Autor Wątek: cruz full suspension  (Przeczytany 17673 razy)

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: cruz full suspension
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpnia 17, 2012, 12:42:06 am »
te meblowe nie dadzą rady, najsilniejszy jest 120N który ugina się pod 4-6kg frontem od mebli. Wiem to z 3 letniego doświadczenia :)

ja za nie długo też będę montować sobie taki amorek. brak amortyzacji mnie tak dobija że w przyszłym tygodniu lece po profile stalowe i robię wahacz do mojego cruza - jubilata

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: cruz full suspension
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpnia 17, 2012, 01:07:15 am »
Mi chodzi o tłumienie. Kupiłem taki 80N ciekawe czy będzie tłumił dobrze ?
http://allegro.pl/silownik-spowalniacz-do-barku-meblowy-80n-ntp-i2529780043.html
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 17, 2012, 01:09:01 am wysłana przez tomek70 »

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: cruz full suspension
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpnia 17, 2012, 09:23:01 am »
taki wspornik działa na zasadzie rozprężania - pomaga rozprężać. W rezultacie będzie jeszcze szybciej powracać a nie będzie tłumić. przynajmniej ja tak uważam. to jest tylko podnośnik gazowy, a jak wiemy gaz średnio ma właściwości tłumiące. Otwierasz szafkę od połowy "zabiera front do góry" i go trzyma. W momencie zamykania szafki od 1/4 zamknięcia siłownik "puszcza" i front opada jak bez siłownika. 80N starcza na jakieś 1-2kg obciążenia. także wątpię że to będzie działać

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: cruz full suspension
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpnia 17, 2012, 09:29:29 am »
Kombinował bym bardziej w stronę napełnienia teleskopu pod sprężyną olejem + jakieś uszczelnienie oczywiście...  Niestety wszystkie tanie damperki które miałem w łapach miały ten element nierozbieralny. Imho najprostszym rozwiązaniem jest polowanie na allegro na używany firmowy damper.

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: cruz full suspension
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpnia 17, 2012, 09:37:25 am »
a mnie się udało rozebrać to cudo. Niestety Twoja teza też się nie sprawdzi. W środku jest tam "tłok" bez kanalików które by odpowiadały za przepływ oleju. Innym słowem tanie dampery mają budowę strzykawki plastikowej bez miejsca na igłę. Dosłownie tłok popycha tam powietrze, czyli nic :) żeby zrobić tam tłumienie potrzeba by wymienić cały tłok, bąź faktycznie kupić nowy amortyzator z tłumieniem

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: cruz full suspension
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpnia 17, 2012, 08:16:11 pm »
zobaczymy , to nie takie cuda się robiło kanaliki można wywiercić i zalać olejem są tez do nabycia symeryngi  za grosze,  tłoczek można dotoczyć podoba mi się z tego względu że łatwy jak widzę do zamocowania.

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 820
  • SWB DIY
Odp: cruz full suspension
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpnia 17, 2012, 08:40:25 pm »
Dzisiaj udało mi się przejechać około 1km bez wywrotki. SUKCES!
Nauka idzie coraz lepiej, na jezdni nie zajmuję już całej szerokości, ruszanie wychodzi mi coraz bardziej, jednym słowem- idzie ku dobremu
P.S. Zapodaję zdjęcie krążownika- nie śmiać się proszę. Wszystko zrobione "na sztukę" czyli  ma jeździć nie wyglądać.
   

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: cruz full suspension
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpnia 17, 2012, 09:08:33 pm »
kurczę, fajny no, myślałem że będzie wyższy, a tu taka niespodzianka :)

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 820
  • SWB DIY
Odp: cruz full suspension
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpnia 17, 2012, 09:45:36 pm »
Chciałem żeby był raczej niższy, jak wyższy- wyszedł w sam raz. Jutro go pomierzę i zważę.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: cruz full suspension
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpnia 17, 2012, 10:09:01 pm »
Proponuję: oparcie bardziej do pionu - powinno być łatwiej na początek. Do tego jakieś pokrycie na tymczasowy fotelik bo teraz chyba się na nim trochę ślizgasz? Ładny napęd, alfine?

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 820
  • SWB DIY
Odp: cruz full suspension
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpnia 18, 2012, 08:30:21 am »
Proponuję: oparcie bardziej do pionu - powinno być łatwiej na początek. Do tego jakieś pokrycie na tymczasowy fotelik bo teraz chyba się na nim trochę ślizgasz? Ładny napęd, alfine?
Pokryć czymś go będę musiał, bo faktycznie deko mi tyłek jeździ. A z tym oparciem to nie będę kombinował- jak się uczyć pływać, to na głębokiej wodzie :)  Co do napędu, to faktycznie Alfine zdjęte z  SWB.
Rama pospawana z profilu 27x40, wahacz z profilu 18x30



(wysokość fotelika pod obciążeniem wynosi 51 cm)

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: cruz full suspension
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpnia 20, 2012, 05:59:15 pm »
Spowalniacz już dotarł jestem pod miłym wrażeniem powinien spisywać sie super. Ciężko wyciągnąć tłoczek im szybciej chce się go wyciągnać tym ciężej chyba w środku jest olej bo chciałem zauważyć że to spowalniacz, a nie siłownik. Chyba będzie super alternatywą dla drogich damperów jutro jak się uda zamontuje.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 20, 2012, 06:04:22 pm wysłana przez tomek70 »

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: cruz full suspension
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpnia 21, 2012, 09:36:15 pm »
No i jak powiedziałem tak zrobiłem musiałem tylko usunąć górny plastik i zastąpić go dospawaną śrubą bo gwint był w nim za krótki., i nie wytrzymał by obciążeń.  przy probie na sucho  to znaczy siadając na rower wielkiej różnicy się nie odczuwa może dlatego ze przedni gumowy nie ma tłumienia natomiast Wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne, ustało bujanie podczas jazdy nawet jak dusze pod górkę nie buja rowerem. dużo bardziej przyjemne jest też jeżdżenie po naszych chełmskich dziurach, kiedyś po wjechaniu w dziurę kilka razy mną zakołysało teraz nie. Podsumowanie tłumik mógł by być trochę mocniejszy to znaczy stawiać większy opór ale jego praca zależy w dużym stopniu od ustawienia górne położenie
 tłoka powinno być w połowie tłumika, po dzisiejszej jeździe jestem zadowolony zobaczymy tylko czy jest solidny jeśli nie, zastosuje samochodowy od kalpy bagażnika ale na razie ten mi w zupełności wystarcza jestem zadowolony kombinowanie okazało się w dobrym kierunku.

« Ostatnia zmiana: Sierpnia 21, 2012, 09:38:40 pm wysłana przez tomek70 »

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: cruz full suspension
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpnia 21, 2012, 09:38:05 pm »
toć to siłownik do mebli 80N. Mam takich trochę na warsztacie aż do 120N

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: cruz full suspension
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpnia 21, 2012, 09:46:26 pm »
Przeczytaj dobrze link to nie siłownik tylko hamulec!  różnica polega na tym że nie działa jak spreżyna tylko jako hamulec ja mam w roweże amorek 650 LBS bardzo miękki, można powiedzieć dziecinny a mogę ostawić go pod takim kątem że będzie twardy jak 1200 LBS robiłem takie próby i odwrotnie zastosowanie odpowiedniej dźwigni sprawi że 1200 LBS będzie pracował tak miękki jak 450LBS fizyka na przykładzie tego hamulca jego działanie było by silniejsze kilka razy im bardziej oddalił bym go od amortyzatora do tyłu.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 21, 2012, 09:53:43 pm wysłana przez tomek70 »