Szukanie nie boli
wszystko o sterachPomysł zajefajny, aczkolwiek niezafajny ekonomicznie i technicznie..
Nierdzewka nierdzewce nierówna, jest wiele różniastych stopów. Aczkolwiek większość jest zdecydowanie bardziej miękkich.
Pan w sklepie powiedział, że najlepsze do budowy ramy rowerowej byłaby chyba taka do instalacji wysokociśnieniowych (nawet katalogowo był asortyment, aczkolwiek nie jestem pewien czy nie zrobiłem przeginki z grubościami ścianek). Dość szybko spasowałem jak usłyszałem cenę, a po promocyjnej ofercie MoCr już nie miałem żadnych wątpów.
A co do spawania nierdzewki: bardzo mało zakładów się tym zajmuje. Podobno bardzo wredny materiał, nie wybacza żadnych błędów. Niektóre rodzaje (coś mi się krzem pałęta, ale może poplątałem) są praktycznie nie do zrobienia ręcznie. Kolejna sprawa: podobno dość ciężko jest zespawać bez przebarwień, trzeba stosować boraks (?), co może powodować błędy na spoinach.. Taka była "opinia" spawacza, który miał mi spawać ramę z MoCr (i zagadałem o nierdzewkę..).
EDIT. Sobie poczytałem na sieci.. Chyba gostek chciał mnie w balona zrobić.. Na 100% nie słyszałem o podgrzewaniu przy spawaniu czy wygrzewaniu po (a "te" problemy dotyczą większości nierdzewki..)
A zamiast nierdzewki.. Może anoda albo chrom? Wyjdzie podobnie cenowo na gotowym produkcie
