Autor Wątek: Silnik do roweru BLDC TDM-1W1R - 36V 500W Trotter - opinie  (Przeczytany 8342 razy)

Drake

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 18
Silnik do roweru BLDC TDM-1W1R - 36V 500W Trotter - opinie
« dnia: Maja 15, 2014, 07:44:29 pm »
Opis moich doświadczeń z silniczkiem zamieszczam na życzenie kolegi Yin   ;D

W grudniu 2012 roku stałem się szczęśliwym posiadaczem zestawu do roweru na tylne koło 36V 500W Trotter

identycznego jak w linku poniżej
http://www.maxev.pl/p59,silnik-elektryczny-do-roweru-na-tylne-kolo-36v-500w-trotter.html

Głównym powodem zakupu była cena 650,00 zł , gdyż w tym czasie o silnikach do roweru wiedziałem tyle co dzisiaj o tadpole , czyli nic  ;D
Rowerem z tym silnikiem dojeżdżam do pracy ok. 23 km w jedną stronę, do dnia dzisiejszego udało mi się wykręcić 4 685 km
Zestaw posiadał torbę na 3 akumulatory żelowe 12Ah ( ok. 300 zł ) do zamocowania na bagażniku oraz ładowarkę 36V , co sugerowało zastosowanie takiego zasilania.
Niestety takie rozwiązanie powoduje, że cały rower staje się ciężki i niestabilny z uwagi na wysoko zamocowane akumulatory i ich wagę,
gdy do tego dodamy ciężar roweru oraz rowerzysty ( jedyne 100 kg )  to okazuje się, że niestety tradycyjne v-breaki nie są w stanie tego zatrzymać  :D
Dodatkowo ciężaru nie wytrzymywały szprychy 2,5 mm ( made in china oczywiście ) i co kilka dni musiałem wymieniać 1-3 szt.
Po przejechaniu ok 3 000 km padły akumulatory żelowe i wtedy zdecydowałem się na zakup LiFePO4 36V 10Ah  ( i to był pierwszy dobry pomysł )
 
Silnik posiada 2 tryby pracy, wspomaganie oraz manetka  jak w motorowerze
Jazda w trybie wspomagania ( pedelec ) jest niewygodna, jeśli pedałujemy rower próbuje się rozpędzić do prędkości max. czyli ok 38-40 km/h
jeśli przestajemy pedałować rower hamuje silnikiem bo niestety posiada odzysk energii, który uważam za kompletną pomyłkę
Włączenie ogranicznika prędkości do 25 km/h  działa tylko na manetkę, pedelec dalej zmierza do prędkości max.

Metodą prób i błędów opracowałem metodę jazdy która jest jak dla mnie najwygodniejsza a zarazem zużywa najmniej energii
Ruszam w trybie pedelec i pozwalam rozpędzić się rowerkowi do prędkości zamierzonej ( najczęściej ok 30 km/h ), następnie ustawiam manetkę gazu na taką wartość, aż zaczyna migać pierwsza dioda poziomu naładowania i wtedy zaczynam znowu kręcić,
teraz można jechać jak na zwykłym rowerze ( tylko o wiele lżej ) nie ma efektu hamowania silnikiem
Prędkość z jaką  jedzie się najprzyjemniej to 28 - 33 km/h , jak dla mnie oczywiście

W roku 2013 udało mi się przejechać 4 214 km, zużyć pudełko szprych, przeżyć kilkakrotnie chwile grozy w czasie hamowania i wyprzedzić trenujących kolarzy
ponoć do dziś leczą się u psychoanalityka  ;D

W zimie 2013/2014  wymieniłem szprychy na 3,0 mm ( chyba od shl ) , wstawiłem z przodu hamulec tarczowy 180 mm, wymieniłem wolnobieg i łańcuch , zmieniłem opony na slick antyprzebiciowe oraz dokonałem  kilka kosmetycznych poprawek

Po tych zabiegach jazda stała się naprawdę przyjemna i bezstresowa, do dnia dzisiejszego przejechałem 471 km beż żadnych niespodzianek i o ironio znowu udało mi się wyprzedzić następnych trenujących kolarzy  ;D

Podsumowując ten przydługi wywód z silniczka jestem naprawdę zadowolony, pomijając ten nieszczęsny odzysk energii, ale do tego można się przyzwyczaić

Najdłuższa trasa jaką przejechałem pedałując na baterii LiFePO4 10Ah 36V   -   54 km ( nie odcięło zasilania )
Niestety nigdy nie jechałem na samym silniku więc nie wiem jaki byłby zasięg
Max prędkość   -   ok 38 - 40  km/h
Najlepsza prędkość marszowa ( subiektywne )   -   28 - 33 km/h
Jakość wykonania koła   -  po prostu chińskie, konieczna zmiana szprych i wolnobiegu
Jakość samego silnika  -  działa bez zarzutu

I ostatnia sugestia nigdy przenigdy nie kupujcie akumulatorów żelowych, bo to się nie opłaca

Wszystkim którzy doczytali do tego miejsca bardzo dziękuję i pozdrawiam !  ;D
« Ostatnia zmiana: Maja 15, 2014, 08:02:24 pm wysłana przez Drake »

