Autor Wątek: Batavus - lekki tuning  (Przeczytany 20167 razy)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Batavus - lekki tuning
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwca 02, 2013, 10:18:39 pm »
@ Tomek, linków nie widać bez zalogowania na stronę.

baj de łej projektuję nowego headshock'a 1 1/8", ahed, 50mm skoku.
Tzn. pojedynczą sztukę dla siebie czy możemy składać zamówienia? :) Bo jak zamówienia wchodzą w grę to: ile i czy będą też na 1"? Takie rozwiązanie zrobione fajnie ( tak żeby nie łapało luzów i pod wagę dorosłego faceta) jest czymś czego brakuje na naszym poziomym rynku.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Batavus - lekki tuning
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwca 03, 2013, 08:29:13 am »
Na wersję 1" nie ma co liczyć i tak cienko z miejscem przy średnicy  1/8".
Ogólnie robię projekt, który mam zamiar realizować, jak będę miał fundusze :) . Dopuszczam większą liczbę królików doświadczalnych co mogłoby obniżyć koszty. Resorowanie z amortyzacją będzie na bazie sprężyna+hydraulika, z opcjonalną zmianą sprężyny na twardszą (?) lub zmiany otworkowania w tłoku. Amortyzator będzie wymagał długiej rury sterowej (~160mm ale nie pamiętam w tej chwili dokładnie) i widelca mocowanego przez zacisk na koronie. Możliwe stosowanie monosztućca.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Batavus - lekki tuning
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwca 03, 2013, 08:43:00 am »
Zapowiada się ciekawie, wrzuć info jak uda Ci się ruszyć z tematem.

woojtek1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 564
  • Optima Lynx
Odp: Batavus - lekki tuning
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwca 04, 2013, 10:37:30 am »
Do reneva:
Cytuj
Rozpatrując tylko amortyzację na linii przednie koło - fotelik:
1) Można założyć balonówki.
2) Można zastosować amortyzowane koło (Loopwheel http://forum.poziome.pl/index.php?topic=40.msg28843#msg28843)
3) Można założyć amortyzowany widelec.
4) Można amortyzować główkę ramy (chyba. pod moim nierównym sufitem kłębi się jakaś niejasna wizja takiego rozwiązania, ale na razie nie mam czasu dostosowywać tego szaleństwa do praw fizyki ;))
5) Można amortyzować ramę pomiędzy główką a fotelikiem (patrz - link w poście powyżej)
6) Można zastosować amortyzację samego fotelika (przemyślaną)
7) Można wyścielić fotelik materacem. Do głowy właśnie mi przyszło, że mógłby to być materac dmuchany

Rozważając amortyzację, można ją pogrupować jeszcze inaczej.
Trzy pierwsze rozwiązania wpływają na komfort, mniejsze zakłócenie toru jazdy oraz chronią koło.
Trzy następne, to już raczej kwestia wyłącznie komfortu.
Jako,że zasugerowano mi wymianę oponek na bardziej szosowe kwesty, myślę że lepsze są opcje chroniące także obręcz koła?


reneva

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 122
Odp: Batavus - lekki tuning
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwca 04, 2013, 04:06:58 pm »
Moje rozważania były natury bardzo ogólnej ;)

Rozważając amortyzację, można ją pogrupować jeszcze inaczej.
Trzy pierwsze rozwiązania wpływają na komfort, (...) oraz chronią koło.
Trzy następne, to już raczej kwestia wyłącznie komfortu.
Prawda, ale nie cała.
Generalnie najcięższym elementem roweru jest rowerzysta. Dlatego, mając na uwadze przede wszystkim trwałość kół, amortyzowanie nawet tylko i wyłącznie masy rowerzysty też ma sens.
Jednak, naturalnie, im większy procent amortyzowanej masy roweru (wraz z rowerzystą i bagażem), tym lepiej dla kół.

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Batavus - lekki tuning
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwca 04, 2013, 05:45:23 pm »
Znalazłem tą fotkę :)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Batavus - lekki tuning
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwca 04, 2013, 09:26:42 pm »
Jako,że zasugerowano mi wymianę oponek na bardziej szosowe kwesty, myślę że lepsze są opcje chroniące także obręcz koła?
To wszystko zależy od tego ile ważysz i jak / gdzie jeździsz. Jeśli okolice 100kg + i jeździsz miejsko ( krawężniki, śmieszki rowerowe etc) i do tego obciążasz rower jakimś bagażem to wskazane były by opony w większym rozmiarze 1.5 - 2.0 Jeśli jesteś lekki i śmigasz po asfaltach bez większego bagażu i chcesz śmigać szybciej to wąskie oponki są dobrym wyborem.

