Autor Wątek: Dyferencjał do pochylonych kół  (Przeczytany 4792 razy)

speedygo

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 7
Dyferencjał do pochylonych kół
« dnia: Grudnia 08, 2011, 09:05:21 am »
Witam, jestem jeszcze zupełnym laikiem w dziedzinie rowerów poziomych. Widziałem, że w trikach mogą być tylne 2 koła prostopadłe do podłoża lub lekko pochylone. Mam pytanie : jaka jest różnica w jeździe na obu rozwiązaniach. Które rozwiązanie jest lepsze?
Oraz drugie pytanie : czy można gdzieś dostać dyferencjał do trika na pochylonych kołach? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Dyferencjał do pochylonych kół
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 08, 2011, 10:56:14 am »
Jaka jest różnica w jeździe na obu rozwiązaniach.
Pochylone dają większą stabilność na zakrętach, ale łatwiej uszkodzić obręcz np na krawężniku.

Które rozwiązanie jest lepsze?
Powiedział bym że prostopadłe do podłoża bo jest łatwiejsze do wykonania a problem z stabilnością można załatwić zwiększając rozstaw tylnych kół.

Oraz drugie pytanie : czy można gdzieś dostać dyferencjał do trika na pochylonych kołach? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam
Nigdzie takiego nie widziałem, pochylone koła najczęściej widuje się w handbike z napędem na przednie koło.

speedygo

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: Dyferencjał do pochylonych kół
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 08, 2011, 11:49:46 am »
Nigdzie takiego nie widziałem, pochylone koła najczęściej widuje się w handbike z napędem na przednie koło.
ja widziałem, zdjęcie takiego dyferencjału jest tutaj :

Problem w tym, że koszt takiego rozwiązania to ponad 2000 zł. Stąd moje pytanie czy można dostać coś takiego w Polsce, taniej. Pozdrawiam.

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Dyferencjał do pochylonych kół
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 08, 2011, 12:09:19 pm »
Pierwsze pytanie: a czemu dwa koła z tyłu? Tadpole (koła skrętne z przodu) jest znacznie stabilniejsze od delty (dwa koła napędowe z tyłu).
Na forum parę rozwiązań dyferencjału pojawiało się, wystarczy poszukać.

Najtaniej chyba wyjdzie wyjąć most z jakiegoś malutkiego autka. Ciężkie będzie.
Albo z "wałkiem dystrybucyjnym" z tyłu i obie części na oddzielnych łańcuchach i wolnobiegach (fotka chyba przewalała się w galerii Yin'a)

Jak chcesz kupić rozwiązanie "firmowe" to licz się z potwornymi kosztami. 2kzł.. to nie aż tak dużo. Co nietypowe to musi być drogie.

speedygo

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: Dyferencjał do pochylonych kół
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 08, 2011, 12:23:31 pm »
Pierwsze pytanie: a czemu dwa koła z tyłu? Tadpole (koła skrętne z przodu) jest znacznie stabilniejsze od delty (dwa koła napędowe z tyłu).
Na forum parę rozwiązań dyferencjału pojawiało się, wystarczy poszukać.
bardziej podoba mi się wizualnie delta, niestety takiego dyferencjału na forum nie znalazłem, więc jeśli ktoś ma gdzieś namiary to bardzo proszę.

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Dyferencjał do pochylonych kół
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 08, 2011, 01:18:44 pm »

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Dyferencjał do pochylonych kół
« Odpowiedź #6 dnia: Grudnia 08, 2011, 10:02:48 pm »
Jeden dyf był do kupienia w dziale kupie sprzedam na http://sbcrowery.mojeforum.net/index.php
Każdy z wymienionych oprócz przykładowego jest dla pionowych kół, to jest na tyle mało spotykana cześć że szanse na kupienie dyfa z pochyleniem za niewielkie pieniądze w PL określił bym jako baaardzo małe.
Myślę że prościej było by pójść w napęd na przednie koło:


Yeti

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 260
Odp: Dyferencjał do pochylonych kół
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 10, 2011, 07:09:23 pm »
gdybym chciał pochylić napędzane koła z dyfrem, to po prostu założyłbym przeguby na wyjściu z dyferencjału.

Mechanizm różnicowy z seicento (http://allegro.pl/mechanizm-roznicowy-seicento-1-1-panda-16-57-nowy-i1950032068.html), ok. 80zł, przegub seicento ok. 65zł (http://allegro.pl/przegub-homokinetyczny-cinquecento-seicento-nowy-i1931551385.html). Jeżeli wybrałem zły przegub, to najwyżej wybierzesz jakiś inny (np. http://allegro.pl/przegub-cardana-1-4-yt-1437-yato-i1958244138.html  ;) )