Autor Wątek: Rozwiązanie techniczne napędu trajki  (Przeczytany 10756 razy)

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 422
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #15 dnia: Maja 14, 2015, 05:15:47 pm »
Wystarczająco dobrym rozwiązaniem jest teflonowa rurka do pneumatyki przemysłowej D16.
a powiedzcie czy jak łańcuch górny i dolny jest w rurce to chalasuje strasznie czy do się wytrzymać
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #16 dnia: Maja 14, 2015, 06:53:28 pm »
W teflonowych /tekalenowych nie hałasuje wcale, hałasuje tylko w rurkach elektrycznych z PCV - takie sztywne, białe.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 422
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #17 dnia: Maja 14, 2015, 08:21:16 pm »
W teflonowych /tekalenowych nie hałasuje wcale, hałasuje tylko w rurkach elektrycznych z PCV - takie sztywne, białe.
a jak z oporami czy nie ciężej się będzie pedalowac
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

Mociumpel

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 516
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #18 dnia: Maja 14, 2015, 08:27:29 pm »
Stracisz 3W przy 20km/h ... ;)

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 422
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #19 dnia: Maja 14, 2015, 08:30:20 pm »
Stracisz 3W przy 20km/h ... ;)
a tak jaśniej prosze
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

john52

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 121
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #20 dnia: Maja 14, 2015, 08:55:20 pm »
moja propozycja czyli rurka od CO ma podwójny płaszcz ,a co za tym idzie jest możliwość profilowania ponieważ w środku jest  płaszcz metalowy i bardzo cicho się sprawuje powiem tak próbowałem teklan czy jak mu tam i wybrałem rurkę CO

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 422
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #21 dnia: Maja 14, 2015, 09:01:52 pm »
moja propozycja czyli rurka od CO ma podwójny płaszcz ,a co za tym idzie jest możliwość profilowania ponieważ w środku jest  płaszcz metalowy i bardzo cicho się sprawuje powiem tak próbowałem teklan czy jak mu tam i wybrałem rurkę CO
chodzi ci o rurę typu PEX plastik metal plastik?
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

Mociumpel

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 516
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #22 dnia: Maja 14, 2015, 09:34:33 pm »
Nie ma definicji jednoznacznej oporów łańcucha w rurkach - ludzie spierają się czy twarde jak kamień 20" jest lepsze od flakowatych szosowych 700C - bo te są większe ...
Ogólnie teoria mówi - łańcuch najlepiej prosty licząc od zębatki przedniej do tylnej - wtedy naciąg ma dwa punkty styku siły - zęby przodu i zęby z tyłu - każde załamanie czy rurka to opór - ile nikt Ci nie powie wiec moje 3W są równie dobre jak mniej/więcej chyba na oko ciężej ...
Próbowałem bez rurki i z rurką dla ciekawości ruszać napędem z łańcuchem, ręką - rurka wprowadza zauważalne opory ale żeby demonizować to musiałbym odpuścić jazdę w ogóle - ważne że spodnie mam czyste ;)))
Z mojej obserwacji wychodzi, że rurka czyni napęd może i "latającym" ale tylko powrotny bo naciąg "napędowy" i delikatny opór w rurce niespecjalnie przeszkadza w czasie jazdy, ot słychać trochę jak chodzi - z praktyczności ktoś komu każdy kilogram czy opór przeszkadza bo wyniki ważne to powinien od razu maszynkę wyścigową przygotować i tyle.
Jak masz nogę to te kilka dodatkowych watów przy 30 km/h nie będzie Ci przeszkadzać (bo na tyle oceniam opór - na oko ;) )

john52

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 121
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #23 dnia: Maja 15, 2015, 01:42:51 pm »
Panowie ogłaszam zgłaszanie pomysłów na wsteczny bieg w trajce czy da się to zrobić na jednym silniku

vrc46

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 32
  • Dzień bez uśmiechu to dzień stracony
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #24 dnia: Maja 15, 2015, 05:28:21 pm »
Witam ale pedały się będą kręciły do tyłu :'(
Tylko krowa nie zmienia poglądów,pozdrawiam
                                                             Marian

john52

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 121
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #25 dnia: Maja 15, 2015, 05:53:48 pm »
wsteczny byłby urzywany tylko do wycofania z parkingu itp.to niech one się na ten czas kręcę

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #26 dnia: Maja 15, 2015, 09:01:09 pm »
Da się  - kiedyś taki  napęd widziałem - była to trajka z przekładnią pośrednią, na pośredniej była tarcza, którą dociskało się do koła. tarcza trąc o koło napędzało je wstecz, popykując wolnobiegiem i drugim łańcuchem.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

3x3

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 320
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #27 dnia: Maja 18, 2015, 07:29:37 am »
Gold Wing ma ciekawie rozwiązany wsteczny.