Autor Wątek: Kierownica ciąg dalszy  (Przeczytany 2264 razy)

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 851
Kierownica ciąg dalszy
« dnia: Październik 22, 2008, 09:05:40 pm »
Napisał: ~Darek Z
2002-04-15 16:15:12
---------------------
    Myślę o zmianie kierownicy w swoim rowerze . Obecnie mam kierownicę prostą nad siodłową ale ona ogranicza mi widoczność . Szukam prostego rozwiązania na kierownicę pod siodłową ze sterowaniem pośrednim co zwiększyło by sterowność . Problem polega na tym że nie mam koncepcji na łożyskowanie kierownicy i ruchome cięgno chyba że zastosuję łożysko przegubowe . Proszę o poradę.

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 851
Odp: Kierownica ciąg dalszy
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 22, 2008, 09:06:12 pm »
Napisał: ~Franc
2002-04-17 13:16:04
-----------------
Polecam odwiedzenie list dyskusyjnych na IHPVA.org
a tu dokladne linki (po angielsku):
http://www.ihpva.org/people/tstrike/building/closed.htm
oraz
http://www.ihpva.org/people/tstrike/underss.htm
i przede wszystkim globalny adres tych pomyslow
http://www.ihpva.org/people/tstrike/building/index.htm
Jednym z prostszych rozwiazan jest przyspawanie sztycy widelca do ramy w wybranym miejscu a do rury bedacej kiedys glowka ramy przyspawac lub na obejmy zamocowac kierownice. Lozyskujesz na normalnych sterach rowerowych. Wada: wychodzi tylko troche wysokie.
Ja mam troche ulepszone, bo fragment sztyco podobny mam toczony na zamowienie tak jak i 30mm element pochodny glowce ramy. Miejsce spawania sztycy do ramy nalezy wzmocnic dodatkowom blachom (nie spawac do cienkich rurek ramy).
Drazek sterowy: po lewej stonie, aluminiowy pret kwadratowy (8mm) nagwintowany przeciwbieznie na koncach (gwinty M5) i wkrecane przeguby kuliste.
Pzdrw.

Franc "Rowery Poziome Rule"