Autor Wątek: ośka do tulejek  (Przeczytany 2461 razy)

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
ośka do tulejek
« dnia: Grudnia 05, 2012, 08:08:43 pm »
Witam Kuguar szybko nabiera kształtów ale stanąłem przed problemem. Wahacz do niego postanowiłem że będzie na tulejkach. Tuleje kupiłem w sklepie samochodowym do rozrusznika samochodu marki Polonez FSO :) samosmarowe jak pisze . Myślałem że założę je na śrubę 12mm i po sprawie bo miały mieć w środku 12mm ale na śrubie troszkę się ruszają czyli jest niewielki luz, teraz trzeba by zatem dorobić ośkę długość ma być 12 cm. Oczywiście wolał bym takową dorobić sobie sam jednak ze względu na brak sprzętu ( tokarki) chyba to nie możliwe a może się mylę znacie jakieś sposoby?

http://www.flickr.com/photos/74415787@N07/8247098815/in/photostream
« Ostatnia zmiana: Grudnia 05, 2012, 08:22:30 pm wysłana przez tomek70 »

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: ośka do tulejek
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 05, 2012, 08:58:30 pm »
Znaleźć pręt ciągniony - czasem mają w sklepach z rurami - one mają średnicę w "plusie" i potem trochę zeszlifować na tokarce z wiertarki (uważając na paliuchy). Albo najlepiej dać do wytoczenia z jakiejś stali C45 lub X39Cr13 u zwykłego ślusarza wyjdzie jakieś 30pln?
A że śruba ma luzy to normalne - standardowo takie tuleje ślizgowe współpracują z wałkami robionymi w h6 /h7 lub g6 /g7 a to są luzy na poziomie 0.01mm, gwint śruby w nominale M12 ma średnicę zewnętrzną 11.7~11.8mm.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: ośka do tulejek
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 05, 2012, 09:30:06 pm »
wyczerpująca odpowiedz dzięki :)

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: ośka do tulejek
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 07, 2012, 06:34:33 pm »
Jeszcze będę upierdliwy na tulejkach pisało że są " samo smarowne" to znaczy że nie trzeba ich smarować ale można czy nie można bo to im zaszkodzi? Bo tak sobie myślę że jak by tam trochę smaru było to tak by jakaś woda  itp nie zaciekało ? A ośka ma być za 20zł :)

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: ośka do tulejek
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 07, 2012, 09:34:53 pm »
Znaczy, że można je przesmarować jakimś ŁT albo wazeliną, ale nie należy ich czyścić naftą /benzyną czy czymś takim (o ile dobrze pamiętam).
Tomek70: koszt wytoczenia z D35 na D25.4 z frezowaniem, wierceniem i gwintowaniem 2 osi zwrotnic do IMK P7 z EN-AW 2017A (alu) wyszedł 100pln. Przeszlifowanie stalowego pręta D14 na D12g7 i gwintowanie to żadna robota.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800