Autor Wątek: trike by yankees  (Przeczytany 7527 razy)

yankees

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 8
trike by yankees
« dnia: Kwietnia 11, 2013, 08:46:50 pm »
Piasty szprychy obręcze opony dotarły wiec się biorę za przerabianie piast na grubsza ośkę i łożyska maszynowe .
Os przednia fi 15 mm
hamulce tarczowe fi 160 mm
kola 20'' zaplatane na 3 krzyże




trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: trike by yankees
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 12, 2013, 12:30:51 am »
Witaj :)


No więc tadpole :) Powodzenia!

Co do kół, radze zaplatać na x1 lub x2, bo przy tak małym kole, piasty o wysokim kołnierzu oraz obręczy wysokiego profilu, szprychy będą za bardzo zakrzywione przy nyplach.


Pozdrawiam
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

yankees

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 8
Odp: trike by yankees
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 14, 2013, 07:28:58 pm »
Piasty przetoczone  :)

kola zaplecone

pora zabrać się za zwrotnice dokładnie wymierzyć katy i problem z gwintem sterów nigdzie nie mogę skoku znaleźć , mam stery pod  1 1/8 " według wyliczeń moich wychodzi 26 swoi ale czy na pewno ?
cala zwrotnice myślę zrobić z aluminium PA 6 myślę ze wytrzyma główki do drążka sterowego gwint M 10 bolec fi 10

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: trike by yankees
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 14, 2013, 08:07:45 pm »
Główki M6 w SWB są  całkowicie wystarczające, jak jesteś duży i ciężki i szybko /terenowo będziesz jeździł to zaszaleć można z główkami M8.

Ty masz stery gwintowane 1 1/8"?? Skąd?? Jeżeli to są zwykłe A-head (bez gwintu) to wszystkie wymiary znajdziesz tu: http://forum.poziome.pl/index.php?topic=1523.0
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

RYDZU

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 22
Odp: trike by yankees
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 14, 2013, 09:17:02 pm »
Witam

W Trixo mam jako końcówki drążków kierowniczych przeguby M8.  A jako mocowanie zwrotnic - M12.
Co do sterów 1 1/8" to miałem takie jakieś 20 lat temu w rowerze górskim - bodajże Wheeler 6800. 

Pozdrawiam
RYDZU

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: trike by yankees
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 15, 2013, 04:13:13 pm »
Ty masz stery gwintowane 1 1/8"?? Skąd??
W chińskich hulajnogach są, czasem da się też złapać na allegro.

yankees

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 8
Odp: trike by yankees
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 15, 2013, 06:41:32 pm »
Stery z allegro ale przerobie nie będę gwintował a co do hulajnogi rozbebeszyłem stara właśnie na tym gwincie skok liczyłem tylko pod mikroskopem kąt płytki mi nie pasował bo ja używam do calowych 55 stopni a do metrycznych 60 a tam wychodzi jakiś poniżej 55


a co do przodu tak będę chciał wygiąć przód jakieś uwagi i sugestie mile widziane


a te końcówki drążków M10 to akurat z poprzedniego projektu jak Quada budowałem
 a oś tak będzie wyglądała

http://youtu.be/-kZ7O14y9eY
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 15, 2013, 09:02:33 pm wysłana przez yankees »

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: trike by yankees
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 15, 2013, 07:02:55 pm »
Staraj się zrobić całkowita szerokość pow. 90cm. Dla wózków rowerowych większa możliwość jazdy po euroasfaltach.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: trike by yankees
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 15, 2013, 07:55:31 pm »
Ale za to dochodzi problem z barierkami / słupkami na naszych nieraz mocno niestandardowych śmieszkach.

Xun Vixx

  • Gość
Odp: trike by yankees
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 16, 2013, 07:00:53 am »
110-120 brzmi nieźle na tadpole i inne trajki, ale to się może w sporej części nie mieścić pomiędzy durnie ustawionymi słupkami a w myśl PoRD już nie jest rowerem jednośladowym (do 90cm na DDR). Z kolei przyczepki rowerowe, dziecięce zwykle mieszczą się w 90cm a są dość stabilne...

Największym potencjalnym problemem jest transport i przechowywanie. Standardowe drzwi zwykle maja 70-80cm szerokości, więc tadpole szerszy będzie musiał być składany lub wchodzić bokiem.

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: trike by yankees
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 17, 2013, 02:43:04 am »
A jak dasz duże koło z tyłu, to nawet bokiem nie wejdzie ;)
Przy transporcie pociągiem też życzę powodzenia.

No chyba że ma się pusty garaż, i samochód z przyczepą do transportu :)
Wtedy coś takiego można sobie zbudować:



I do tego pasująca flaga ;D

Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

yankees

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 8
Odp: trike by yankees
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 23, 2013, 06:32:53 pm »
no i pojawił się pierwszy zonk  :P hamulce z 1 zwrotnica ok ale do drugiej muszę znaleźć inne rozwiązanie bo hamulce są takie same nie ma lewy / prawy

jakieś pomysły sugestie ?? ::)
jedynie co mi przychodzi do głowy jednego umieścić z przodu od osi drugiego tak jak na rys.z tylu
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 23, 2013, 06:44:41 pm wysłana przez yankees »

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: trike by yankees
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 23, 2013, 07:29:39 pm »
Widziales moje rysunki i zdjęcia zwrotnic z imk P9? Tam jest wyraźnie zaznaczone, że są 2 różne zwrotne i zaciski są montowane raz linką w górę - normalnie a raz linką w dół.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

RYDZU

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 22
Odp: trike by yankees
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 24, 2013, 08:53:53 pm »
no i pojawił się pierwszy zonk  :P hamulce z 1 zwrotnica ok ale do drugiej muszę znaleźć inne rozwiązanie bo hamulce są takie same nie ma lewy / prawy

Rozwiązania są dwa:
1) Magura big disc - one są "lustrzane" - mają jedną wadę kosztują ok 1400 zł  (kompletny system - dwa zaciski i klamka je obsługująca) To rozwiązanie stosowane w rowerowych rikszach.

2) zrobić dwie różne zwrotnice - ja tak mam w Trixo i całość działa bardzo dobrze. Zaleta - cena :)

Pozdrawiam
RYDZU

yankees

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 8
Odp: trike by yankees
« Odpowiedź #14 dnia: Maja 21, 2013, 09:22:23 pm »
Pomału przybywa części czas zabrać się za spawanie ramy :)