A co chcesz zyskać stosując szytki?
Ciśnienie! 100% odporność na snejki. Możliwość jazdy bez powietrza (a nie natychmiastowe cięcie opony..)
Naprawa nie jest wcale trudna: po prostu zdzierasz starą i zakładasz nową. Klej wytrzymuje taką operację z 2-3 razy. Muszę jeszcze spróbować z taśmami klejącymi, są podobno lepsze.
Ja nie byłbym tak pewny co do tego 100% Nie pytaj skąd to wiem

Taśma Tufo jest ok, łatwo przykleić szytki bez bawienia się w klej.
Ale jest bardzo trudno zdjąć szytkę potem, bo taśma bardzo dobrze trzyma.
Zwłaszcza jak obręcz jest gorąca od hamowania na zjeździe (nie pytaj mnie skąd to wiem)
Z klejem jest trochę roboty, ale fajnie jest to że w miarę łatwo zdjąć oponę,
jak i założyć z powrotem bez ponownego klejenia - czyli dajesz zapasową na drodze i już.
Jeśli są "przed-klejone" czyli jest warstwa kleju na szytce, jak i na obręczy, to trzyma bez problemu.
Z taśmą już gorzej, ale nawet po niej zostaje na obręczy taki klejący ślad, wiec zapasową można dać i dojechać do domu spokojnie.
Bez powietrza można pojechać trochę, ale trochę więcej i szytka jest do wyrzucenia (obtarte boki)
a obręcz wtedy też bardzo łatwo uszkodzić jak się trafi na dziurę i podobne.
O Juniorach powinieneś wiedzieć że nie mają one wyjmowanego wentylu, więc płyn do łatania do środka
nie da się wcisnąć prze wentyl.
Są co prawda pewne sposoby z odkręceniem igły wentylu i dawaniem płynu przez strzykawkę.
Lub użyć pianki. Właśnie dałem Vittoria Pit Stop piankę do przedniej(droga zabawa, 40zł butla starczy na może dwa razy) gdzie była mała dziura (takie że trzeba pompować co 10min) i załatało, i nawet trzyma 9 Bar bez problemu.
Co do żywotności Juniora, to tak ca.3-4000km powiedzmy, na kole 26" Czyli delikatna i cienka jak każda wyścigowa opona.
Co do obręczy, to nie wiem by ktoś sprzedawał, ale gdzieś muszą być

Czy się opłaca ? Hmm, no jedyna zaleta szytek to o wiele wygodniejsza jazda niż na oponach, przy podobnym ciśnieniu/oporach. No i snejka jest prawie niemożliwie złapać.
A reszta to tylko (słodkie)kłopoty, w porównaniu do opon z dętką.
No i obręcze są trochę lżejsze i na komplecie szosowym spokojnie może być 500g mniej niż z obręczami pod oponę.
Pozzz
