Autor Wątek: The Stick No.001  (Przeczytany 21818 razy)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: The Stick No.001
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpnia 13, 2011, 12:48:46 pm »
Nadają, od trzech lat mam w pionie, w paru poziomach też się gdzieś przewinęły. Jak na razie bez problemów w: mocowaniu bidonu, mocowaniu błotników, piwotach, klamkach hamulcowych i manetce. W drobnymi proglemami - wózek przerzutki - po 3k km są lekko wytarte od wewnątrz, zmieniłem okazyjnie na tytan. Rogi kierownicy - tu jedna się zapiekła ( pewnie zapomniałem ją przesmarować przed wkręceniem) więc pewnie kiedyś trzeba będzie ją wykręci wykrętakiem ale dopóki nie zmieniam nic z kokpitu jest ok.

adriansocho

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 158
Odp: The Stick No.001
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpnia 31, 2011, 08:38:40 am »

Jakoś nigdy nie robię zdjęć podczas samego procesu budowy ramy, żeby nie pokazywać tajemnice produkcji ;)
A tak naprawdę ręce mam brudne cały czas, więc aparatu nie wolno dotykać, ale jakoś w końcu złapałem się za telefon no i:

Jeśli chcesz wytworzyć jakiś fajny materiał foto z jakiejkolwiek czynności robionej przez siebie to sugeruję wziąć do robienia fotek drugą osobę. Można też postawić aparat na statywie i dać samowyzwalacz co pół minuty. Jedyna możliwość, bo w trakcie roboty wychodzą trudności i wtedy się nie chce bawić tym aparatem tylko trzeba się skupić na pracy.

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: The Stick No.001
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpnia 31, 2011, 09:12:38 pm »
Zdecydowania jest potrzebna druga osoba do tego, która może swobodnie, i w każdej chwili zrobić zdjęcie.
No ale tak myślę, przecież robienie ramy powinno być tajemnicą .. ;) 

W każdym razie rama wróciła z malowania. Koleś przyjdzie odebrać w sobotę.
A w między czasie ja przykręciłem co trzeba, no i skorzystałem z okazji i zrobiłem sesję zdjęciową ;)
Niestety no do końca da się złapać wygląd i kolor farby, ale w każdym razie jest taka mocno czerwona,
jak jabłko w cukrze, z "metallic" dodatkiem.
Pięknie po prostu. Kawał rury na wzór nie do końca sprawia wrażenie jako cały rower. 

Waga ramy po malowaniu (4 warstwy proszku)







Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: The Stick No.001
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpnia 31, 2011, 09:14:47 pm »
ładna fura

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: The Stick No.001
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpnia 31, 2011, 09:41:15 pm »
Jest ładnie :) Z malowaniem jest ciekawa sprawa, rama mojego stick bike'a surowa miała 3.03kg, po powrocie z lakierni 3.24kg. Wniosek - chcesz mieć lekka ramę, nie dawaj lakieru zrób polerkę na lustro ;).

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: The Stick No.001
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpnia 31, 2011, 10:18:23 pm »
Dlaczego przedwojenne wyścigówki AutoUnion (?, chyba, że najpierw był Mercedes) były w naturalnym kolorze alu? Bo w ogóle nie miał lakieru - z lakierem był za ciężki.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: The Stick No.001
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpnia 31, 2011, 10:35:59 pm »
Jest ładnie :) Z malowaniem jest ciekawa sprawa, rama mojego stick bike'a surowa miała 3.03kg, po powrocie z lakierni 3.24kg. Wniosek - chcesz mieć lekka ramę, nie dawaj lakieru zrób polerkę na lustro ;).

No przed malowaniem była około 2800g, więc na około 100g więcej nie narzekam ;)
A nie mówiąc już o tym że koleś założy Nexusa ;D

Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: The Stick No.001
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpnia 31, 2011, 10:39:13 pm »

No przed malowaniem była około 2800g, więc na około 100g więcej nie narzekam ;)
A nie mówiąc już o tym że koleś założy Nexusa ;D

Pozzz

a co powinien zalozyc ? single speeda, na carbonwych zebatkach z łańcuchem 10? :)

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: The Stick No.001
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpnia 31, 2011, 10:58:56 pm »
No nie, ale bez przesady, Nexus ma 2kg. A ja narzekam jak piasta ma powyżej 350g ;)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: The Stick No.001
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpnia 31, 2011, 11:05:21 pm »
No nie, ale bez przesady, Nexus ma 2kg. A ja narzekam jak piasta ma powyżej 350g ;)
no, ale dołóż do tej piasty koronki i przerzutke :), ale 2 kg.. to fucktycznie sporo :D

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: The Stick No.001
« Odpowiedź #25 dnia: Września 01, 2011, 10:06:33 pm »
No tak

