Autor Wątek: Kwidzyn się wita  (Przeczytany 12757 razy)

nahtah

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Obieżyświat w poziomie
Odp: Kwidzyn się wita
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 15, 2012, 11:15:00 am »
Ciekawi mnie wygoda podczas jazdy, czy jazda bez zagłówka, nie doskwiera?:)
ŻYCIE jest jak jazda NA ROWERZE aby utrzymać równowagę MUSISZ się poruszać naprzód.......Albert Einstein
https://www.bikestats.pl/rowerzysta/nahtah

Piotrek333

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 107
Odp: Kwidzyn się wita
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 16, 2012, 07:29:06 am »
YIN           29 do 31km/h robię na trasach płaskich jak stół, a 26 do 29 na płaskich z dodatkiem lekkich pagórków.
Pojęcia nie mam czy delikatne szosowe koła wytrzymają w poziomce bo na razie przejechałem na nich tylko 1100km, na dziurach odprawiam slalomy akrobatyczne żeby nie wpaść w żadną :)
Na razie kółka są proste i niech tak zostanie :)

NAHTAH        Wiele osób pyta czy nie przydałby się zagłówek. Mnie kark nie boli i żadnego dyskomfortu nie odczuwam, jednak mam w planach sprawić sobie zagłówek i się okaże czy komfort może być jeszcze większy.

nahtah

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Obieżyświat w poziomie
Odp: Kwidzyn się wita
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 16, 2012, 08:05:36 am »
Pytam dlatego,że w moim przypadku bez zagłówka ani rusz, może na krótki dystans. Komfort mam o tyle wzbogacony, że tylna amortyzacja umożliwia taką jazdę i dlatego ciekawi mnie wygoda przy jej braku.:)
ŻYCIE jest jak jazda NA ROWERZE aby utrzymać równowagę MUSISZ się poruszać naprzód.......Albert Einstein
https://www.bikestats.pl/rowerzysta/nahtah

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: Kwidzyn się wita
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 16, 2012, 08:16:46 am »
z mojego punktu widzenia też mi jakoś brak zagłówka nie przeszkadza.
Po prostu trzeba być "tfardym a nie mientkim"

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Kwidzyn się wita
« Odpowiedź #19 dnia: Kwietnia 16, 2012, 08:37:19 am »
Eee tam, Danielasty, elastycznym trzeba być! Dlatego guma jestem :)
Piotrek, a Twój u-bar mnie zainspirował.. Co prawda w planach miałem gąbkę, ale  powoli zaczynam myśleć o zmianie na zwykłą barankową owijkę :)
I kiedyś będziemy musieli się "zjechać", skoro tak blisko mamy :)

michu

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 158
Odp: Kwidzyn się wita
« Odpowiedź #20 dnia: Kwietnia 16, 2012, 08:18:52 pm »
z mojego punktu widzenia też mi jakoś brak zagłówka nie przeszkadza.
Po prostu trzeba być "tfardym a nie mientkim"

Nie ma co dorabiać tu jakiejś "ideologii". Jak komuś potrzebne to instaluje. W moim przypadku, po kombinowaniu z fotelikiem, teraz koniec oparcia sięga zaledwie do łopatek i zagłówek nie wchodzi w grę. Dopiero po przedłużeniu oparcia zacznę się zastanawiać nad nim. Na sztywniaku może się o zagłówek obijać głowa, która teraz jest w powietrzu. Żeby się przekonać należałoby sprawdzić ;).

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Kwidzyn się wita
« Odpowiedź #21 dnia: Kwietnia 16, 2012, 09:29:49 pm »
Konieczność zastosowania zagłówka jest ściśle powiązana z odchyleniem fotela - im bardziej w tył tym miej wygodnie się trzyma głowę. Sam zagłówek powinien być lekko elastyczny - przyjmowanie wybojów twardym zagłówkiem na odcinek szyjny kręgosłupa to niezbyt dobry pomysł.

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Kwidzyn się wita
« Odpowiedź #22 dnia: Kwietnia 18, 2012, 08:32:35 pm »

Mam zamontowane chyba najdłuższe z dostępnych hamulców mianowicie Tektro R-510A o zasięgu do 59mm no i do tylnego koła są trochę za krótkie i do tego potrzebny jest adapter.

Kolejna sprawa to to ze, te hamulce są za słabe i nie hamują tylko spowalniają rower. Są znacznie słabsze niż shimano lub campa. Przy silnym naciśnięciu hamulca (nie w czasie jazdy) widać jak szczęki się uginają.
Czy macie jakąś propozycję jakie długie i mocne hamulce mógłbym zamontować?

Tzn. "spowalniacze szczękowe" :D
Nigdzie nie będą one hamować jak V-jki, ale jest parę rzeczy które można zrobić aby wyciągnąć z ich ile się da.

1. najkrótszy zasięg klocków. Czyli zwykła szczęka z zasięgiem 37-47 czy jakoś tak. Im krótszy to siła hamowania większa. Czyli idealnie maja klocki pasować na obręcz przy najkrótszym ustawieniu.



2. linie linek i pancerza jak najprościej da się.

