Autor Wątek: Witam wszystkich poziomych fascynatów  (Przeczytany 8808 razy)

tomcyg

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 6
Witam wszystkich poziomych fascynatów
« dnia: Października 03, 2013, 09:34:31 pm »
Pozdrowienia z Mielca.
Do przesiadki na rower poziomy "zachęciły" mnie drętwiejące ręce i obolały kark.
Zdłubałem dotychczas: jeden przedprototyp SWB - USS, jeden pełnoprawny SWB USS, i tandem (co było moim pierwotnym celem)
Tandem zaczyna być testowany i poprawiany. Jest w nim trochę prowizorek jeszcze, ale stopniowo będą eliminowane. W przyszłym sezonie planuję trochę pojeździć dalej, bo jak na razie to tylko. 200 km przejechaliśmy.
Link do zdjęć tandema:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/86083495/20130928005.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/86083495/20130928006.jpg
Jeśli ktoś ma tandema poziomego to poproszę o kontakt - wymienimy uwagi
TomCyg

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Witam wszystkich poziomych fascynatów
« Odpowiedź #1 dnia: Października 03, 2013, 09:50:17 pm »
Witaj na forum :)
Tandem poziomy to bardzo unikalna konstrukcja nawet jak na poziome :) Gratuluję fajnej konstrukcji, opisz koniecznie wrażenia z jazdy na forum kiedy nabijesz więcej kilometrów.

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Witam wszystkich poziomych fascynatów
« Odpowiedź #2 dnia: Października 04, 2013, 06:23:45 am »
Powitać kolegę na poziomie.
Całkiem niezła konstrukcja. Na dodatek składana.
Pokaż zdjęcia poprzednich rowerów.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


długi

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 86
Odp: Witam wszystkich poziomych fascynatów
« Odpowiedź #3 dnia: Października 04, 2013, 09:22:15 am »
Super sprzęcik wygląda,z tyłu to tylko podłokietników brakuje :)

władek8

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 348
Odp: Witam wszystkich poziomych fascynatów
« Odpowiedź #4 dnia: Października 04, 2013, 09:45:50 am »
Witam na forum. Tandem wyglada naprawde super. Moze kiedys sie gdzies razem wybierzemy ja jestem z okolic Dębicy.

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1709
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: Witam wszystkich poziomych fascynatów
« Odpowiedź #5 dnia: Października 04, 2013, 09:52:40 am »
Fajny rowerek. Do prowadzenia zapewne potrzeba umiętności prowadzenia autokaru ;) Jak się nim jeździ po mieście? I jak wygląda ruszanie we dwóch? łatwo/specyficznie?
Ktoś potrzebuje przyczepę kempingową?


https://youtu.be/b-T87-Vb9a8

SAC

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 277
Odp: Witam wszystkich poziomych fascynatów
« Odpowiedź #6 dnia: Października 04, 2013, 10:08:12 am »
Witam Ciebie i współjeźdźca, bo pewnie niejeździsz tandemem sam ;)   
Super sprzęt. Bardzo mi się podoba. Czy inspiracją był AZUB Twin: http://www.azub.cz/azub-twin-lehokolovy-tandem/ ?
Na Bąłtyk Bieszczady Tour poziomki są zapisywane w kategorii "Tandem" - zatem masz idealny sprzęt na ten wyścig.   


 

tomcyg

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 6
Odp: Witam wszystkich poziomych fascynatów
« Odpowiedź #7 dnia: Października 04, 2013, 03:05:07 pm »
Witam na forum. Tandem wyglada naprawde super. Moze kiedys sie gdzies razem wybierzemy ja jestem z okolic Dębicy.
Tamtej Niedzieli byłem w Dębicy, szkoda że wcześniej się nie zgadaliśmy.

