Autor Wątek: Mid racer z napędem FWD  (Przeczytany 9226 razy)

christophorus

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 61
Mid racer z napędem FWD
« dnia: Kwietnia 04, 2015, 12:34:06 am »
Witajcie!
Zastanawiam się nad budową mid racera z przednim napędem ze względu na prostszą konstrukcję oraz kilka części, które już posiadam.
Ponieważ mam nienajgorsze 28" koło od pionowca z małym przebiegiem chcę je wykorzystać. Jako, że nie jestem wysoki, to zastosowanie go na przodzie odpada zdecydowanie.
Dodatkowo przedni napęd to mniej łańcucha oraz w konstrukcji, którą chciałbym stworzyć brak rolek zwiększających opór.
Przód to będą pewnie 24 cale.
Co sądzicie o takiej konstrukcji? Czy to dobry pomysł??
Miałoby to być coś podobnego jak w linkach:

http://www.bikejournal.com/images/freddyflatfootPhoto0051.jpg
http://www.bentrideronline.com/messageboard/showthread.php?t=111728

Ma ktoś porównanie jak się taką konstrukcję prowadzi w porównaniu z napędem na tył?
Jakie są zalety i wady przedniego napędu (tego typu jak w linkach)?

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Mid racer z napędem FWD
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 04, 2015, 09:52:58 am »
Poszukaj na forum frazy cruzbike lub fwd mbb :)
Ogólnie: rower wady ma ale daje po opanowaniu sporo funu z jazdy. Warto zbudować dla samego wypróbowania fwd mbb.

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 820
  • SWB DIY
Odp: Mid racer z napędem FWD
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 04, 2015, 09:56:42 am »
A ile masz wzrostu?
Ja, przy 177 cm przednie koło 28 cali w cruzie ogarniałem bez problemu.

darznur

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 286
Odp: Mid racer z napędem FWD
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 04, 2015, 03:13:42 pm »
... Przód to będą pewnie 24 cale.
Co sądzicie o takiej konstrukcji? Czy to dobry pomysł??
....
Jakie są zalety i wady przedniego napędu (tego typu jak w linkach)?

Hmm, 24" to nie jest dobry wybór ze względu na na mały .... wybór części. Ja pierwszego cruzbike robiłem na 24" i ciągle wszędzie słyszałem "24"??, mały wybór części" - ale to był taki przedprototyp. Drugi cruzbike zbudowałem na kołach 27, bo akurat takich miałem "dawców" - też mało "dawców" części.
Następnego cruzbike zrobiłem na 26" i tu ... to części jest od groma i nazad.
A teraz kończę cruzbike na 20" - fajny niski "składak"

Poszukaj na forum frazy cruzbike lub fwd mbb :)
... rower wady ma ale daje po opanowaniu sporo funu z jazdy ...
Potwierdzam  :D

Żeby nie było że jestem stronniczy to "patyczaka" RWD też zrobiłem, tak dla próby ale cruzbike jest dla mnie osobiście faworytem. Ale to jest moje zdanie  ;D

live_evil

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1297
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Mid racer z napędem FWD
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 04, 2015, 03:25:09 pm »
Hmm, 24" to nie jest dobry wybór ze względu na na mały .... wybór części. Ja pierwszego cruzbike robiłem na 24" i ciągle wszędzie słyszałem "24"??, mały wybór części" - ale to był taki przedprototyp. Drugi cruzbike zbudowałem na kołach 27, bo akurat takich miałem "dawców" - też mało "dawców" części.
Popularne 24" czyli 507 ETRTO jest bardzo typowe i wybór opon oraz obręczy przeogromny.
Problemy zaczynają się przy mniej standardowym 24" - 520 ETRTO. Obręcz po długich poszukiwaniach dorwałem na niemieckim ebayu.

Tehen

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 515
  • Kolejarz forumowy
Odp: Mid racer z napędem FWD
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 04, 2015, 04:24:00 pm »

Ogólnie: rower wady ma

Możesz rozwinąć temat?
Albo poziom i wygoda albo wydasz w cholerę kasy na różne kierownice i siodełka tylko po to żeby w końcu i tak kupić sobie rower poziomy.

