Autor Wątek: Trixo - reaktywacja  (Przeczytany 9020 razy)

RYDZU

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 22
Trixo - reaktywacja
« dnia: Czerwca 08, 2012, 11:08:19 pm »
Witajcie

Rower w sumie jest "na chodzie" już od jakiegoś pół roku, ale teraz dopiero mogę się nim pochwalić.
Wcześniej był niepomalowany i tylko z jednym - tylnym hamulcem.
W normalnej jeździe to nie przeszkadzało, ale w awaryjnych sytuacjach miałem czasami problem  ;)

Koniec pisania - czas na zdjęcia.























Pozdrawiam
RYDZU

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Trixo - reaktywacja
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 08, 2012, 11:55:31 pm »
Majstersztyk, mam pytanko widzę że wiele masz tam użytych główek cięgieł, buduje kolejna poziomkę i tak sobie myślę żeby tylny wahacz zamocować na główkach cięgieł czy to było by trwałe rozwiązanie ?  Jak myślisz rower dwukołowy MBB

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Trixo - reaktywacja
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 09, 2012, 01:45:42 pm »
Bardzo ładnie wykonany. Jak wagowo? Wpadniesz z nim na zlot? :)

michu

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 158
Odp: Trixo - reaktywacja
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 10, 2012, 10:46:52 am »
Zajextra :D

koncki

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 319
Odp: Trixo - reaktywacja
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 10, 2012, 11:54:36 am »
Gratulacje! Bardzo podoba mi się pomysł połączenia piasty biegowej z przednią przerzutką.

tomcat

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 62
Odp: Trixo - reaktywacja
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 12, 2012, 07:51:41 am »
Witam! Majstersztyk w każdym calu. Mam pytanko, zauważyłem, że przednie hamulce są obsługiwane jedną klamką, jak to się sprawuje i gdzie takie coś można w PL kupić. Ja w swoim trajku już kombinowałem z kilkoma rozdzielaczami linki hamulca, ale żaden nie sprawdził się w 100%.

NPX

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 126
Odp: Trixo - reaktywacja
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 12, 2012, 10:26:46 am »
WOW!!!
Ja z kolei mam kilka innych pytań.
Czy hamulce tarczowe z przodu nie są zamontowane symetrycznie? Dlaczego?
W pierwszym Trixo miałeś hamulce w piaście (bębnowe). Teraz robiłeś piasty jednostronne sam czy kupiłeś? Może możesz podesłać jakiś link gdzie kupić?
Czy piasta z tyłu to przemalowany Nexus? Jeśli tak! To! W jaki sposób zamontowałeś tarczowy hamulec do NEXUSA!?

To jest już Trixo III ???
Którym jeździło się najfajniej? Bo tej konstrukcji chyba raczej bliżej do Trixo I niż do Trixo II. Szczególnie, że wydaje się być krótki...

Rower wygląda zabójczo!

RYDZU

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 22
Odp: Trixo - reaktywacja
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 12, 2012, 09:34:29 pm »
Witajcie

Rzadko zaglądam na forum - sezon w firmie w pełni i chroniczny brak czasu.

To tak na szybko:

tomek70 - wydaje mi się że nie jest to dobry pomysł by mocować na tym tylny wahacz. Nie widziałem żadnej konstrukcji mającej takie rozwiązanie - chyba to powinno dać do Ci myślenia.  Na osi wahacza są spore siły i lepiej je rozłożyć na większych/szerszych łożyskach lub tulejach ślizgowych.

