Autor Wątek: Czas na Low Racer...  (Przeczytany 16948 razy)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Czas na Low Racer...
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwca 09, 2011, 11:04:32 pm »
i headshock'owi w główce ramy
Korzystałeś z jakiegoś gotowego headshock'a + profill salingowy, czy do jakieś rozwiązanie "zrób to sam" w stylu patentów z recumbents.com/wisil/?

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Czas na Low Racer...
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwca 10, 2011, 09:16:19 am »
Czysta, żywa samoróba, plany powstały w oparciu o pomysły z Wisil i własne przemyślenia ograniczone budżetem. Jest to amortyzator sprężyna-elastomer o skoku <25mm, pasujący do główki ramy 1 1/8" o długości 145mm.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Czas na Low Racer...
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwca 10, 2011, 06:29:38 pm »
Jest to amortyzator sprężyna-elastomer o skoku <25mm, pasujący do główki ramy 1 1/8" o długości 145mm.
Tzn. w formie gotowego elementu? Zastanawiałem się czy nie dało by się wyjąc amortyzatora powietrznego z goleni widelca i upchać go w główce ramy. Nie wiem czy w przypadku amortyzacji powietrznej goleń amortyzatora nie robi za ścianki trzymające ciśnienie, czy jest to całkiem osobne obudowany element. W sumie od trzech lat jeżdżę na powietrznym rock shock'u ale sekcji mu jeszcze nie robiłem :)

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Czas na Low Racer...
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwca 10, 2011, 07:17:27 pm »
Znaczy zaprojektowałem konstrukcję która wymaga standardowych sterów 1 1/8" i ma długość ~200mm czyli pod główkę ramy o długości ~145mm i tyle. Jest to gotowy moduł na którym zaciska się poprzeczkę widelca o średnicy zacisku D22.5H8.
Konstrukcja działa, choć jak bym miał budować jeszcze raz to zainwestował bym w komplet przeciskaczy do wielowpustów - amortyzator działałby bardziej precyzyjnie i miałby mniejsze luzy (w tej chwili za zabezpieczenie przed obrotem pomiędzy rurą skoku a rurą sterową odpowiadają dwa dokładane wpusty a powinien być wielowpust integralny).
Jeżeli miałby tam być jakiś inny element amortyzujący to musiałby mieć <D18mm i długość zbliżoną do 200mm.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

Irenty

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 116
Odp: Czas na Low Racer...
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwca 11, 2011, 09:40:24 pm »
A tak zapytam co myślicie o zastosowaniu przedniego koła 16" zamiast 20"?
________________________________
Pozdrawiam.........

wrmichal

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 373
  • Turek Wielkopolska
    • http://picasaweb.google.com/wrmichal
Odp: Czas na Low Racer...
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwca 11, 2011, 10:06:01 pm »
A jaki rozmiar z tyłu.?
Ebenen ist eine Maschine.
Michał

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Czas na Low Racer...
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwca 11, 2011, 10:18:59 pm »
A tak zapytam co myślicie o zastosowaniu przedniego koła 16" zamiast 20"?
Dać się wszystko da pytanie po co? Już koło 20" sporo traci na kiepskim asfalcie.

Irenty

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 116
Odp: Czas na Low Racer...
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwca 12, 2011, 08:45:39 am »
A jaki rozmiar z tyłu.?
z tyłu 26".
________________________________
Pozdrawiam.........

wrmichal

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 373
  • Turek Wielkopolska
    • http://picasaweb.google.com/wrmichal
Odp: Czas na Low Racer...
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwca 12, 2011, 11:34:51 am »
Yin ma racje ,straty będą na samej 20 a co dopiero na 16, ja w swoim , niby Low Racerze będe miał koło z przodu 20 , a z tyłu 26, tylko mój będzie niskim cruzbikiem.
Ebenen ist eine Maschine.
Michał

storm

  • Gość
Odp: Czas na Low Racer...
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwca 12, 2011, 01:52:30 pm »
16"? To zonacząłoby, że nawet w bele Warszawie nie przejedziesz żywy bez strat prze skrzyżowanie Grójeckiej z banacha :D Po prostu :D Pośrodku wpadasz w taką wyrwę, które rozwala dowolne stery na 20" amorku, o 16" wolę nie myśleć... Pewnie z pół koła by się tam zmieściło... :/
Niestety, ale Polskie Drogi to nie jest kraj dla małych i słabych kół... :]