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Mid racer z napędem FWD
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 04, 2015, 04:46:13 pm »
Najlepszy wybór ale wymaga cierpliwości trochę na początku. https://www.youtube.com/watch?v=BIDtj4K-WmU   Ja mam 172 wzrostu i dawałem rade jak z przodu w tym rowerku wsadziłem 28"

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Mid racer z napędem FWD
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 05, 2015, 01:25:14 am »
Możesz rozwinąć temat?
Trudniej ruszyć, szczególnie pod górkę. Przednie koło napędowe na mokrym i piachu potrafi stracić przyczepność. Nie lubi krawężników z racji dociążenia przodu. Trudniejsze w nauce ( fwd mbb). Po za tym bardzo fajny :)

christophorus

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 61
Odp: Mid racer z napędem FWD
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 05, 2015, 01:59:51 am »
A ile masz wzrostu?
Ja, przy 177 cm przednie koło 28 cali w cruzie ogarniałem bez problemu.
Mam 174, więc nie wiem jak by to było z jazdą.
Tutaj też jest fajna konstrukcja ze Słowenii. Wygląda profesjonalnie ;)
http://www.recumbentblog.com/2009/09/15/lowracer-creation-from-slovenia/

Co sądzicie globalnie porównując MBB z SWB RWD??
Która konstrukcja jest bardziej praktyczna?
Na pewno czym mniej rolek napinających, tym mniej dodatkowych oporów, które na pewno nie umilają jazdy na dłuższym dystansie.
Co do tych rolek, to borykam się z przeskakiwaniem łańcucha w trajce i nie wiem co jest powodem?
Kaseta była założona nowa, łańcuch i przerzutka tylna również, natomiast korba używana, lecz w dobrym stanie, dlatego też nie wiem jak byłoby i przy SWB z tak długim łańcuchem. Gdzie może tkwić przyczyna?
Regulacja przerzutki, czy napięcie łańcucha? Ktoś z Was przerabiał taki problem?

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Mid racer z napędem FWD
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 05, 2015, 10:23:06 am »
A ile masz wzrostu?
Ja, przy 177 cm przednie koło 28 cali w cruzie ogarniałem bez problemu.
Mam 174, więc nie wiem jak by to było z jazdą.
Tutaj też jest fajna konstrukcja ze Słowenii. Wygląda profesjonalnie ;)
http://www.recumbentblog.com/2009/09/15/lowracer-creation-from-slovenia/

Co sądzicie globalnie porównując MBB z SWB RWD??
Która konstrukcja jest bardziej praktyczna?
Na pewno czym mniej rolek napinających, tym mniej dodatkowych oporów, które na pewno nie umilają jazdy na dłuższym dystansie.
Co do tych rolek, to borykam się z przeskakiwaniem łańcucha w trajce i nie wiem co jest powodem?
Kaseta była założona nowa, łańcuch i przerzutka tylna również, natomiast korba używana, lecz w dobrym stanie, dlatego też nie wiem jak byłoby i przy SWB z tak długim łańcuchem. Gdzie może tkwić przyczyna?
Regulacja przerzutki, czy napięcie łańcucha? Ktoś z Was przerabiał taki problem?

Co do problemu z przeskakującym łańcuchem to sprawdź ustawienie przerzutki to taka śrubka przy przegubie mocowania przerzutki do ramy, ustawia przerzutkę we właściwym położeniu. To znaczy kółeczko górne przerzutki powinno być blisko trybów chodzi o ustawienie góra dół przerzutki,  jeśli tak nie jest, łańcuch małą liczbą ogniw styka się z zębami czyli mała liczba zębów pracuje i przeskakuje szczególnie na ostatnich najmniejszych koronkach. Jeśli chodzi o przednie koło do MBB inaczej Cruza to polecam ci jednak 26 z jakąś fajną oponką np kenda 26x 1,25  i jeśli chodzi o konstrukcję to na początek możliwie nisko położony suport jak w cruzbike "Sylwio" z takim ustawieniem suportu prawie każdy wsiądzie i pojedzie od razu im wyżej suport tym jest trudniej. Co do ślizgania się koła w MBB to przy prawidłowym rozkładzie masy nie występuje w ogóle nawet pod największe górki tylko w terenie może się zdarzyć. Co do innych rowerków to polecał bym ci jeszcze LWB ale ma wady to znaczy długość i ciężko zrobić lekki zalety to bardzo wygodna pozycja prosty łańcuch.    Tutaj rysunek :) https://drive.google.com/file/d/0B8rnrytNsAEwRjIxNlIzMU8zTlk/view?usp=sharing
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 05, 2015, 10:36:26 am wysłana przez tomek70 »

darznur

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 286
Odp: Mid racer z napędem FWD
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 05, 2015, 11:09:49 am »
Możesz rozwinąć temat?
Trudniej ruszyć, szczególnie pod górkę. Przednie koło napędowe na mokrym i piachu potrafi stracić przyczepność. Nie lubi krawężników z racji dociążenia przodu. Trudniejsze w nauce ( fwd mbb). Po za tym bardzo fajny :)
A ile masz wzrostu?
Ja, przy 177 cm przednie koło 28 cali w cruzie ogarniałem bez problemu.
Mam 174, więc nie wiem jak by to było z jazdą.