Majsterkowicz

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 423
Odp: Silnik do roweru BLDC TDM-1W1R - 36V 500W Trotter - opinie
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 15, 2014, 08:05:08 pm »
Ciekawa recenzja, tak na początek ;) Miło jest zobaczyć, że ktoś używa takich ciekawych technologii i jest z tego zadowolony.
Możesz powiedzieć coś więcej o akumulatorach? Mój znajmy za niedługi czas będzie się przymierzał do wymiany swoich, ciężkich w trajce i zastanawia się nad wyborem żelowych. Jak załatwiasz ładowanie? Jak się ma cena/jakość? I ogólnie gdzie kupiłeś te akku ;)

Pozdrawiam

Drake

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Silnik do roweru BLDC TDM-1W1R - 36V 500W Trotter - opinie
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 15, 2014, 08:33:28 pm »
Bateryjkę  LiFePO4 10Ah 36V  kupiłem na Allegro za 1235,00 zł - cena z przesyłką i ładowarką
ma wytrzymać ponoć 2000 cykli ładowania co daje ok 0,62 zł za cykl
Akumulatory żelowe 3 x 12V 14Ah też kupiłem na Allegro za  300 zł  z przesyłką
wytrzymały ok 150 cykli ładowania ( zaokrągliłem w górę ) co daje 2.00 zł / cykl

Czyli jeśli  LiFePO4 rzeczywiście wytrzyma tych 2000 ładowań za 1235,00 zł , to żeli musiałbym kupić w tym czasie na kwotę 4000,00 zł

oczywiście jest to rozważanie czysto teoretyczne, gdyż wiem ile cykli wytrzymały żele a nie mam pojęcia ile cykli praktycznie przeżyje LiFePO4

Pomijam już fakt nieodporności akumulatorów żelowych na duże prądy oraz ich wagę 
« Ostatnia zmiana: Maja 15, 2014, 08:40:30 pm wysłana przez Drake »

live_evil

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1297
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Silnik do roweru BLDC TDM-1W1R - 36V 500W Trotter - opinie
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 15, 2014, 09:00:16 pm »
Pomijam już fakt nieodporności akumulatorów żelowych na duże prądy oraz ich wagę
Są dostępne akumulatory żelowe do dużych obciążeń, w odpowiednio wyższej cenie rzecz jasna.

Drake

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Silnik do roweru BLDC TDM-1W1R - 36V 500W Trotter - opinie
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 15, 2014, 09:03:26 pm »
Pomijam już fakt nieodporności akumulatorów żelowych na duże prądy oraz ich wagę
Są dostępne akumulatory żelowe do dużych obciążeń, w odpowiednio wyższej cenie rzecz jasna.

no ale i tak wysiadają przy LiFePO4  i w cena/żywotność  i jeśli chodzi o wagę  :D

Majsterkowicz

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 423
Odp: Silnik do roweru BLDC TDM-1W1R - 36V 500W Trotter - opinie
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 15, 2014, 10:10:01 pm »
A skoro już jesteśmy tak przy tej masie...
To jak wyglądała sytuacja z żelówkami, a jak z LiFe? Pomijamy także o około 30% mniejszą pojemność, jednak o ile % zmniejszyła się masa? ;)

Drake

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Silnik do roweru BLDC TDM-1W1R - 36V 500W Trotter - opinie
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 16, 2014, 05:27:20 am »
3 x 12V 14Ah  = 10,80 kg
1 x LiFePO4 10Ah 36V = 3,50 kg

co do pojemności to 10Ah w LiFePO4 pozwala przejechać dłuższą trasę niż 14 Ah w żelach
« Ostatnia zmiana: Maja 16, 2014, 05:31:44 am wysłana przez Drake »

DeVilio

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 938
  • Chill... tylko chill nas uratuje.
Odp: Silnik do roweru BLDC TDM-1W1R - 36V 500W Trotter - opinie
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 16, 2014, 09:12:52 am »
Ojciec od dłuższego czasu ma LiFe tyle, że on sobie tam zamontował jakiś układ kontrolujący rozładowanie poszczególnych ogniw, żeby żadne nie padło szybciej itd. Plus masę innych rzeczy - suma sumarum - też polecił był LiFe - obecnie są najlepsze. Może nie najtańsze - ale znacie przysłowie, że skąpy płaci podwójnie :P
Cayon XT Performante FOX 18,5`
FatFlevo - na sprzedaż

władek8

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 348
Odp: Silnik do roweru BLDC TDM-1W1R - 36V 500W Trotter - opinie
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 16, 2014, 02:45:05 pm »
3 x 12V 14Ah  = 10,80 kg
1 x LiFePO4 10Ah 36V = 3,50 kg


O to waga bardzo przyjemna myślałem że takie zestawy akumulatorów to min +15/17kg.

DeVilio

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 938
  • Chill... tylko chill nas uratuje.
Odp: Silnik do roweru BLDC TDM-1W1R - 36V 500W Trotter - opinie
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 16, 2014, 03:13:52 pm »
Muszę was ostrzec jak będziecie kupowali akku LiFe, starszy ostatnio kupił akku li-fe a okazało się ze to jest lipoli tylko ktoś nazwy podmienił.
Cayon XT Performante FOX 18,5`
FatFlevo - na sprzedaż