Autor Wątek: Trajka wybór rozmiaru  (Przeczytany 10084 razy)

fingerxtr

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 17
Trajka wybór rozmiaru
« dnia: Czerwca 23, 2014, 08:29:34 pm »
Tytułem krótkiego wstępu ,to zainteresowałem się trajką ze względu na to że trudno z niej spaść. A tak poważnie rozwiązanie z kierownicą pozwoli mi mam nadzieję cieszyć się jazdą.Pionowy po wypadku już niestety odpada-ręka nie działa jak powinna.
Pytanie na które nie udało mi się znaleźć odpowiedzi brzmi: jeżeli z tyłu będzie koło 26 cali to przód wybrać 20 czy 24 co będzie lepsze.Trajkę bedę budował od podstaw mam byc w pełni amortyzowana .Nie bede jej uzywał tylko na asfalcie -bo musze do niego dojechać jakieś 2 kilometry a i drogi u nas to niestety nie jest stół.proszę o sugestie.Pewnie bede rozwijał wątek,bo coś w trakcie na pewno się urodzi.

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 820
  • SWB DIY
Odp: Trajka wybór rozmiaru
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 23, 2014, 08:44:03 pm »
Jak nie tylko po asfalcie, to 24 lepsze IMO

darko

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 53
Odp: Trajka wybór rozmiaru
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 23, 2014, 09:01:43 pm »
Też myślę że lepsze będzie 24.
Ja swoją zbudowałem 3x26
Zdjęcia są w dziale galeria. ::)

fingerxtr

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 17
Odp: Trajka wybór rozmiaru
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 23, 2014, 09:56:07 pm »
widziałem twoja trajkę i jak ci się keździ na 3 x26 jak na zakrętach? No  i jak to jest z przełożeniami ,wystarczy żeby podjechać pod góre i się rozpędzić? a jeżeli tak to orientacyjnie do ilu-no i w takim razie jaki masz napęd ile przełożeń i jakie(ile zębów)

dekers

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 46
Odp: Trajka wybór rozmiaru
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 23, 2014, 10:58:59 pm »
Witaj. Jeśli zamierzasz ruszać w teren to proponuję 24 przód a 26 tył fajne połączenie. Ten układ dobrze atakuje podjazdy korzenie, większe nierówności oraz jak trzeba radzi sobie nawet z krawężnikami. Przy optymalnym rozstawie uzyskasz bardzo mały promień skrętu i rewelacyjną stabilność podczas łapania zakrętów. Do koła 26 warto zastosować korbę 48x36x26 a kasetę 11-32T / 8 rzędową. Ostatnie dwa tygodnie testowałem ten układ na Alivio 2014 i sprawdza się rewelacyjnie. W zupełności wystarczy.  A tu Masz zdjęcia podobnego układu z fotogalerii Piotrka z województwa Opolskiego http://tinypic.com/xcrrtsalamander Tu akurat na 9 rzędówce Deore Pozdrawiam.

fingerxtr

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 17
Odp: Trajka wybór rozmiaru
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 24, 2014, 10:33:54 pm »
Ok .dzieki a czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak podejść do tematu obręczy,piasty myśle novatec 20mm oś. A obręcze dartmoora fortress,raider czy revolt. okazało się że budujemy rower dla mnie i spawacza czyli 95kg i 130 kg żywej wagi.Dwa różne oczywiście.

Majsterkowicz

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 423
Odp: Trajka wybór rozmiaru
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 25, 2014, 02:29:07 am »
Mój znajomy ma trajkę o pokaźnej masie, a w swojej konstrukcji zastosował na przednie koła obręcze Rodi (24"), a na tył dał wyczynowego Dartmoore'a o szerokości około 25 mm. Koło napędowe wprawdzie 20", ale w przypadku zastosowania koła większego (26") taka obręcz wystarczy w zupełności.

christophorus

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 61
Odp: Trajka wybór rozmiaru
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 25, 2014, 08:14:19 pm »
Ja u siebie mam na przedzie 20" fortress, ale nie wypowiem się, które lepsze itp, bo robiłem tylko jazdy próbne, więc nie wiem jak to wyjdzie w dłuższej eksploatacji

