Autor Wątek: Tylni damper Rock Shock SID XC  (Przeczytany 2436 razy)

lechulysy

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 433
Tylni damper Rock Shock SID XC
« dnia: Czerwca 19, 2015, 11:52:06 am »
Witam,
do poziomki żony kupiłem używany damper jak w temacie. Chcę go wyregulować i mam pytania:
- jaki przyjąć SAG?
- damper ma komorę pozytywną i negatywną - ile się pompuje do negatywnej?
wg manuala jaki udało mi się ściągnąć wartość ciśnienia powinna być od 100 do 250 PSI, a po ustaleniu SAG komorę negatywną powinno się napompować tak jak pozytywną

ten mój ma niebieską wajchę - manuala mam do starszej wersji z pokrętłem - w jakiej pozycji powinna być ustawiona?

chodzi mi o wstępne ustawienie amortyzatora,  żeby mieć jakiś punkt wyjścia - testy chcę zrobić na szutrówce z dołkami - może ktoś go miał i podpowie mi co praktycznie jest najlepszym ustawieniem

Leszek

« Ostatnia zmiana: Czerwca 19, 2015, 11:56:53 am wysłana przez lechulysy »
Leszek

Mociumpel

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 516
Odp: Tylni damper Rock Shock SID XC
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 19, 2015, 02:04:32 pm »
Ja mam bez negatywnej (komora negatywna jest stały na 300 PSI azotem dmuchana) ale ogólnie polecam tak - napompuj poz/neg tak abyś uzyskał SAG na poziomie 50% (ilośc PSI zależna od przełożenia wahacza - zazwyczaj powinno wystarczyć dla 1:1 na początek ok. 120/120 potem pompuj pozytywną o 10 PSI w górę a negatywną -10 PSI w dół aby uzyskac SAG ok 40% dla wygodnej jazdy po wszystkim lub ok. 20% dla jazdy TYLKO po równym.
Ja mam 40% dla 190/50 mm i mam wygodnie niezależnie od miejsca jazdy.
Mam dodatkowo amortyzowany przód (bardziej obciążony - przód (55%)/tył (45%) więc musiałem zgrać trzy rzeczy - PSI w oponach, PSI przód i PSI tył.
Ponieważ poruszam się po bliżej nieokreślonych nawierzchniach (asfalt, kostka, szuter, pole - czyli miasto i podmiasto) to wynikowo wygląda to tak po próbach.
Przód opona 80 PSI (ładnie przy 2,20 wyłapuje drobne nierówności), amor 125 PSI (SAG 40% i wyłapuje większe 2-3 cm), Tył opona 55 PSI (2,15 tez ładnie łapie nierówności), damper 135PSI (SAG 40%).
A kiedy asfalt dalszy to oba amory na sztywno (bo maja blokade ) i jazda ...

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: Tylni damper Rock Shock SID XC
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 21, 2015, 06:59:11 pm »
komra pozytywna to ogółem ugiecie wstępne, czyli odpowiada za twardość,a  negatywna to chodzi o dobicie, kiedy ma się utwardzać, ja w poziomie jak testowałem powietrzniaka dawałem sobie na teście że największą przeszkodą będzie krawężnik, i tak też ustawiłem grunt żeby nie dobijał po zjaździe z kilku cm