- piasta ciężka, np Szytmano FH475 450g
- kaseta ciężka, np SRAM PG970 11-34 400g
- przerzutka przeciętna 250g
- dłuższe szprychy, powiedzmy 50g (ale pewnie mniej)

no więc 1150g ;) i jeszcze trzeba co chwilę smarować piastę ;)
no ale dobra, można zmieniać biegi na postoju. Coś za coś ;)


Pozz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

staskiewicz

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 121
Odp: The Stick No.001
« Odpowiedź #26 dnia: Września 02, 2011, 11:32:43 am »
Wykonanie bardzo ładne, spawy i szczegóły estetyczne. Jednak stosunek ceny do zestawu nie powala - 3 kg rama ze stali za 2k... Siodełko jest w zestawie (pochodzenie: od Kaczmarka, czy tam jego obecnego pomocnika)?  Co wchodzi w skład zestawu konkretnie? Napisze tak: powszechnie znana w Polsce wytwórnia, za ramę, wspornik i kierę z aluminium zażyczyła sobie ca. 1k. Rama miała ważyć wg. ich wyliczeń ok 1,9kg.   

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: The Stick No.001
« Odpowiedź #27 dnia: Września 02, 2011, 11:40:07 am »
Wykonanie bardzo ładne, spawy i szczegóły estetyczne. Jednak stosunek ceny do zestawu nie powala - 3 kg rama ze stali za 2k... Siodełko jest w zestawie (pochodzenie: od Kaczmarka, czy tam jego obecnego pomocnika)?  Co wchodzi w skład zestawu konkretnie? Napisze tak: powszechnie znana w Polsce wytwórnia, za ramę, wspornik i kierę z aluminium zażyczyła sobie ca. 1k. Rama miała ważyć wg. ich wyliczeń ok 1,9kg.   

ceny weryfikuje rynek,  nie ma  przymusu ;)


staskiewicz

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 121
Odp: The Stick No.001
« Odpowiedź #28 dnia: Września 02, 2011, 12:14:58 pm »
Cytat: gemsi

ceny weryfikuje rynek,  nie ma  przymusu ;)

Studzę entuzjazm ;D, bo pamiętam wypowiedź kolegi z Serbii:
Cena nie jest az taka straszna, ale raczej jest to cena tanszego roweru na zachodnia europe,
i za taka sama kase mamy Raptobike i Performer/TW Bents - ostra konkurencja.

Ale dobra, w kazdym razie nie jest to rower ktory zle przedstawi rowery poziome,
wiec dobrze ze jest jeszcze jedna marka rowerow na rynku.
Jak by jeszcze byl choc o 1000Zl tanszy .. albo 2000


P.S. Żeby nie było, nie mam żadnych powiązań, powinowactwa i powikłań z jakimkolwiek producentem ;)
« Ostatnia zmiana: Września 02, 2011, 12:16:48 pm wysłana przez staskiewicz »

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: The Stick No.001
« Odpowiedź #29 dnia: Września 02, 2011, 05:10:26 pm »
Napisze tak: powszechnie znana w Polsce wytwórnia, za ramę, wspornik i kierę z aluminium zażyczyła sobie ca. 1k. Rama miała ważyć wg. ich wyliczeń ok 1,9kg.   


Miała ważyć, czy waży ? ;)

W każdym razie jak już mnie się cytuje, proszę o nie wyrywanie z kontekstu, i podanie linka do oryginalnego wątku.

Przymusu nie ma. Jak myślisz że ta rama od 1,9kg za 1k Zł jest lepszą ofertą niż moja, to proszę bardzo :)


Co do konkretnego roweru z cytatu, cena jest 5,5k za rowerek na Deore osprzęcie i Remerx kolami.
Zestaw Deore kosztuje powiedzmy 800Zl, takie koła może 300Zl max.
2000rama+120 fotelik+800Zl osprzęt+300kola=3220 Zl kompletny rower z takim samym osprzętem na mojej ramie, więc o wiele taniej niż wspominanych 5500Zl za rower z tego wątku.
Widelec karbonowy szosowy jak na moim 000 kosztuje 199Zł na Allegro, no i więc właśnie jak mówiłem, 2000zl mniej niż wspominany rower.
Więc nie wiem o czym chodzi z tym cytatem ? 


A to że jest ze stali, to jest źle ?
Tylko powiem że rury ST52-BK kosztują x2 razy więcej niż rury alu o podobnych charakterystykach.
Na na dalekim wschodzie są jeszcze tańsze.
Rury ST52-BK używane w The Stick ramie produkowane są w Finlandii, a nie w Chinach.
No i o ile się nie mylę, jedynie Bacchetta ma ramę wykonanej z alu a lżejszej niż The Stick.
Waży ona 2,14kg  Stalowa rama Bacchetty waży 3,04kg
Ile ważą ramy o podobnej cenie, wystarczy skorzystać z wyszukiwarki ..


POzzzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------