Jeszcze inaczej - wąskie (1 - 1.25") zwykle lżejsze oponki, większe ciśnienie = większe prędkości, lżejsza jazda ale mniejszy komfort.  Opony bardziej baloniaste (1.5 - 2.0") - mniejsze prędkości większy wysyłek podczas jazdy ale większy komfort, tłumienie nierówności (niższe ciśnienie) i lepsza ochrona obręczy  (wyższy profil opony).

woojtek1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 564
  • Optima Lynx
Odp: Batavus - lekki tuning
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwca 04, 2013, 10:49:47 pm »
 :)  No fakt zawsze można coś zrzucić :D
Mój zestaw startowy waży koło 100 kg.Rower 20,silnik 80 :)
Najczęściej walczę w mieście,(ddr, dziury,jezdnia,bruk a czasem nawet trochę piachu)
stąd też moje wątpliwości co do cienkich oponek.
Obecna starucieńka schwalbe road crusier to 1,75, może zejdę do 1,5?
Mam jeszcze pytanie odnośnie przerzutek to znaczy:
Montuję z przodu przerzutki, z tyłu napinacz- czy to musi się wiązać z wymianą łańcucha?
Pozdrawiam.
Ps.Znalazłem coś ciekawego dla miłośników piast, szkoda że to prototyp :(
http://www.wykop.pl/ramka/1378301/efneo-przerzutka-w-korbie-polskiej-produkcji/

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Batavus - lekki tuning
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwca 04, 2013, 11:03:10 pm »
Montuję z przodu przerzutki, z tyłu napinacz- czy to musi się wiązać z wymianą łańcucha?
To zależy od zużycia łańcucha, nowa korba + stary łańcuch zwykle sprawia mniej problemów niż np. nowa kaseta i stary łańcuch. Jeśli łańcuch jest mocno zużyty to przy nowej korbie będzie przeskakiwał, szczególnie przy ruszaniu - jeśli coś takiego się dzieje trzeba go wymienić - szkoda nowych blatów w korbie.

woojtek1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 564
  • Optima Lynx
Odp: Batavus - lekki tuning
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwca 04, 2013, 11:13:18 pm »
Tak, tak.
Lecz dotychczas układ był taki: piasta z tyłu i jeden blat z przodu, a teraz  z przodu będą 2 lub 3 tarcze...

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Batavus - lekki tuning
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwca 04, 2013, 11:32:00 pm »
I o tym pisałem. Ilość tarcz nie ma znaczenia. Chodzi o ich zużycie ( lub jego brak ) względem zużycia łańcucha.

woojtek1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 564
  • Optima Lynx
Odp: Batavus - lekki tuning
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwca 10, 2013, 09:49:41 pm »
Poszedłem do mojego serwisu.Pod koniec tego tygodnia zaczynam tuning.:D
Mój mechanik zgłębia jeszcze temat ewentualnego amortyzatora...
Wiem że "pewien" sklep w Poznaniu sprzedaje stuningowaną cappę.

Wpadł mi do głowy jednak taki pomysł.
1.Kupuję 2 amory z tej aukcji  http://allegro.pl/amortyzator-sr-suntour-7500-20-19-i3286428911.html
2.Z dwóch robię jeden, naprawdę sztywny.
3.Cieszę się.Sztywnym amortyzatorem, zaoszczędzoną kasą itd. ;)

Ktoś na forum miał chyba taki amortyzator, jednak brak relacji z jego użytkowania.
Pozdrawiam poziomo. :)

Mam jeszcze pytanie o przerzutki przednie mocowane do suportu. Jaką tarczę (do ilu zębów) są w stanie obsłużyć?
Może jakieś przykłady?
« Ostatnia zmiana: Czerwca 12, 2013, 01:01:17 pm wysłana przez woojtek1 »

woojtek1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 564
  • Optima Lynx
Odp: Batavus - lekki tuning
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwca 12, 2013, 01:02:37 pm »
I o tym pisałem. Ilość tarcz nie ma znaczenia. Chodzi o ich zużycie ( lub jego brak ) względem zużycia łańcucha.

No ale teraz to musi być wąski łańcuch (mieszczący się w przerzutce) a nie ten który mam......  ;)

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Batavus - lekki tuning
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwca 12, 2013, 02:29:02 pm »
Wiem że "pewien" sklep w Poznaniu sprzedaje stuningowaną cappę.
Cappa jest idealnie tuningowalna. Ale pewien sklep w dalszym ciągu daje z jedną sprężyną. Albo dorobienie/kupienie sprężyny (i korków) albo metoda Yina (fotorelacja na forum, warto skorzystać). Jak chce się mieć sterowanie pośrednie to alu korki to prawie konieczność.

Cytuj
Mam jeszcze pytanie o przerzutki przednie mocowane do suportu. Jaką tarczę (do ilu zębów) są w stanie obsłużyć?
Obsługują poprawnie tylko podany typ zębatek. Najczęściej jest to zestaw górski (22/32/44), czasami trekingowe (24/34/48). Oczywiście inne konfiguracje mniejszych tarcz też zadziałają, aczkolwiek z precyzją jest trochę gorzej (tu szoruje, tam ociera, kiedyś spada, etc). Szosowych to raczej nie widziałem.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Batavus - lekki tuning
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwca 12, 2013, 02:50:52 pm »
1.Kupuję 2 amory z tej aukcji  http://allegro.pl/amortyzator-sr-suntour-7500-20-19-i3286428911.html
2.Z dwóch robię jeden, naprawdę sztywny.
Mam i marnie to widzę. Sam amor wykonany jest nienajgorzej ( widziałem gorsze, nawet sporo gorsze. ) ale amortyzacja jest oparta na elastomerach, i robiona pod wagę dziecka ( jakieś 35kg). Nie wiem też jak dobrać się do bebechów - oba korki to zaślepki, po ich zdjęciu widać na dole goleni trzy wypusty na ściankach coś al'a podkładka z otworem przez który widać elastomer. Śrub od dołu brak. Jak by ktoś wiedział jak to rozkręcić ( zakładając że w ogóle się da ) to był bym wdzięczny za info.