tomcyg

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 6
Odp: Witam wszystkich poziomych fascynatów
« Odpowiedź #8 dnia: Października 04, 2013, 03:32:52 pm »
Fajny rowerek. Do prowadzenia zapewne potrzeba umiętności prowadzenia autokaru ;) Jak się nim jeździ po mieście? I jak wygląda ruszanie we dwóch? łatwo/specyficznie?
Zwrotność pomiędzy samochodem a rowerem  ;D. A poważniej - skręt o 90 stopni spokojnie się wykonuje, pamiętać trzeba o zachodzeniu tyłu. Do zawrócenie potrzeba jest gdzieś około 10 m. (na razie przy małych umiejętnościach kierowcy).
Komfort jazdy jest duży, oprócz amortyzacji (Przedni amor zmodyfikowany drugą sprężyną) stalowa rama też pracuje. Rzeczywiśćie podłokietników brakuje ;D
Ruszanie to osobna sprawa. Trzeba pamiętać że do ruszenie takiej masy konieczne jest ustawienie w miarę dobrego przełożenia np 46z na 18z. I na trzy - czte-ry spokojnie ruszamy.  Bezproblemowo.  Natomiast nie da się ruszyć na "łapu capu" trzeba się przygotować i ustawić korby. Jazdy po mieście na razie unikam. Jazdy trzeba (jako kierowca) się nauczyć. Niewielkie przemieszczenie masy z tyłu powoduje konieczność kontry kierownicą, dużo mocniej niż w pionowym tandemie. Trochę miałem boja na DK4 w dużym ruchu, ale kierowcy raczej szeroko omijają takie "cuś"
Ogólnie trzeba przy kierowaniu myśleć bardzo do "przodu". I drugi zawodnik musi pomagać przy skrętach bo przy braku złożenia się drugiego zawodnika pojazd ma tendencje do naśladowania tira.
Przy braku kondycji i niemłodego już wieku kręcących,  prędkości podróżne pomiędzy 20 a 30 km/h, nie do osiągnięcia dla mnie na pojedynce.
Zaliczyliśmy 2 gleby jak dotychczas, napinacz łańcucha przedniego był przyczyną. Jedną glebę przy ok 35km/h i kompletnie nic się nie stało - co przypisuję konstrukcji USS. Jajka całe i boki chronione przez kierownice.

Super sprzęt. Bardzo mi się podoba. Czy inspiracją był AZUB Twin: http://www.azub.cz/azub-twin-lehokolovy-tandem/ ?

Od Azuba się zaczęło. Ale technologiczne sprawy wymusiły konstrukcję stalową, więc inne założenia i tym samym finał. Inspiracja Azubem - przyznaję - była.  Myślałem też o czymś w rodzaju M5. Wyszło coś w rodzaju fuzji chyba. Ale dawno temu zrobiłem tandem kolarkę więc sprawy tandemu nie były mi całkiem obce.

władek8

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 348
Odp: Witam wszystkich poziomych fascynatów
« Odpowiedź #9 dnia: Października 04, 2013, 09:19:17 pm »
Póki będą warunki to na weekendach można się jakoś ugadać na wycieczke.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Witam wszystkich poziomych fascynatów
« Odpowiedź #10 dnia: Października 04, 2013, 09:43:41 pm »
Pokaż zdjęcia poprzednich rowerów.
Dokładnie, pokaż koniecznie wcześniejsze poziomki :)

tomcyg

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 6
Odp: Witam wszystkich poziomych fascynatów
« Odpowiedź #11 dnia: Października 05, 2013, 04:51:14 pm »
Pokaż zdjęcia poprzednich rowerów.
Dokładnie, pokaż koniecznie wcześniejsze poziomki :)
Cała "stajnia" (proszę się głośno nie śmiać) , z tym że, każdy pojazd był niegotowy do jazdy w czasie robienia zdjęcia:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/86083495/Zdj%C4%99cie0166.jpg
Konstrukcje tradycyjne, żadnych rewelacji, fajerwerków, testowe rozwiązania. Srebrny to przedprototyp, czerwony  to prototyp do tandema, rozwiązania z jego przodu i tyłu są skopiowane do tandema.

