Autor Wątek: Tył dla 3 kołowca ... Foto  (Przeczytany 20937 razy)

acdc

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 18
Tył dla 3 kołowca ... Foto
« dnia: Października 23, 2011, 09:38:07 pm »
Witam , sory , ze 2 wątki założyłem ,ale jestem laikiem ... i na forach tak mnie traktują (i nie chca pomóc ..)

Moze mi ktoś wyjaśnić jak to jest z tylnym kładem w trój kołowcach ... Jak to jest że tam gdzie koło jest napędzane trzyma się ono w ogóle ... ale chodzi mi ogólne jak to zrobić ...

Tu foto jak ja sobie to wyobrażam ...
http://imageshack.us/photo/my-images/219/beztytuuxzx.jpg/

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: Tył dla 3 kołowca ... Foto
« Odpowiedź #1 dnia: Października 23, 2011, 10:29:43 pm »
chodzi ci o trójkołowiec 1 koło  z przodu 2 z tyłu
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

acdc

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 18

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Tył dla 3 kołowca ... Foto
« Odpowiedź #3 dnia: Października 23, 2011, 11:19:06 pm »
Czyli w układzie delta. Przeniesienie napędu odbywa się przy pomocy dyferencjału - przy zachowaniu napędu na oba tylne koła może być trochę kłopotliwy do wykonania ( ale do zrobienia), są też gotowe dedykowane do rowerów - tu problem jest z dostępnością i ceną. Czasami dla uproszczenia stosuje się przeniesienie napędu tylko na jedno z dwóch tylnych kół.
Chcesz zastosować taki napęd z jakiś konkretnych względów czy podoba Ci się sam układ delta? Jeśli to drugie to może prostszy napęd na przednie koło?



acdc

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Tył dla 3 kołowca ... Foto
« Odpowiedź #4 dnia: Października 23, 2011, 11:26:11 pm »
Widzę że prostszy będzie jednak na przednie koło ... W tym  wypadku trzeba zamontować  tylne koło ze zwykłego roweru na przód ?


Fajna sprawa z tym środkowym ... Jakie max można zastosowac do takiego rowerka koła ?
Czy szybkość między innymi też zależy od zębatki ?

Jaka taką optymalną prędkość można takim rowerkiem rozwinąć ?
(to musi być zajebiści* wygodny rower ... d;

odnośnie dyferencjału , to za dużo roboty , mogło by być na 1 koło ,ale ... już wole zdecydowanie na przód :
« Ostatnia zmiana: Października 24, 2011, 01:16:09 am wysłana przez acdc »

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Tył dla 3 kołowca ... Foto
« Odpowiedź #5 dnia: Października 24, 2011, 08:08:02 am »
Na tył "zwykłe" koła z piastami jednostronnymi: szukaj postów o takowych piastach (czy fabrycznych, czy na osi od pedałów). Można zrobić też na "normalnych" kołach przednich  przy pomocy zwykłych widelców (np. jeden z ostatnich projektów Gemsi'ego, u niego co prawda pojedyncze koło w rowerze z napędem na przednie koło: RWD).

Może zamiast na start kombinować z budową trajki.. zrób sobie prostego cruzbike (coś jak np. Danielasty albo wrmichal). Nabierzesz doświadczenia w budowie własnych rowerów, bardzo "pomocne" przy budowie kolejnych konstrukcji.

Odnośnie prędkości.. Głownie zależy od "silnika", cudów się nie spodziewaj. A na forum wiedzy jest od groma, w różnych aspekatach.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Tył dla 3 kołowca ... Foto
« Odpowiedź #6 dnia: Października 24, 2011, 10:37:10 am »
Widzę że prostszy będzie jednak na przednie koło ... W tym  wypadku trzeba zamontować  tylne koło ze zwykłego roweru na przód ?
Tak, przejrzyj forum szczególnie dział techno. W forumowej wyszukiwarce szukaj pod cruzbike, FWD, MBB, flevo, zox.

Fajna sprawa z tym środkowym ... Jakie max można zastosowac do takiego rowerka koła ?
Czy szybkość między innymi też zależy od zębatki ?
Wszystko rozbija się o przełożenie, wielkość kół, kadencję, zastosowanie roweru i wytrenowanie rowerzysty. Szybkość jest jak najbardziej zależna od zębatki, a ściślej przełorzenia ale nie zawsze jest tak że większe (bardziej twarde) przełożenie da większa szybkość - czasem łatwiej uzyskać większe prędkości przy mniejszym przełożeniu i większej kadencji ( tempie pedałowania).

Jaka taką optymalną prędkość można takim rowerkiem rozwinąć ?
Maksymalna, średnią? Wszystko zależy od wielu czynników, jakości drogi, przewyższeń, wiatru, pogody, ruchu ulicznego, kondycji rowerzysty itp itd. Zasadniczo większość osób z naszego forum jeździ z średnimi w przedziale 23-30 km/h więc porównywalnie z rowerami pionowymi. Więcej o szybkości poziomów było na forum, poszukaj.

(to musi być zajebiści* wygodny rower ... d;
Dopóki asfalt jest gładki ;) O wygodzie też sporo było, poszukaj.

acdc

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Tył dla 3 kołowca ... Foto
« Odpowiedź #7 dnia: Października 24, 2011, 11:29:02 am »
cz Ten  rower a raczej układ kierowniczy to najprościej mówiąc : Kierownica jest przyspawana do  widełek ? Czyli w tym wypadku można też  od góry zamontować kierownicę ?



