Autor Wątek: DualDrive i clikbox  (Przeczytany 4565 razy)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
DualDrive i clikbox
« dnia: Czerwca 30, 2014, 05:11:33 pm »
Zastanawiam się nad zakupem kółeczka z piastą dual drive bez clikboxa i mam dwa pytanka do bardziej doświadczonych z tego typu napędem:
- Czy dało by się go zastąpić np. takim od 3 biegowego nexusa?
http://allegro.pl/238-12-manetka-3-biegowa-shimano-nexus-sl-3s41e-i4366828641.html
- Czy biegi w piaście mogę obsłużyć inna manetką niż dedykowana?

live_evil

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1297
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: DualDrive i clikbox
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 30, 2014, 05:40:03 pm »
Do Sram/Sachs 3-biegowych poza oryginalnymi pasują jedynie manetki S-A.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: DualDrive i clikbox
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 17, 2014, 02:28:21 pm »
Kolejnie pytanie w temacie piast dual drive - czy na bębenek piasty dedykowany pod kasety 7 rzędowe da się założyć kasetę 8 rzędową? Jeśli nie - czy możliwa jest zamiana bębenka 7 rzędowego na 8 rzędów w takiej piaście?

Majsterkowicz

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 423
Odp: DualDrive i clikbox
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 17, 2014, 03:37:04 pm »
Teoretycznie się nie da, bo szerokość koronek oraz przekładek między nimi jest identyczna w napędzie zarówno 7s jak i 8s.
Spróbować zawsze można, czasami dodawane są specjalne podkładki dystansowe, aby posiadacze bębenka 8/9s mogli założyć kasetę 7-mio biegową.

live_evil

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1297
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: DualDrive i clikbox
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 17, 2014, 08:03:47 pm »
Można założyć 8 zębatek z 9-rzędowej kasety. Ale manetka musi być dziewiątkowa.

Majsterkowicz

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 423
Odp: DualDrive i clikbox
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 17, 2014, 08:44:19 pm »
@live_evil
Zaznaczając, że nie będzie się obsługiwać jednego z biegów, dajmy na to 9-ki.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: DualDrive i clikbox
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 17, 2014, 08:56:22 pm »
Nie wiem jak jest z DualDrive, ale kiedyś zdarzyło mi się wymieniać w piaście Nexus z hamulcem rolkowym bębenek pod kasetę 7s z nakrętką na bębenek 8-9s z wkrętką. Poszło bez konfliktowo - kupiłem bębenek, odkręciłem stary, przykręciłem nowy i wszystko pasowało, musiałem tylko wyjąć oś i mieć dużego imbusa. Tu może być problem z wyjęciem osi, więc może być kwestia narzędzi specjalnych.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: DualDrive i clikbox
« Odpowiedź #7 dnia: Lipca 17, 2014, 10:10:38 pm »
8sp jest szerszy od 7sp o dokładnie jeden "ząbek" (są zgodne w indeksacji). Z 8sp się po prostu nie zmieści (zabraknie miejsca na dodatkową koronkę). Wariant z odjęciem jednej koronki jak najbardziej realizowalny (w mieszczuchu z bębenkiem 7sp stara kaseta 8sp jeździła z rok czasu)
Nie wiem, czy w clickboxach stosowane są te same bębenki (a jest raczej prawdopodobne, że są, bo na ch inne?) : bez odkręcenia się nie dowiesz (wystarczy tylko sprawdzić wieloklin). Na pewnym serwisie aukcyjnym bębenek 8sp do dostania w okolicy 45zł. Również nie wiem, czy nie będzie problemu z przesuwaniem osi (trzeba dawać większy dystans i koło przesuwa się w lewo..)