Autor Wątek: Wstępny szkic  (Przeczytany 4711 razy)

Janusz

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 45
Wstępny szkic
« dnia: Grudnia 07, 2008, 08:40:13 pm »
Cześć
Zrobiłem wstępny szkic roweru , ale nie wiem jak go tu zamieścić w celu przedyskutowania ewentualnych potknięć. W ogólnym zarysie: aby nie wydać fortunyi składać ze złomu rower ma być złożony z części zdemontowanych z nowego zwykłego roweru z kołami 26`(koło 20`jest kłopotliwe i kosztowne w zakupie , a z widelcem jeszcze większe problemy i koszty) , rozstaw kół 1135mm , wysokość siodła 720mm (konsekwencja dużego koła przedniego) , oba koła amortyzowane.

Janusz

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: Wstępny szkic
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 07, 2008, 11:17:05 pm »
zależy w jakim jest formacie

jak możesz w *.JPG to na http://www.imageshack.us/ ja przynajmniej tam zawsze zdjęcia ładuje

jeżeli w innych formatach to nie wiem

na wrzuta.pl niby można też inne formaty (najlepiej spakować zipem i tam umieścić)
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

Janusz

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 45
Odp: Wstępny szkic
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 08, 2008, 08:31:05 am »

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: Wstępny szkic
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 08, 2008, 12:42:44 pm »
Zastanawiam się czy w tym przypadku przód nie będzie za bardzo obciążony tu by basowoało 50/50 lub 45/55 (przód/tył) nie wiem jak to policzyć ani jak odnaleźć środek ciężkości




tu jak coś to wzmocnienie
« Ostatnia zmiana: Grudnia 08, 2008, 01:29:30 pm wysłana przez cyqlop »
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

Janusz

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 45
Odp: Wstępny szkic
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 08, 2008, 12:55:51 pm »
Środek ciężkości ludzkiego ciała znajduje się (mniej więcej) między pępkiem a ....... . Tak ustawiłem tylne koło aby rzut pionowy ŚĆ przechodził przez środek odległości między osiami. Nawet gdyby się okazało , że przednie koło jest mocniej obciążone , to będzie można dodać bez obaw bagażnik

Janusz

velogic

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 68
Odp: Wstępny szkic
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 08, 2008, 12:57:17 pm »
   Janusz , jeżeli masz ponad 190 cm wzrostu ryzykuj  - jeśli mniej to zastanów się jaką pozycję będziesz przyjmował ruszając i zatrzymując się na tak wysokim rowerze. Po pierwsze szpagat , po drugie  leżąć na fotelu będziesz zmuszony do odchylania podpierającej nogi mocno do tyłu ( od linii pleców) ,a więc bedzie przeszkadzać krawędz fotela.
  
  Pozdrawiam

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: Wstępny szkic
« Odpowiedź #6 dnia: Grudnia 08, 2008, 01:36:32 pm »



to mój projekt chyba niższy i to o sporo krawędź fotelika około 64 cm od podłoża więc jak się chcesz zatrzymać to noga w dół i masz ją na ziemi (trza troszkę wstać z fotelika, minimalnie)
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

Janusz

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 45
Odp: Wstępny szkic
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 08, 2008, 10:08:13 pm »
Akurat mam 190 zm wzrostu i wyżej ustawione siodełko mi nie przeszkadza. Myślę , że osoba o wzroście ~~170cm też by sobie poradziła. Jak widać na zdjęciach stanie nad rowerem i ruszanie nie wymaga specjalnego treningu rodem z Ministerstwa Głupich Kroków z Monty Pytona. Siodełko jest ustawione na wysokości 72cm (normalnie z tak jak na zdjęciu ustawionym punktem podparcia amortyzatora , bez gazet , jest 59 cm) , a przecież jeśli się usiądzie na rowerze z pełną amortyzacją to całość nieco się obniży. Zastanawia mnie tylko , czy tak duże podniesienie do góry środka ciężkości nie będzie wpływać ujemnie na stabilność w jeździe? Oraz czy nie będzie zbyt dużych strat ze względu na konieczność prowadzenia ciągnącej części łańcucha przez rolki. Uwaga o konieczności dodania wzmocnienia jak najbardziej trafna!

Janusz

http://img155.imageshack.us/my.php?image=dsc04995ik4.jpg
http://img155.imageshack.us/my.php?image=dsc04999dd3.jpg