Autor Wątek: Nowy polski Velomobil  (Przeczytany 4597 razy)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Nowy polski Velomobil
« dnia: Maja 02, 2013, 07:24:04 am »
Wygląda świetnie, ciekawe co z ceną:
http://www.wejkama.com/velomobile-road-hawk.html
Trzeba by do nich napisać może pojawią się na zlocie.

reneva

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 122
Odp: Nowy polski Velomobil
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 02, 2013, 12:35:04 pm »
Wiem, że się czepiam, ale kłuje mnie to po oczach:
Cytuj
Specyfikacja techniczna
PRZEDNIE KOŁA   
   Aluminiowe felgi 20"

Mam nadzieję, że to tylko pomyłka, a zdjęcie nr 3 z galerii jest tylko... nieporozumieniem?

Poza tym, na razie chyba nie powstał nawet jeden jeżdżący prototyp - jedyne zdjęcie pokazujące velomobil w całej okazałości to tylko elegancka grafika.

Trzeba jednak przyznać, że na obecnym etapie wygląda to wielce obiecująco :)
Życzę im powodzenia

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Nowy polski Velomobil
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 02, 2013, 12:46:00 pm »
Masz na myśli fotkę na skwerku? Może się mylę ale na nim jest chyba gotowe velo. Warsztat jest koło Tarnowa (Bogumiłowice) - może ktoś z forum jest z okolicy i pokusił by się o odwiedziny i ewentualną fotorelację ( a nawet jakieś testy jak producent będzie tak uprzejmy.)

reneva

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 122
Odp: Nowy polski Velomobil
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 02, 2013, 02:08:41 pm »
Masz na myśli fotkę na skwerku? Może się mylę ale na nim jest chyba gotowe velo.

Dokładnie tę. I wygląda mi na pracę grafika komputerowego. Solidną, ale jednak wirtualną.

Co zwraca moją uwagę:
- różnica w sposobie odbijania światła między (w pełni rzeczywistym) otoczeniem a modelem wygląda nienaturalnie (oczywiście, "nowiutki czyściutki" zawsze się wyróżnia, ale raczej nie aż tak...)
- opony zdają się być pozbawione jakiegokolwiek bieżnika czy oznaczeń na boku
- zawiasy na "masce" wyglądają dziwnie płasko, szczególnie ten bliżej lewego boku modelu
- reflektor wygląda jak naklejka
- może już trochę przesadzam... ale zdjęcie zostało zrobione w pochmurny dzień, przez co (potencjalny) grafik nie miał za dużo roboty z dorobieniem cienia - plama pod modelem nie przykuwa mojej uwagi, i nijak nie potrafię jej czegokolwiek zarzucić ;)

Choć, naturalnie, mylić się jest rzeczą ludzką. Tak więc to ja mogę być w błędzie ;)

Warsztat jest koło Tarnowa (Bogumiłowice) - może ktoś z forum jest z okolicy i pokusił by się o odwiedziny i ewentualną fotorelację ( a nawet jakieś testy jak producent będzie tak uprzejmy.)

Ja mam ciut za daleko ;) Ale podpisuję się pod pytaniem.

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Nowy polski Velomobil
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 02, 2013, 08:17:28 pm »
Na ścianie budynku jest pikseloza, a na pierwszym planie widzimy brak pikselozy, lepiej nawet piękne odbicie w lakierze ;-)

Na innych zdjęciach widać karoserię. Najpierw białą, potem pomalowaną na niebiesko. Brak jest otworu na kabinę. Jest to więc w porywach kopyto na formę.

Tak sobie myślę, jakby w velocarach stosować z przodu jeszcze mniejsze kółeczka, to byłby większy skręt przy takich małych wnękach (błotnikach). A wtedy by miały większą zwrotność. Inny pomysł, zawieszenie takie które podczas skrętu wychyla kółko poza błotnik, czyli zawieszenie zwiększałoby swoją szerokość ???.
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

reneva

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 122
Odp: Nowy polski Velomobil
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 06, 2013, 07:26:04 pm »
Tak sobie myślę, jakby w velocarach stosować z przodu jeszcze mniejsze kółeczka, to byłby większy skręt przy takich małych wnękach (błotnikach). A wtedy by miały większą zwrotność.

Z pewnością zwrotność uległaby poprawie. Szkoda tylko, że stałoby się to kosztem większych oporów toczenia.

Odnoszę wrażenie, że popularne w velomobilach koła 20" na przedniej osi są po prostu kompromisem między jednym a drugim.