I jescze kwestja suportu ... Czy można po prostu odciąć tą część (od innego roweru) i nie naruszając zębatki i korby przyspawać w odpowiednim miejscu ?
« Ostatnia zmiana: Października 24, 2011, 11:40:26 am wysłana przez acdc »

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Tył dla 3 kołowca ... Foto
« Odpowiedź #8 dnia: Października 24, 2011, 12:29:31 pm »
Odpowiedz na oba pytania: tak. Zerknij na link: picasaweb.google.com/Poziome podpatrzysz kilka rozwiązań.

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Tył dla 3 kołowca ... Foto
« Odpowiedź #9 dnia: Października 24, 2011, 07:27:25 pm »
cz Ten  rower a raczej układ kierowniczy to najprościej mówiąc : Kierownica jest przyspawana do  widełek ? Czyli w tym wypadku można też  od góry zamontować kierownicę ?




Tak, w tym akurat jest przyspawana do widelca.
Dosyć eleganckie rozwiązanie, pewnie wygodne, i nie przeszkadza przy wsiadaniu/zsiadaniu.
Można oczywiście zamontować i od góry, jak w większości dwukołowców MBB 

Jakiej wielkości może być to koło przednie w takim układzie, to zależy najpierw od długości nóg rowerzysty.
Ktoś kto ma długie nogi, bez problemu założy 26-28 cale.
Dla nie tak wysokich lepiej jest 20", co też daje lepszy widok do przodu (koło nie zasłania widoku)

Właśnie taki trójkołowiec jak ten czerwony jest łatwy do zrobienia, napęd jest zwykły i wydajny (żadne rolki i takie tam)
Co do mocowań kół tylnych, to jak koledzy mówią, albo kupić gotowe piasty do jednostronnego mocowania,
lub przerabiać zwykłe.
A przerobić można lekko z pomocą tokarza. Wybić miski z piasty i dotoczyć do dymensji ciut większego łożyska maszynowego na oś minimum 12mm.
Za oś może robić zwykła śruba M12 utwardzona.


Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

acdc

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Tył dla 3 kołowca ... Foto
« Odpowiedź #10 dnia: Października 24, 2011, 07:45:30 pm »
Dzięki wam bardzo :)

acdc

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Tył dla 3 kołowca ... Foto
« Odpowiedź #11 dnia: Października 28, 2011, 11:07:39 pm »
1. Czy można tak połączyć koła
Czy to że jest to 2 stronna piasta będzie coś przeszkadzać ? będzie się wykrzywiać itp ?
Czy tak będzie lepsze ,stabilniejsze ?

Po ile są takie jednostronne pisty ?


2.Dla czego większość tricków ma 2 koła na przedzie ?

Trochę szukam po niecie inspiracji , ale łwasnie dużo rowerów ma w przydu 2 koła a to dla mnie problem(układ kierowniczy) . Ktos  na forum robił 3 kołowca z 2 kołami z tyłu i napędem na przód ? mozna linka ?


Pozdro
« Ostatnia zmiana: Października 28, 2011, 11:26:07 pm wysłana przez acdc »

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Tył dla 3 kołowca ... Foto
« Odpowiedź #12 dnia: Października 29, 2011, 12:45:10 pm »
Układ Delta jest mniej stabilny na zakrętach, przy dużej prędkości - środek ciężkości przesuwając się w zakręcie w bok i do przodu (bo chyba takie właśnie zjawisko dynamiczne zachodzi) łatwiej wychodzi poza linię łączącą przednie i zewnętrzne, tylne koło co oznacza bum. Do tego dochodzi konieczność zrobienia mechanizmu różnicowego (rowerowy jest kłopotliwy lub drogi), albo mało korzystny układ z tylko jednym kołem napędzanym (nierówno będzie skręcał) albo MBB (nie wszyscy lubią) albo "ZOX'o podobny (kiepsko skręca) i masz dlaczego są mniej popularne. Choć nie wolno zapominać o MD on jest zwolennikiem takich układów (oraz daszków i silnika), więc jak się chcesz dowiedzieć czegoś więcej o DeltaTrikach to szukaj jego postów. Układ Tadapol jest bardziej stabilny na zakrętach ale wymaga zbudowania samochodowego układu kierowania (kompensacja Ackermana, przeguby kuliste itd), który jest dość prosty do zaprojektowania.
Co kto lubi, najważniejsze jest że w rowerach poziomych to tylko wyobraźnia konstruktora może go ograniczać w jego pomysłach a i to nie zawsze.
Co do piast jednostronnych - przeszukaj forum, już o tym było, ewentualnie "use the GOOGLE, Luc"
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

acdc

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Tył dla 3 kołowca ... Foto
« Odpowiedź #13 dnia: Października 29, 2011, 04:06:19 pm »
Tzn, tak ... Mi chodzi o napęd na przednie koło (więc w takim wypadku potrzeba różnicowego ? , chyba nie .... ) Przecież każde koło kręci się niezależnie ...
« Ostatnia zmiana: Października 29, 2011, 04:08:19 pm wysłana przez acdc »

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Tył dla 3 kołowca ... Foto
« Odpowiedź #14 dnia: Października 30, 2011, 03:20:01 pm »
Cyklotour miał kiedyś w ofercie piasty Bitex na oś 12mm, ale jakoś ich teraz nie widzę.
Piastę do mtb z osią 20mm można użyć jako jednostronną.
http://allegro.pl/nowa-octane-one-orbital-20mm-fr-dirt-4x-mtb-wys-0-i1881520849.html
Niecałe 100Zł, a Bitex w CT kosztował w okolicach 200 jeśli się nie milę.


Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------