Autor Wątek: Jaka szybka opona 20"? (406)  (Przeczytany 9323 razy)

Mociumpel

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 516
Odp: Jaka szybka opona 20"? (406)
« Odpowiedź #15 dnia: Stycznia 31, 2015, 08:40:16 pm »
Jak Storm rzekł - na grzyba Ci ciśnienie jeśli chcesz po krawężnikach walić jak gupi?
Odpowiedz sobie sam - jaki typ realnej jazdy preferujesz która stanowi 80% Twojego "rowerowego karate":
- miejsko/chodnikowo/DDR-kowe - wtedy balon niskociśnieniowy bo zmiękczy Ci jazdę
- trasowo/maratonowo/wyścigowe - wąskie slicki pompione na 6 atm. + to Twój ideał

Jeśli na siłę chcesz "uprawiać" wyczynowe kolarstwo "Racing Pro Max" po miejskich duktach to ... nie masz wyjścia baloniaste 2.20 z szerokim zakresem ciśnień oraz ... pompka powinny Ci zagwarantować sukces - po wielu próbach osiągniesz optymalne ciśnienie które zapewni Ci wygodę, bezpieczeństwo i satysfakcję.
Niestaty z tego co czytam po forach każda opona ma "swoje życie" i chyba nikt nie podpowie ile w jaką - np. dla Big Applów 20x2.00 optimum to coś pomiędzy 40-50 PSi (brak dobić, w miarę niskie opory toczenia i odczuwalna amortyzacja ale przy szybszej jeździe odczuwalne pływanie tyłu)
Dla moich opon optimum przód to ok. 90 PSi (aby z amorem jako tako amortyzował) i tył 100 PSi (bo mam duży skok więc wygoda jest z dampera) - ciśnienia dobrane metoda prób i błedów, w tym także z pompowaniem w terenie (pompka małaale wydajną do 110 PSi)
Przy niższych niż 80 PSi przód na twardym prowadzi się wraz z tyłem przy szybkich manewrach niepewnie - ale po sypkim i błotnistym rewelacyjnie ...
Krótko - wybierz tanie balony (choćby te z pierwszego mojego linka) i sprawdź zakres ciśnień od flaka do kamienia - potem docelowo na późną wiosnę wymienisz najwyżej na "slicki racing pro" ;)

darznur

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 286
Odp: Jaka szybka opona 20"? (406)
« Odpowiedź #16 dnia: Stycznia 31, 2015, 09:11:32 pm »
... i sprawdź zakres ciśnień od flaka do kamienia - potem docelowo na późną wiosnę wymienisz najwyżej na ...
... tak zrobiłem w poprzednim rowerze bez amortyzacji i tak zrobię i teraz  :D