Autor Wątek: przeróbka kierownicy  (Przeczytany 2932 razy)

lechulysy

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 433
przeróbka kierownicy
« dnia: Września 24, 2014, 09:39:17 pm »
Mam kierownicę podsiodłową, którą chciałbym zamienić na normalną odchylaną do przodu. Koło z przodu ma 26" i nie wiem czy wąska kierownica da radę czy raczej powinna być szeroka? Czy gdzieś można kupić gotowy odchylany wspornik kierownicy?

pzdr
LP
Leszek

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: przeróbka kierownicy
« Odpowiedź #1 dnia: Września 24, 2014, 10:07:56 pm »
Condor?
A) Dajesz taką kierownicę z jaką Ci wygodnie. Ja tam wolę USS a z ASS to wąskiego chomiczka, ale to ja.
B) Condor ma główkę ramy bardzo blisko fotela - z górną kierownicą nie będziesz miał miejsca na przekładanie nóg więc odradzam takie zabiegi.
C) W celu zrobienia odchylania: bierzesz najkrótszy mostek pasujący do widelca i zamiast kierownicy zaciskasz tulejkę na której będzie się kierownica podnosić.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

lechulysy

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 433
Odp: przeróbka kierownicy
« Odpowiedź #2 dnia: Września 24, 2014, 11:00:31 pm »
Condor :) duży jest :)

oryginalnie mam USS tylko jakaś taka wąską i bardzo położoną - wychodzi, że mam za dużą d...ę, a za krótkie rączki :)  szukałem na allegro i nie znalazłem nic co by miało lepszą geometrię i było szersze od niej stąd pomysł na przeróbkę na ASS - najchętniej coś gotowego do kupienia - z tym wsiadaniem po odchyleniu kierownicy rzeczywiście może być problem? myślałem że po przeróbce będzie można obniżyć fotelik o jakieś 5-7 cm co USS uniemożliwia z powodu wspomnianej już małej odległości od główki widelca
Leszek

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: przeróbka kierownicy
« Odpowiedź #3 dnia: Września 25, 2014, 12:58:12 pm »
poszukaj kiery do cruizera. Są szerokie i mocno wygięte ("do góry").
ASS może być problemem, "posmyranie" w przypadku ostrego hamowania może nie należeć do przyjemności, a przycięcie sobie co-nieco bardzo bolesne..