3. odpowiednie klamki hamulca. Czyli mają być do canti/caliper. Jeśli są AVID SD to przykręcić pokrętło do końca,
a tensje linki ustawić tak że nie łapie od razu, a raczej tak około połowy skoku klamki,
bo wtedy jest lepsza geometria ciągnięcia linki i większa moc.
Nie wiem czy to samo można stosować w przypadku Shimanowskich jakie masz, bo nie miałem z nimi do czynienia, ale myślę że warto spróbować.


Konkretnie dotyczące twojego roweru, uważam że hamulec na przednim kole powinien być z przodu,
bo wtedy jest potrzeby zwykły zasięg a nie długi jak za widelcem,
a linkę zmienić na "dolny ciąg"


Choć nie wiem jak on jest zamontowany na ten widelec i czy w ogóle można go dać z przodu.
Widelec łatwo zamienić na normalny, czyli nie z obróconym mocowaniem.
Są też adaptery do montaży z tyłu (w twoim przypadku z przodu) tuleje raz z dłuższą śrubą,
ale to już nie tak łatwo znaleźć i kupić.
Drugie co mi przychodzi do głowy jest hamulec przeznaczony do montaży za widelcem,
który piwoty ma obniżone takim powiedzmy adapterem, jak np Tektro  R725 http://www.raptobike.nl/components/brakes-levers/brakes-calipers/tektro-r725-fb.html
Czyli jest on przeznaczony na montaż z tyłu zwykłego widelca,
ale można też użyć jak dziurka montażowa jest daleko od obręczy.
W Rapto Midracer jest akurat tak, i zwykła szczęka nie dosięga do obręczy (sam sprawdziłem na moim byłym, i rozwiązałem to adapterem, czyli tzn. dropbolt-em.
Taki sam pewnie przydał by się i na tylne koło, bo tam o ile dobrze widzę na zdjęciu dziurka akurat nie jest za daleko, ale dlatego jest pod dosyć dziwnym kątem, co sprawia że przód szczęki wychodzi za wysoko, a z tym i klocki nie tam gdzie mają być. 

Widziałem Barona na zeszłorocznym Spezi, i byłem zachwycony, ale nie za bardzo patrzyłem w takie drobne detale, bo wszystko wyglądało w porządku.
Choć nie wiem czy szczęki byłe krótkie czy długie. Przednia niby wygląda na dłuższą,
ale tylna już nie, ale ciężko stwierdzić tak ze zdjęcia, w dodatku kiepskim.

https://picasaweb.google.com/110377650472227093575/Spezi2011#5602021033130406018

Czy jesteś pewien że nie kupiłeś jakąś przedprodukcyjną ramę z bublem ?


Pozdrawiam


Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

Piotrek333

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 107
Odp: Kwidzyn się wita
« Odpowiedź #23 dnia: Kwietnia 24, 2012, 10:54:13 pm »
pajak_gdynia                       Oczywiście że powinniśmy się zjechać. Nie mam w zwyczaju wozić roweru samochodem, tak więc może gdzieś w połowie drogi czyli Tczewie lub Pruszczu? 

Trajk-o-ciklista                   Pięknie wyjaśniłeś podstawowe zasady w ustawianiu hamulców.  W moich klamkach shimano można wybrać jedną z dwóch pozycji. Do v-brake dalej od osi, natomiast do szczękowych bliżej od osi. 

Widelec jest tak zaprojektowany  ze można bez problemu montować hamulec z przodu lub z tyłu. Trzeba w tym celu przełożyć tulejkę w widelcu.

Przedni hamulec zamontowany przed widelcem kolidowałby z rolką łańcucha.
Już mam hamulec za widelcem i dolny ciąg i jest to jedyne rozwiązanie umożliwiające bezkolizyjne skręcanie.

Jak idzie o tylny hamulec to jest tak jak piszesz. Mocowanie hamulca jest pod kątem i jest skierowane do góry.
Nie wydaje mi się żeby to był bubel ponieważ w innych egzemplarzach jest podobnie. Oto zdjęcia znalezione w sieci
http://imageshack.us/photo/my-images/7/optimahighbaron282.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/833/optimahighbaron242.jpg/

Chyba producent założył ze będą tam zamontowane dwa dłuuugie, bardzo dłuugie hamulce i tyle.

Tymczasem zamówiłem hamulce tektro R559 o zasięgu do 79mm. Mam nadzieję ze będą miały proporcjonalnie długie ramiona do mocowania linki i pancerza i siła hamowania  będzie trochę lepsza.

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Kwidzyn się wita
« Odpowiedź #24 dnia: Kwietnia 28, 2012, 12:13:45 am »
Nie wydaje mi się żeby to był bubel ponieważ w innych egzemplarzach jest podobnie. Oto zdjęcia znalezione w sieci
http://imageshack.us/photo/my-images/7/optimahighbaron282.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/833/optimahighbaron242.jpg/

Chyba producent założył ze będą tam zamontowane dwa dłuuugie, bardzo dłuugie hamulce i tyle.


No faktycznie jest.
Możliwe że na tym co ja go wydziałem byłe zamontowane długie, i dlatego nic dziwnego nie zauważyłem.

Mam nadzieje że te długie co zamówiłeś rozwiążą problem :)


Pozdrawiam
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------