Yin - zlot w tym roku jest chyba na drugim końcu Polski (chyba Szczecin?) więc dla mnie za daleko z przyczyn czasowych.  Rower składałem w pośpiechu i nie miałem czasu by ważyć poszczególne elementy. Waga zatem na razie nieznana. Celuję w okolice 32 kg. A jak będzie - zobaczymy.

michu - dziękuję :)

koncki - faktycznie docelowo ma być przednia przerzutka, ale póki co zakres przełożeń piasty mile mnie zaskoczył i do kręcenia w moich okolicach wystarcza. Pewnie zmienię zdanie po wakacyjnym wyjeździe w góry ;)

tomcat - wcześniej tez bawiłem się w rozdzielacze. Kłopot z wyregulowaniem i dodatkowe opory. Poza tym hamulec jakiś taki "gumowy" był. Klamkę kupiłem na ebayu - za 15 euro + przesyłka. Ma tą zaletę że linki są umieszczone obok siebie - siła idąca na obydwa hamulce jest identyczna. A regulacja każdej linki umożliwia dopieszczenie całego układu. Efekt - rower nie ściąga nawet przy maksymalnym hamowaniu.

NPX - hamulce nie są zamontowane symetrycznie bo standardowo na rynku są dostępne tylko hamulce mocowane z lewej strony ramy. Po odwróceniu  zacisku trzeba kombinować :)  Oczywiście jest rozwiązanie - Magura Big Twin - hamulec produkowany specjalnie do trójkołowców i riksz - ma zacisk prawy i lewy. Wtedy całośc jest ładnie symetryczna - jednak za ok 400 euro.   Zaciski które mam są po ok 50 zł sztuka. Hamulce bębnowe miały raczej funkcję zwalniania niż hamowania - tarczówki robią dużo lepszą robotę.
Piasty jednostronne - wykorzystałem piasty Shimano Deore z osią 20 mm. Mocowane śrubą grubości 10 mm do zwrotnicy a od strony zewnętrznej wytoczyłem takie podkładko-tuleje ustalające całość.

Piasta tylna to Shimano Alfine - http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Alfine/SGS500/35Z0C-001_SG-S500-EN_v1_m56577569830613357.pdf

Cały rower to wersja rozwojowa Trixo 1  z moimi poprawkami, modyfikacjami i elementami narzuconymi niejako w trakcie realizacji przez osobe kóra zmotywowała mnie do odbudowy roweru. Nic z tego w końcu nie wyszło, ale skoro było już zrobione 80% roboty - dokończyłem rower tak jak było w założeniach. Docelowo na pewno wyrzucę koła przednie 28 cali - 26 calowe wystarczą , będą lżejsze i sztywniejsze a na krawężniki i tak wskoczą.  Tył z racji wielkości pewnie zostawię - można szybciej jechać.

Pozdrawiam
RYDZU



RYDZU

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 22
Odp: Trixo - reaktywacja
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 11, 2012, 12:55:10 pm »
Witajcie

Z uwagi na permanentny brak czasu przez ostatnie 1,5 miesiąca udało mi się wyjechać raptem około 20 razy na jakieś przejażdżki.
W sumie pokonałem 270 km i ok 4000 m różnicy wzniesień  i  przekonałem się że wolę te fragmenty w dół ;)

Poza kilkoma miejscami wymagającymi nasmarowania (zapomniałem przy składaniu) i dwoma obluzowanymi śrubami na razie wszystkie
jazdy testowe zakończone są z powodzeniem - czyli tyle samo wyjazdów ile powrotów na kołach.

Pozdrawiam
RYDZU

RYDZU

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 22
Odp: Trixo - reaktywacja
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 03, 2016, 10:33:56 pm »
Nie wie czy ktoś tu zagląda ale ... spróbuję.
Trixo od roku praktycznie stoi. Nie mam czasu na nim jeździć, a tym bardziej rozwijać ten projekt.
Jeśli ktoś byłby nim zainteresowany - to o ile oferta będzie sensowna, zgodzę się na jego sprzedaż.
Wygląda praktycznie tak jak na zdjęciach wrzuconych wcześniej.
A jak cena będzie ok - dorzucę tylny box montowany za fotelem - także wyrób M. Kaczmarka.

Pozdrawiam poziomych!
RYDZU
Wojtek Rydzewski