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Witam wszystkich poziomych fascynatów
« Odpowiedź #12 dnia: Października 05, 2013, 05:33:41 pm »
Cała "stajnia" (proszę się głośno nie śmiać)
Faktycznie śmieszne to drzewo :)

A wracając do tandemu :)
Jakie masz "przednie" koronki? Bo jeżeli to jest coś w stylu 22.. to "dość szybko" wyciągnie się łańcuch i zniszczy koronki (no dobra.. jak ten z przodu będzie miał nogę "od konia"). Jak masz "budżetowe" korby (nie z przykręcanymi zębatkami), to jedynym rozwiązaniem jest łańcuch od single speed'a (np. SRAM PC-1)
Pedały masz klejone czy przegwintowane korby? Czy jeszcze nie zgubiłeś pedałów (albo nie wiesz o czym mówię?) :)
Ile całość ma długości, i ile jeźdźcy mają wzrostu? Bo wygląda powiedziałbym dość "kompaktowo" :)

ps. Tandemy rządzą!

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Witam wszystkich poziomych fascynatów
« Odpowiedź #13 dnia: Października 05, 2013, 06:06:49 pm »
@Pająk: raczej mało "kompaktowo", tam, za oparciem pasażera można by z 0.5m roweru wyciąć by zrobić to bardziej kompaktowe. Ale poza tym tandem wygląda nieźle.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

tomcyg

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 6
Odp: Witam wszystkich poziomych fascynatów
« Odpowiedź #14 dnia: Października 05, 2013, 06:38:26 pm »


A wracając do tandemu :)
Jakie masz "przednie" koronki? Bo jeżeli to jest coś w stylu 22.. to "dość szybko" wyciągnie się łańcuch i zniszczy koronki (no dobra.. jak ten z przodu będzie miał nogę "od konia"). Jak masz "budżetowe" korby (nie z przykręcanymi zębatkami), to jedynym rozwiązaniem jest łańcuch od single speed'a (np. SRAM PC-1)
Pedały masz klejone czy przegwintowane korby? Czy jeszcze nie zgubiłeś pedałów (albo nie wiesz o czym mówię?) :)
Ile całość ma długości, i ile jeźdźcy mają wzrostu? Bo wygląda powiedziałbym dość "kompaktowo" :)

ps. Tandemy rządzą!
[/quote]

1. 28z odzysk ze starych ram (MTB obcięte do najmniejszej. Nóg końskich nikt z nas nie ma. Składając tandem starałem się zrobić wszystko małym kosztem nie wiedząc czy da się na tym pojechać. Stopniowo powymieniam części na lepsze. Łańcuchy z tego samego powodu też mam jedne z najtańszych. Przy większych rozmiarach zębatek łańcuch wchodziłby w kolizję z mocowaniem fotela a chciałem bezstratnie łańcuch po prostej prowadzić.
2. Do korb Loctite do Alu wystarcza. Na razie.
3. Zarówno z przodu jak i z tyłu mogą siadać osoby od ok 160 do 185 cm (mam 176cm) - tylni fotel jest przesuwny. Wzrost oczywiście jest w przybliżeniu, bo długość kulasów się liczy. Przy moim wzroście mam nogi dłuższe niż przyroda nakazuje i stąd taka nadmiarowość wzrostowa tandemu. Zawsze miałem problem w doborze zwykłej ramy,  bo jak do nóg ją dopasowałem to ręce nie sięgały  >:( stosowałem długie sztyce i wysokie mostki)
4. Całość od wysuniętej korby do opony tylnej ma "tylko" 3335 mm (w założeniach projektu było mniej, ale obawiałem się kolizji drugiej korby z przednią kierownicą i trochę wydłużyłem rower). Kompakt to nie jest.
Mam zamiar zmodyfikować go znacznie ale o tym pewnie w techno napiszę.