Co sądzicie globalnie porównując MBB z SWB RWD??
Która konstrukcja jest bardziej praktyczna?
Na pewno czym mniej rolek napinających, tym mniej dodatkowych oporów, które na pewno nie umilają jazdy na dłuższym dystansie. ....

... Jeśli chodzi o przednie koło do MBB inaczej Cruza to polecam ci jednak 26 z jakąś fajną oponką np kenda 26x 1,25  i jeśli chodzi o konstrukcję to na początek możliwie nisko położony suport jak w cruzbike "Sylwio" z takim ustawieniem suportu prawie każdy wsiądzie i pojedzie od razu im wyżej suport tym jest trudniej. Co do ślizgania się koła w MBB to przy prawidłowym rozkładzie masy nie występuje w ogóle nawet pod największe górki tylko w terenie może się zdarzyć. Co do innych rowerków to polecał bym ci jeszcze LWB ale ma wady to znaczy długość i ciężko zrobić lekki zalety to bardzo wygodna pozycja prosty łańcuch.    Tutaj rysunek :) https://drive.google.com/file/d/0B8rnrytNsAEwRjIxNlIzMU8zTlk/view?usp=sharing
Potwierdzam   ;D Przednie koło w cruzbike przy dobrej oponie nie potrzebuje amortyzatora-ja reguluję ciśnieniem w oponie. W SS mam 6atm ale jeżdżę tylko po "czarnym", w "mtb" 4atm i jeżdżę gdzie się da choć na piach to już słabo  :(
Jest jeszcze jedna ważna sprawa, która waży na decyzji czy swb czy lwb: ile masz miejsca w swoim miejscu zamieszkania. Ja mam mało i buduję krótkie i wąskie rowery. Gdybym miał dużo miejsca i nie musiał chodzić po schodach to bym zrobił sobie trike  :D

Romanes

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 209
  • handmade CRUZBIKE
Odp: Mid racer z napędem FWD
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 05, 2015, 11:47:56 am »
.... i jeśli chodzi o konstrukcję to na początek możliwie nisko położony suport jak w cruzbike "Sylwio" z takim ustawieniem suportu prawie każdy wsiądzie i pojedzie od razu im wyżej suport tym jest trudniej. ....
Potwierdzam   8)

karol

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 271
Odp: Mid racer z napędem FWD
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 09, 2015, 09:35:59 pm »
Co do braku poślizgu "pod największe górki" to bym się spierał  :) Radzę wybrać się cruzem w prawdziwe góry. Na wzniesieniach 8-10%  w miarę, od 12% trzeba już deptać superpłynnie żeby uniknąć uślizgu. No ale jeździmy głównie po mniejszych wzniesieniach więc przedni napęd daje radę. Nie kombinował bym z dwoma różnymi rozmiarami kół, no bo po co? Jednak 26 cali to minimum przy standardowych koronkach suportu bo w cruzie przy większych prędkościach bardzo wysoka kadencja jest trochę ? niebezpieczna. Ale polecam cruza bo chyba na żadnej innej poziomce w czasie jazdy bez stresu nie będziesz przeglądał mapy tudzież spożywał posiłku używając do tego obu rąk :) O tym, że mniejsza ilość części to mniej potencjalnych źródeł awarii nie wspomnę (no w sumie właśnie wspomniałem)

christophorus

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 61
Odp: Mid racer z napędem FWD
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 10, 2015, 11:27:20 pm »


Co do problemu z przeskakującym łańcuchem to sprawdź ustawienie przerzutki to taka śrubka przy przegubie mocowania przerzutki do ramy, ustawia przerzutkę we właściwym położeniu. To znaczy kółeczko górne przerzutki powinno być blisko trybów chodzi o ustawienie góra dół przerzutki,  jeśli tak nie jest, łańcuch małą liczbą ogniw styka się z zębami czyli mała liczba zębów pracuje i przeskakuje szczególnie na ostatnich najmniejszych koronkach.
Śrubkę mam prawie całkowicie wykręconą...
Trochę jeszcze poregulowałem przerzutkę i jest lepiej, ale i tak czasem jeszcze przeskakuje. Coś kiepsko mi idzie regulacja.
W rowerze crossowym bez problemu wyregulowałem, a u pewnie ze względu na długi łańcuch (większe opory ze względu na rolki,rurkę itp gorzej to chodzi i coś trudniej mi to wyregulować. Nie ogarniam...

Co do kół różne wielkośći to mogą być różne przesłanki. Od posiadania określonych części po określone preferencje jak wzrost itp.. :)