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Trajka wybór rozmiaru
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 26, 2014, 07:33:38 am »
Osobiście bym robił 2x20-26" bo dobrze wygląda i daje dobry promień skrętu przy najmniejszej możliwej szerokości.
Ostatecznie robiłbym 3x26" bo miałbym tylko jedną dętkę do ogarnięcia.
Unikałbym 24" bo najtrudniej znaleźć dobre opony.
Większe koła z przodu potrzebują więcej miejsca żeby się skręcić, czyli albo musimy poszerzyć rower albo ograniczyć skręcenie kół. Kwestia prześwitu przy kołach 20" nie jest problemem, wszystko to tylko odpowiednia geometria zwrotnicy.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

fingerxtr

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 17
Odp: Trajka wybór rozmiaru
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 26, 2014, 02:46:18 pm »
No tak tylko 3x26 wygląda troch inaczej, i ktoś pisał że bardzo duże siły działają przy skręcaniu na koło ,jak jest ono duże to większe, no i dlatego że mniejsze bedzie lepsze i mocniejsze. A o 24'' myślałem ze względu na to że nie tylko asfalt mam do ogarnięcia- czy detka i znaleźienie opon to jedyne minusy tego rozmiaru? Może na 20 też sie da to zrobic , no i konstrukcyjnie bedzie łatwiej.Jak myślicie?

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Trajka wybór rozmiaru
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 26, 2014, 05:39:22 pm »
Kiedyś miałem rowerek poziomkę na koło 24" i składaka też jakoś ciężko to się toczyło, i składak i poziomka nie wiem może to subiektywne odczucie ale od tego czasu nie konstruuje nic na 24".

fingerxtr

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 17
Odp: Trajka wybór rozmiaru
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 21, 2014, 11:20:01 pm »
żeby nie otwierac nowego tematu w kwestii trajki.
Co myślicie o wykorzystaniu tylnego wahacza z jakiegoś mtb fulla?na koło 26'

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Trajka wybór rozmiaru
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 22, 2014, 08:02:28 am »
Ja uważam, że to:
A) jest bardzo proste i łatwe do zrobienia.
B) Powoduje, że rower jest o jakieś 20~25cmcm za długi i wygląda brzydko, dodatkowo odciąża tylne koło (i dociąża przód) co źle wpływa na przeniesienie napędu.
Lepiej robić proste wahacze z centralnym, pionowym amortyzatorem.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

fingerxtr

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 17
Odp: Trajka wybór rozmiaru
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 22, 2014, 10:14:40 pm »
Obserwując różne konstrukcje wiele  jest poziomych rozwiązań amora-nie mówiąc o rowerach tradycyjnych-myślisz że to jakoś wpływa na pracę?czy jest jakiś inny powód.O wahaczu pomyślałem ze względu na prostote i praktycznośc konstrukcji-dlaczego to skutkuje wydłużeniem konstrukcji-nie rozumiem.Przecież i tak monaż siedzonka bedzie jak najbliżej tylnego koła.

dziantek

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 308
Odp: Trajka wybór rozmiaru
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 23, 2014, 01:29:17 am »
Dobrze mieć opcję blokowania takiego wahacza, ja się trochę boję bujania, :) ewentualnie "sztywniak" i sam fotel delikatnie amortyzowany na jakichś elastomerach. Zastanawia mnie czy tylna amortyzacja sprężyną nie jest trochę przereklamowana, przynajmniej w typowym miejskim terenie, chociaż z drugiej strony te krawężniki jakoś trzeba przetrwać, ale sztywna rama plus grubsza opona to też dobre wyjście, ewentualnie sprężyna z jakimś tłumieniem, coś porządnego, tak z 10 razy droższego od zwykłej :) Im mniejsze koła z przodu tym większa dynamika skrętu, mniej siły używasz do wahlowania, szybciej skręcasz, jestem za 20", chociaż 26" + 2x24" może lepiej wyglądać.