Autor Wątek: Obręcze pod szytki  (Przeczytany 6450 razy)

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Obręcze pod szytki
« dnia: Czerwca 06, 2013, 08:23:08 pm »
Szytki Vittoria Juniores są dostępne na koło 20" w cenie bardzo ciekawej (100zł za sztukę). Korciło nacisnąć "kup"..

Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie: gdzie kupić obręcze 20" pod szytki?
I raczej nie mówię o węglowych cudach za 1kzł za sztukę, tylko o czymś dostępnym dla przeciętnego Polaka..

reneva

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 122
Odp: Obręcze pod szytki
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 06, 2013, 09:53:00 pm »
Może warto zapytać sprzedającego? Bo skoro ma szytki, to może i o obręczach coś słyszał?

live_evil

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1297
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Obręcze pod szytki
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 07, 2013, 03:06:16 pm »
Szytki Vittoria Juniores są dostępne na koło 20" w cenie bardzo ciekawej (100zł za sztukę). Korciło nacisnąć "kup"..

Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie: gdzie kupić obręcze 20" pod szytki?
I raczej nie mówię o węglowych cudach za 1kzł za sztukę, tylko o czymś dostępnym dla przeciętnego Polaka..
A co chcesz zyskać stosując szytki? Niska waga? To samo osiągniesz oponami Schwalbe Ultremo 20x0,9" i jakimiś lekkimi obręczami (widziałem relatywnie tanie ważące ~250g).
W przypadku szytki jak złapiesz laczka gdy pada deszcz lub jest mokro, to tylko zapasowe koło ratuje.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 07, 2013, 03:07:49 pm wysłana przez live_evil »

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Obręcze pod szytki
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 07, 2013, 04:53:48 pm »
A co chcesz zyskać stosując szytki?
Ciśnienie! 100% odporność na snejki. Możliwość jazdy bez powietrza (a nie natychmiastowe cięcie opony..)
Naprawa nie jest wcale trudna: po prostu zdzierasz starą i zakładasz nową. Klej wytrzymuje taką operację z 2-3 razy. Muszę jeszcze spróbować z taśmami klejącymi, są podobno lepsze.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Obręcze pod szytki
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 07, 2013, 09:55:29 pm »
Pająk - uważaj, to mogą być szytki do wyczynowych wózków inwalidzkich a one najczęściej mają koła 20" ale 451 etreto a nie 406 etreto jak cywilizowane 20" (znaczy inna średnica obręczy).
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Obręcze pod szytki
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 08, 2013, 08:06:07 pm »
Pająk - uważaj, to mogą być szytki do wyczynowych wózków inwalidzkich a one najczęściej mają koła 20" ale 451 etreto a nie 406 etreto jak cywilizowane 20" (znaczy inna średnica obręczy).
Nie do końca. Średnica osadzenia, to problem opon. W szytkach jest jeszcze gorzej: tam podaje się średnicę szytki (czyli nie dość, że wysokość, to jeszcze średnica musi się zgadzać) :(

reneva

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 122
Odp: Obręcze pod szytki
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 08, 2013, 08:46:50 pm »
Przychodzą mi do głowy dwie rzeczy:
1) Zainteresować się takimi właśnie kołami do wózków (o ile nie są przebrzydle kosztowne i znajdziesz na nie miejsce w swojej ramie).
2) Rozważyć zrobienie własnej obręczy. Bo szytka ze względu na swoją "zamkniętą" budowę raczej nie potrzebuje obręczy wytrzymującej duże ciśnienia opony dętkowej. Trzeba by mieć "tylko" jakąś możliwość wygięcia stalowego/aluminiowego profilu/profili i dostęp do spawania wybranego materiału.

live_evil

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1297
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Obręcze pod szytki
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 09, 2013, 04:55:08 pm »
A co chcesz zyskać stosując szytki?
Ciśnienie!
Ultremo 23-406 można pompować do 11bar. To chyba wystarczająco duże ciśnienie ;-)
Już chyba tylko na torze stosuje się większe ciśnienie.

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Obręcze pod szytki
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 04, 2013, 03:21:48 pm »
A co chcesz zyskać stosując szytki?
Ciśnienie! 100% odporność na snejki. Możliwość jazdy bez powietrza (a nie natychmiastowe cięcie opony..)
Naprawa nie jest wcale trudna: po prostu zdzierasz starą i zakładasz nową. Klej wytrzymuje taką operację z 2-3 razy. Muszę jeszcze spróbować z taśmami klejącymi, są podobno lepsze.


Ja nie byłbym tak pewny co do tego 100% Nie pytaj skąd to wiem ;)

Taśma Tufo jest ok, łatwo przykleić szytki bez bawienia się w klej.
Ale jest bardzo trudno zdjąć szytkę potem, bo taśma bardzo dobrze trzyma.
Zwłaszcza jak obręcz jest gorąca od hamowania na zjeździe (nie pytaj mnie skąd to wiem)

Z klejem jest trochę roboty, ale fajnie jest to że w miarę łatwo zdjąć oponę,
jak i założyć z powrotem bez ponownego klejenia - czyli dajesz zapasową na drodze i już.
Jeśli są "przed-klejone" czyli jest warstwa kleju na szytce, jak i na obręczy, to trzyma bez problemu.
Z taśmą już gorzej, ale nawet po niej zostaje na obręczy taki klejący ślad, wiec zapasową można dać i dojechać do domu spokojnie.

Bez powietrza można pojechać trochę, ale trochę więcej i szytka jest do wyrzucenia (obtarte boki)
a obręcz wtedy też bardzo łatwo uszkodzić jak się trafi na dziurę i podobne.

O Juniorach powinieneś wiedzieć że nie mają one wyjmowanego wentylu, więc płyn do łatania do środka
nie da się wcisnąć prze wentyl.
Są co prawda pewne sposoby z odkręceniem igły wentylu i dawaniem płynu przez strzykawkę.
Lub użyć pianki. Właśnie dałem Vittoria Pit Stop piankę do przedniej(droga zabawa, 40zł butla starczy na może dwa razy) gdzie była mała dziura (takie że trzeba pompować co 10min) i załatało, i nawet trzyma 9 Bar bez problemu.
Co do żywotności Juniora, to tak ca.3-4000km powiedzmy, na kole 26" Czyli delikatna i cienka jak każda wyścigowa opona.

Co do obręczy, to nie wiem by ktoś sprzedawał, ale gdzieś muszą być ;)

Czy się opłaca ? Hmm, no jedyna zaleta szytek to o wiele wygodniejsza jazda niż na oponach, przy podobnym ciśnieniu/oporach. No i snejka jest prawie niemożliwie złapać.
A reszta to tylko (słodkie)kłopoty, w porównaniu do opon z dętką.
No i obręcze są trochę lżejsze i na komplecie szosowym spokojnie może być 500g mniej niż z obręczami pod oponę.


Pozzz :)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------