Autor Wątek: Letnia modernizacja - układ kierowniczy, kierownica USS  (Przeczytany 9666 razy)

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Letnia modernizacja - układ kierowniczy, kierownica USS
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwca 29, 2012, 09:24:32 pm »
Przy USS nie ma potrzeby zakładania łożyska kulkowego przy kierownicy. Wystarczy ślizgowe. 
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


karol

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 271
Odp: Letnia modernizacja - układ kierowniczy, kierownica USS
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwca 30, 2012, 07:45:04 pm »
Ślizgowe było by najprostsze ale zrobione precyzyjnie na tokarce z jakimś minimalnym luzem 0,01-0,05. Tylko jest problem bo jak do tulejki dospawa się mostek to otwór się zawsze po spawaniu nieco zdeformuje. Ewentualnie toczenie na gotowo po spawaniu ale taki patent niekoniecznie musi się zmieścić tokarzowi w uchwycie. Odradzam linki. Jak Pająk wspomniał miałem łańcuch i sterowanie jest niezbyt sztywne, tzn łańcuch mimo napięcia jest sprężysty i jest wrażenie sprężynującej kiery. Teraz mam drążek z dwoma przegubami kulistymi i jest perfekt.
Jeśli pójdziesz jednak w kulkowe to nie spawaj łożyska, tylko daj wytoczyć tulejkę, w której je osadzisz ale ślizgowe to znacznie mniej roboty

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Letnia modernizacja - układ kierowniczy, kierownica USS
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwca 30, 2012, 09:52:04 pm »
Ja kiedyś próbowałem z piwotu i hamulca do v break ale rower nigdy nie został ukończony, więc nie wiem jak to by w praktyce chodziło na sucho było dobrze przyspawałem piwot do widelca, a do rurki  nie pamiętam czy spawając czy laminatem wpasowałem  końcówkę ramienia v breka tam jest tulejka.

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Letnia modernizacja - układ kierowniczy, kierownica USS
« Odpowiedź #18 dnia: Lipca 01, 2012, 05:56:33 pm »
Przy USS nie ma potrzeby zakładania łożyska kulkowego przy kierownicy. Wystarczy ślizgowe. 
Ja to o "potrzebie" nie pisałem :) Jest to po prostu najprostsza (i jednocześnie najtańsza?) konstrukcja, w dodatku z możliwością "domowej" realizacji.

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Letnia modernizacja - układ kierowniczy, kierownica USS
« Odpowiedź #19 dnia: Lipca 04, 2012, 03:14:08 pm »
Ślizgowe było by najprostsze ale zrobione precyzyjnie na tokarce z jakimś minimalnym luzem 0,01-0,05. Tylko jest problem bo jak do tulejki dospawa się mostek to otwór się zawsze po spawaniu nieco zdeformuje. Ewentualnie toczenie na gotowo po spawaniu ale taki patent niekoniecznie musi się zmieścić tokarzowi w uchwycie.

Są jeszcze rozwiertaki i wtedy można zrobić z dokładnością pod H8 (i większą). Ramę też można zamontować na frezarce, lub na wiertarce i rozwiercać.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 768
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: Letnia modernizacja - układ kierowniczy, kierownica USS
« Odpowiedź #20 dnia: Lipca 16, 2012, 04:05:41 pm »
Rozwiertak to dodatkowa kasa dla tokarza choć pod łożysko wypadało by z rozwiertaka toczyć.
Miałem podobny problem w swoim USSie dlatego zastosowałem łożyska oporowe i prosty układ.
Jak mi się tokarz wyrobi, może będą w sklepie gotowe do przyspawania z alu i stali mocowania USS pod mostek łożyskowane oczywiście.
To rozwiązanie już przetestowałem i dobrze się sprawdza, nie ma żadnych luzów i nic nie pęka.
Jakby co projekt jest moim temacie z szklanym SWB
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl