawieszenie - ale w razie czego dobrze byloby wiedziec co sie z tym robi.


W planach:

 Przyciecie dolnego mocowania fotela (od ramy odstaje na 6cm)  wystarczy zeby obnizyc siedzenie na tyle zebym uzyskal dosc stabilne podparcie z obu stron. przyciecie boom'u zeby przyblizyc suport do fotela. Przerobienie kierownicy z podsiodlowej na nadsiodłową.
W mojej przepastnej szopie znalazlem rurke ktora ma srednice wewnetrzna idealna do montazu zwyklego wspornika kierownicy - wiec bedzie nawet regulacja odleglosci.


Zamontowanie silnika elektrycznego z tyłu. Juz widze ze manetke "gazu" bede pewnie musial dac po lewej stronie montujac tak ze kabel bedzie od zewnatrz i wprowadzony w samą kierownice, inaczej nie bedzie mozliwosci zamontowania manetek do przerzutek...  Sterownik bedzie pod siedzeniem - musze wykombinowac jakies zgrabne pudelko - a bateria na bagazniku - bagaznik tez do zrobienia/przerobienia - bo to male cos co przy nim jest ciezko nazwac bagaznikiem.


« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2016, 12:41:11 pm wysłana przez fdx »
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 635
Odp: Modyfikacje optimy condor.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 22, 2016, 08:01:45 am »
Kilka prac poczynionych. Siedzenie obniżone - jest dobrze. moge postawic cala stope na ziemi z obu stron.
Kierownica zmieniona - przy okazji musze pomyslec nad hamulcami - byly hydrauliczne ale po zmianie kierownicy przewody sa za krotkie - moge dac tylny na przod ale jednego mi zbraknie - to trzeba bedzie zmienic.

Ciezko chodzi lancuch w rurce dolnej. moze dam rolke z przodu i krotsze rurki.

Kolo z silnikiem na miejscu - bedzie dobrze. teraz tylko montaz kabli, sterownika i manetki (z tym bedzie troche kombinacji)

Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 635
Odp: Modyfikacje optimy condor.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 22, 2016, 09:46:18 pm »
Lynx poszedl w swiat... teraz juz nie ma odwrotu...
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 635
Odp: Modyfikacje optimy condor.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 24, 2016, 11:08:23 am »
Staneło na zwyklych najtanszych manetkach sis... zamowione.
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

klubowy

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 264
Odp: Modyfikacje optimy condor.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 24, 2016, 03:12:26 pm »
Spoko to wygląda po przeróbkach,  powodzenia!
Ja, nie wiem, co to sen.
Objeżdżam nocą, to co spawałem w dzień...

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 635
Odp: Modyfikacje optimy condor.
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 24, 2016, 04:27:45 pm »
Dzieki.

Kolejna modyfikacja to rolki zamiast rurek. Mysle o takich:  http://e-kolka.com.pl/p/809,178/rolka-fi-60mm-tworzywowa-profilowana-ulozyskowana----c60-8l-/

Jedna bylaby na lancuchu napedowym - na boomie od góry widac mocowanie do licznika - to bym wykorzystal do rolki - druga na powracajacym - umieszczona w miejscu mocowania rurek - tuz za kierownica w strone fotela od dolu ramy. i tylko jakas oslona w miejscu w ktorym lancuch moze miec kontakt z nogami. rurki chyba wogole zlikwiduję.
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2016, 04:31:26 pm wysłana przez fdx »
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

klubowy

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 264
Odp: Modyfikacje optimy condor.
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 24, 2016, 08:05:45 pm »
Rolki zamiast rurek to dobry pomysł, jak masz miejsce to na "górny" łańcuch daj większą rolkę, np fi100. Załamanie łańcucha będzie łagodniejsze.
Ja, nie wiem, co to sen.
Objeżdżam nocą, to co spawałem w dzień...

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 635
Odp: Modyfikacje optimy condor.
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 24, 2016, 09:26:06 pm »
u gory w zasadzie rolka nie bylaby potrzebna - lancuch chyba pojdzie prosto a jak dam rolke to tylko go lekko podeprze wiec chyba mniejsza rolka bedzie ok. jesli nie to zawsze pozniej bede mogl to zmienic.
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

mtb29

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: Modyfikacje optimy condor.
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 28, 2018, 08:20:14 pm »
jak się jeździ na Condorze po zmianach, czy to nie jest za wysoki rower dla niższej osoby? Ile wynosi wysokość siedzenia i środka supportu obecnie, po modyfikacjach obniżających?
Rozważałeś może zmianę widelca na sztywny? Ponoć pozwala to znacznie obniżyć konstrukcję.
Jeśli masz jakieś nowe fotki pochwal się co tam nowego u Condora.

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 635
Odp: Modyfikacje optimy condor.
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 28, 2018, 08:46:49 pm »
nie zmieniałem na sztywny. po tych modyfikacjach spokojnie od 170cm wzrostu dotyka się ziemi na postojach opierając się wygodnie. zawsze mozna usiąść na postoju blizej kierownicy (tymbardziej ze mam ją odchylaną) i wtedy z obu stron opieram całą stopę na ziemi.
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

mtb29

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: Modyfikacje optimy condor.
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 29, 2018, 09:07:54 am »
zmierz proszę w wolnej chwili wysokość siodełka i środka supportu w swoim Condorze, w necie nie znalazłem specyfikacji tego roweru.

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 635
Odp: Modyfikacje optimy condor.
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 29, 2018, 10:50:08 am »
Wysokosc siedziska to 65cm. zmienione mocowanie( w zasadzie siedzenie opiera sie dolem o rame i zamontowalem male kątowniki tyle aby przykrecic siedzenie.  nizej sie juz nie da)  obnizylo siedzenie wzgledem oryginalu o jakies 6-8cm.
 srodek (oś)  suportu jest na 80cm od ziemi. tutaj niewiele da sie zrobic ale nie jest to wysokosc niewygodna. jedynie zmiana widelca na sztywny lub np. taki z  amortyzacja wahaczem (podobnie jak bylo w starych motorowerach)  pozwolilaby na obnizenie o nawet 10cm. ewentualnie zmiana kola na 24 cale.
os suportu jest 65cm od poczatku siedzenia. tutaj musialem przeniesc przelotke linki przedniej przerzutki.  daloby sie wsunac bom jakies 2-3 cm glebiej. (na upartego nawet 5)
tak przerobiony rower jest przystosowany do wzrostu od 170cm zachowujac amortyzacje z przodu i z tylu.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2018, 10:59:34 am wysłana przez fdx »
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

mtb29

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: Modyfikacje optimy condor.
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 29, 2018, 11:20:44 am »
a czy przednia amortyzacja w takim rowerze (2x26") jest porzebna, ew. znacząco przydatna?
Fabrycznie sporo tego typu konstrukcji jej nie posiada jeśli z przodu jest koło 26", i to nawet nowe modele np. Nazca Gaucho. Być może chodzi tylko o to aby nie podwyższać konstrukcji, ale kilku kolegów z którymi rozmawiałem twierdziło że o ile przy 20" z przodu amortyzowany widelec jest jak najbardziej przydatny i potrzebny, to już przy 26" niekoniecznie. Ciekaw jestem Twojej opinii.

Wrzuć jakieś świeże fotki, fajnie przerobiłeś jeden z wyższych modeli na przystępniejszy dla użytkownika.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2018, 11:33:12 am wysłana przez mtb29 »