Autor Wątek: Zakres kąta skręcenie koła w sterowaniu z drążkiem pośrednim  (Przeczytany 4956 razy)

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Zakres kąta skręcenie koła w sterowaniu z drążkiem pośrednim
« dnia: Kwietnia 14, 2013, 12:32:30 pm »
Jaki macie (jaki Wam wychodzi :) ) zakres kąta skręcenia koła kierowanego przy kierowaniu z drążkiem pośrednim? Czyli głownie w USS ale także w niektórych LWB ASS. Czyli najprościej jak bardzo skręca Wam się koło kierowane na boki? Zapytuje pod kątem projektu HCS, który sobie rysuje.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 768
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: Zakres kąta skręcenie koła w sterowaniu z drążkiem pośrednim
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 14, 2013, 04:54:34 pm »
Na moim jeździłeś ostatnio to wiesz jaki jest ;)
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Zakres kąta skręcenie koła w sterowaniu z drążkiem pośrednim
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 14, 2013, 07:31:18 pm »
Nie mierzyłem go linijką a to o dokładny kąt mi chodzi. W projektowanym układzie HCS wychodzi mi 32o na stronę i nie wiem czy to mało czy dużo, dawno* nie jeździłem na kierowaniu pośrednim.


* chodzi o długie jeżdżenie a nie 2 kółka po hali.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 768
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: Zakres kąta skręcenie koła w sterowaniu z drążkiem pośrednim
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 14, 2013, 09:06:56 pm »
Nie mierzyłem go linijką a to o dokładny kąt mi chodzi. W projektowanym układzie HCS wychodzi mi 32o na stronę i nie wiem czy to mało czy dużo, dawno* nie jeździłem na kierowaniu pośrednim.
* chodzi o długie jeżdżenie a nie 2 kółka po hali.

To patrz panie ;)



Skręt mógłby być większy ale mi kiera blokuje się o ramę i bardziej nie mogę skręcić. Jest też trochę wykrzywiona dlatego jedna nie skręca jak druga.
Nie jest to może idealne mierzenie i zdjęcie też trudno zrobić w linii sterów no ale może to Ci coś zobrazuje.
Poza tym pamiętaj że krótsze ramię na sterach a dłuższe przy kierze daje przełożenie co przekłada się na większy skręt przy małym ruchu kierą.
Oczywiście ma to swoje minusy jednak chyba można to ogarnąć i się przyzwyczaić ;)
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Zakres kąta skręcenie koła w sterowaniu z drążkiem pośrednim
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 14, 2013, 09:14:53 pm »
OOOOOOOO o to chodziło! THX, czyli nie mogę zmniejszać zakresu.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Zakres kąta skręcenie koła w sterowaniu z drążkiem pośrednim
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 15, 2013, 09:19:01 am »
W LWBku jak zrobiłem, to "zrobił" mi się skręt ponad 90* (wersja testowa na obejmie na kierownicy z rury 22mm..) Don't do it at home, gleba była przepiękna :)
Kąt zmieniasz w dość szerokim zakresie przez odległość drążka od osi obrotu.
Większy kąt to mniejsza precyzja sterowania (rzuca jak w betoniarce), mniejszy kąt to znowu problemy parkingowe. Najbardziej mi pasował kąt "na oko" 30* z przekładnią trochę więcej niż 1:1 (po stronie kierownicy). Zwrot na parkingu to z założenia chwyt za ramę..

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Zakres kąta skręcenie koła w sterowaniu z drążkiem pośrednim
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 15, 2013, 04:46:30 pm »
Większy kąt to mniejsza precyzja sterowania (rzuca jak w betoniarce), mniejszy kąt to znowu problemy parkingowe. Najbardziej mi pasował kąt "na oko" 30* z przekładnią trochę więcej niż 1:1 (po stronie kierownicy). Zwrot na parkingu to z założenia chwyt za ramę..
No to zrobić sterowanie nielinowe tzn. w okolicy wyprostowanego koła jest małe przełożenie, przy mocno skręconym kole jest duże przełożenie. Wystarczy pokombinować z popychaczem (drążkiem kierowniczym).
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

Xun Vixx

  • Gość
Odp: Zakres kąta skręcenie koła w sterowaniu z drążkiem pośrednim
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 15, 2013, 06:06:12 pm »


SWB, drążek z lewej strony...