Irenty

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 116
Odp: Czas na Low Racer...
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwca 20, 2011, 12:23:13 pm »
Tak przymierzyłem się do tej 16" i na wygląd to fajnie jest :) https://picasaweb.google.com/103592166218041906298/LowRacer?authkey=Gv1sRgCMfE6eWv_fnuXg&feat=directlink
Yin ma racje ,straty będą na samej 20 a co dopiero na 16,
ale o jakich Wy mówicie stratach? napęd jest na tył, to tylko że trzeba  by omijać dziury  ;), ale w końcu to nie turystyczny. A za to pedały nie będą sięgać koła (  na zdjęciu ten przód będzie oczywiście trochę krótszy i regulowany) i można suport puścić niżej. Chyba pokuszę się i zrobię na 16-tce a w razie czego zawsze można będzie wstawić inny widelec :). Może jakieś opinie jeszcze, a może ktoś już robił na 16" ??
Niestety, ale Polskie Drogi to nie jest kraj dla małych i słabych kół... :]
a ten widelec jest od takiego jedno-kołowca cyrkowego i jest mocny a łożyska ma kulkowe, a piasta to prawie suport :)

link już chyba działa  ;).........
« Ostatnia zmiana: Czerwca 20, 2011, 05:15:00 pm wysłana przez Irenty »
________________________________
Pozdrawiam.........

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Czas na Low Racer...
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwca 20, 2011, 01:12:51 pm »
Sąsiad zrobił SWB w układzie 16-26" i nie narzeka na ten układ, potem zrobił też 20-26" ale woli pierwszy. Dzięki temu ma bardzo nisko suport- poniżej fotela (w SWB!!), który też nie jest jakoś strasznie wysoko. Jeździ nim do pracy do Konstancina, ma wspomaganie elektryczne i jakoś daje rade.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Czas na Low Racer...
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwca 20, 2011, 01:21:18 pm »
Może jakieś opinie jeszcze, a może ktoś już robił na 16" ??

Coś Ci z tym zdjęciem/linkiem nie wyszło ;)


Miałem fwd lowracer na dwa 16" (349x40)
Dopóki droga była gładka, to super się jeździło. Przez małe, i lekkie koło napędowe bardzo dobrze przyspieszał.
Ale po wertepach się strasznie jeździło. Niewygodnie, i wolno. Jak wypuszczałem trochę powietrza z opon to bywało ciut lepiej, ale nic nie pobije wygodę dużego koła.
Niestety low racer nie może mieć 26" koła ;)

Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

Irenty

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 116
Odp: Czas na Low Racer...
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwca 20, 2011, 05:32:54 pm »
Może jakieś opinie jeszcze, a może ktoś już robił na 16" ??

Coś Ci z tym zdjęciem/linkiem nie wyszło ;)


Miałem fwd lowracer na dwa 16" (349x40)
Dopóki droga była gładka, to super się jeździło. Przez małe, i lekkie koło napędowe bardzo dobrze przyspieszał.
Ale po wertepach się strasznie jeździło. Niewygodnie, i wolno. Jak wypuszczałem trochę powietrza z opon to bywało ciut lepiej, ale nic nie pobije wygodę dużego koła.
Niestety low racer nie może mieć 26" koła ;)


zdjęcie już poprawiłem.
ja chcę zrobić napęd na tył, na koło 26",  widzę że rama metalowa, ja chciałem z rury aluminium, ale jest problem bo rurę mogę mieć bez problemu ale nie ma gdzie wygiąć :( jeszcze szukam ale chyba zrobię z profilu alu 50x30.
A tak teraz myślę że może napęd dać na przód ale odpowiednie przełożenie. A możesz mi przesłać więcej zdjęć tego Twojego rowerka? tak abym mógł się na czymś wzorować. Najlepiej na priv.

Jeździ nim do pracy do Konstancina, ma wspomaganie elektryczne i jakoś daje rade.
A możesz mi powiedzieć czy ten sąsiad to też jest na forum, bo właśnie chciałbym się dowiedzieć jaki by trzeba było silnik zastosować do mojego SWB aby wspomagać go pod górę. Czy np. silnik 250W/24V wystarczy czy trzeba jakiś większy. Chodzi mi o napęd w tylnym kole.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 20, 2011, 07:32:05 pm wysłana przez Irenty »
________________________________
Pozdrawiam.........

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Czas na Low Racer...
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwca 20, 2011, 07:58:10 pm »
Maciek czasem chyba zagląda, ale chyba nie uczestniczy(?).
Z tego co pamiętam, silnik ma od hulajnogi ~350W i napędza przednie koło poprzez przekładnie łańcuchową z wolnobiegiem.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800