Nie odpowiem Ci wprost bo nad moją "truskawką" nie mam jeszcze władzy niemniej o ile posiadasz doświadczenia ze zwykłej jazdy na rowerze to prędkości jakie na nim osiagałes śa mysle do przełożenia na "truskawkę":
Od siebie z moich doświadczeń na ATB (2x26 kaseta 52/39 na 11/30 - przy kadencji do 90 to max bo wole silniej ale wolniej- zebatki tył nie podam, nie pamietam):
1. prędkosci spacerowe to 15-18 km/h po płaskim
2. prędkośc optymalna robocza ciągła na dystans - ok. 25+ km/h (spokojnie 8-9h)
3. prędkości przelotowe ciągłe - ok. 30-35 km/h po płaskim max. 2-3h
4. prędkości chwilowe "gończe - krótkoodcinkowe" - lekko ponad 50 km/h przyz bezwietrznej pogodzie
Przy czym juz dla AD 3. przelotowej i lekko pochylonej pozycji czuc było wiatr jako siłe oporową.
Pod takie wielkości jak wyżej ALE na kołka 20 cali z oponą semislick 2.20 (52cm srednica koła - 165 cm obwodu) i z uwzględnieniem SZCZEGÓLNIE biegu bezpośredniego dla piasty zostały skalkulowane moje przełożenia obecne :
1. piasta Nexus 8 z zebatką tylną 16 (przełożenia robocze 9,91-30,36)
2. przód 53/39
co dało przy kadencji 75 (taka przeciętna rozrywkowa) ok. 25 km/h na biegu bezposrednim w piaście.
Maxymalna dla kadencji 90 teoretycznie wychodzi mi ok. 47-48 km/h
teraz co z tego wynika:
1. zakładając głównie jazdę po mieście
2. szybkości między światłami
3. przemierzane odległości
Powyższe przełożenia a głównie przednia 53 sa teoretycznie wystarczające - w praktyce leżąc poziomo możliwe że będe w stanie osiągać więcej i przednia 60+ by sie zdała na wyjazd w trasy dłuższe.
Tu widze przed zębatkami przód 60+ sens - trasa, dalsze wypady, wieksze prędkości chwilowe na podgonienie (szczególnie z górki) przy czym aby to miało sens na dłuższa metę to ... trza miec do prędkości powyżej 35 km/h i długim dystansie odpowiednia kondycję