Autor Wątek: 3 biegowy support rodem z polski  (Przeczytany 9123 razy)

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 695
3 biegowy support rodem z polski
« dnia: Luty 06, 2015, 11:13:24 am »
https://www.indiegogo.com/projects/3-speed-front-bicycle-gearbox-efneo/

Zbierają chłopaki fundusze. Calkiem niezle to wyglada. (tylko troche drogie to)
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2203
  • 26 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: 3 biegowy support rodem z polski
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 06, 2015, 11:41:40 am »
Temat Efneo był już poruszany na Forum.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3884
Odp: 3 biegowy support rodem z polski
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 07, 2015, 12:25:22 am »
Fajnie by było gdyby wypościli coś w rodzaju dual drive pod korbę. Planetarne 3 w supporcie + 3 standardowe blaty.. A jak by jeszcze dorzucić z tyłu dual drive... ;)
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1148
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: 3 biegowy support rodem z polski
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 07, 2015, 10:27:10 am »
...to sprawność przeniesienia napędu spadnie o jakieś 50% :-)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3884
Odp: 3 biegowy support rodem z polski
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 07, 2015, 12:21:13 pm »
Teoretycznie, w praktyce nie widzę żadnej różnicy na średniej na dual drive i na normalnej kasecie.
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1148
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: 3 biegowy support rodem z polski
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 07, 2015, 07:13:44 pm »
Odniosłem się do planetarki w suporcie połączonej z planetarką w kole.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3884
Odp: 3 biegowy support rodem z polski
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 07, 2015, 09:48:12 pm »
Tak wiem. Zakładam że jak nie widać różnicy na średniej przy pojedynczym dualu to możliwe że nie było by ich na dwóch. Może się mylę - jak wyjdzie kiedyś ten support w ludzkiej cenie to pokuszę się o testy w praktyce :) 
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 695
Odp: 3 biegowy support rodem z polski
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 08, 2015, 09:56:20 am »
lepiej z przodu to cudo z tylu nexus 7 i masz 21 przełożeń. nawet jakby z tylu byla piasta trzybiegowa to i tak z 9-cioma biegami juz mozna podzialac. Tymbardziej ze te biegowe piasty sa obliczane na wspolprace z tarczami okolo 40 zebow wiec z przodu odpowiednik 38-40-50 i rower daje rade i pod góre i z górki.
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

NPX

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 126
Odp: 3 biegowy support rodem z polski
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 08, 2015, 12:37:56 pm »
Może mnie ktoś dokładnie oświecić, czemu sprawność przeniesienia napędu maiła by spaść o 50% przy planetarce z przodu i z tyłu? Czy w takim wypadku jeśli zamontuję planetarkę np. tylko z tyłu też będę doświadczał spadku sprawności przeniesienia napędu?

Mociumpel

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 475
Odp: 3 biegowy support rodem z polski
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 08, 2015, 01:00:45 pm »
Tu nie ma co oświecać - ktoś krzyknie TEN FACET MA EBOLE AIDSA I OSPĘ ... więc bezpieczniej trzymać się od niego z daleka ;)
Nie wierz we wszystko co czytasz słyszysz i widzisz - zastanów się poczytaj i się dowiesz - zresztą skrócę Twoje potrzeby - realna strata Efneo z np. Nexusem 8 na biegu bezpośrednim wobec czystej nówki z łańcuchem bez przekosu to będzie jakieś max. 7-10%.
Teraz pytanie - komu wierzysz ...;)
Trochę powyższe żartobliwe ale czasem tak mam czytając niektóre dyrdymałki - kiedyś łykałem wszystko, teraz albo sam szukam info albo czekam aż 5 osób to potwierdzi ;)

wildzi

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 50
  • Wieczny majsterkowicz...
Odp: 3 biegowy support rodem z polski
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 08, 2015, 10:39:12 pm »
Ładnie to wygląda, podoba mi się. Dwa pytania mi się nasuwają:

Jaką to ma odporność na warunki pogodowa?

Dlaczego manetka do PRZEDNIEJ przerzutki jest montowana na prawą stronę kierownicy (i wygląda jakby tylko tak dała się zamontować), gdzie standardowo montuje się manetkę/ klamko-manetką do TYLNEJ przerzutki?
WilPaf -> SWB ASS 20x24

WilPaf II -> SWB ASS 20x20 "Lepszy" vel. "Killer"

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2203
  • 26 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: 3 biegowy support rodem z polski
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 09, 2015, 08:52:38 am »
Efneo jest obsługiwane standardową 3biegową manetką przednią, czyli na lewej rączce. Pewnie oglądałeś demo.
Problem Efneo to przełożenie - to jest równoważnik 28-40-50T.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

woojtek1

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 477
  • M5 / Speedliner 'Blue Glide' 26/20
Odp: 3 biegowy support rodem z polski
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 09, 2015, 12:58:14 pm »
Problem Efneo to przełożenie - to jest równoważnik 28-40-50T.
No właśnie a piasty wielobiegowe nie lubią 28T..................

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1316
Odp: 3 biegowy support rodem z polski
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 10, 2015, 09:59:47 pm »
Wg mnie przyszłość Efneo leży w obszarze ostrego koła. Ciągle się zastanawiam, czy przypadkiem nie zrobić sobie nowego mieszczucha. Prostota jest główną zaletą.

No właśnie a piasty wielobiegowe nie lubią 28T.
A tam nie lubią. Po prostu jak cięższy zawodnik stanie na pedały, to ścina podkładki zapobiegające obracaniu się piasty na osi. Po prostu trzeba o tym pamiętać.. i to w odniesieniu do obu zębatek (np. 24 z tyłu też jest "nielubiane"). Shimano także zabrania używania swoich planetarek w tandemach. Problem nie dotyczy piast firmy na R: tam potężne ramiona pilnują piastę w miejscu, aczkolwiek jest inna wada..
Sama "zawartość" piasty jest w stanie wytrzymać obciążenia znacznie większe niż ktokolwiek jest w stanie z siebie wydusić (bez problemu przenosi moce liczone w kW).

Fajnie by było gdyby wypościli coś w rodzaju dual drive pod korbę.
Hmm. Tylko po co? Wszyscy uciekają od przedniej przerzutki (bo to samo zło). Prościej i skuteczniej jest zrobić kasetę potwora (np. 11-44), upraszcza się sterowanie i poprawia jego jakość (co jest ważne w sporcie). "Liczba przerzutek" to raczej najważniejsza jest dla dzieci (3x3 / 3x7.. 189 biegów.. łał.. ale by wszyscy zazdrościli..)

...to sprawność przeniesienia napędu spadnie o jakieś 50% :-)
Planetarki mają sprawność ~95% (właściwie zawsze toto pracuje, nie ma pojęcia bieg bezpośredni). Na łańcuchu+dwa koła zębate też jest ~95%. Przy dwóch przekładniach + łańcuch "tylko" ~80% idzie na napęd. W sporcie dyskwalifikacja, ale do mieszczucha jak znalazł.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3884
Odp: 3 biegowy support rodem z polski
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 10, 2015, 11:36:14 pm »
Hmm. Tylko po co?
Do mida. Moment obrotowy by to miało taki żeby pionowe ściany dało się podjeżdżać a i z górki potrafiło by śmignąc. Choć i teraz z dual drive z tylu i midem z przodu nie narzekam :)
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)