Autor Wątek: SWB z Gostynia Wielkopolskiego ukończone  (Przeczytany 6356 razy)

Zadyma

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 51
SWB z Gostynia Wielkopolskiego ukończone
« dnia: Kwiecień 28, 2011, 10:02:58 pm »
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów i spieszę się podzielić fotkami mojego pozioma.

http://img829.imageshack.us/i/zdjcie0094s.jpg/

Jak widać na załączonym obrazku , ramę robił Mariusz Łuczak.
Ogólnie konstrukcję uważam za udaną , z małym ale ...
Po pierwsze:
W amortyzatorze przednim muszę zastosować (poza sprężynami) elastomery , po to , aby podczas podjeżdżania pod krawężniki i jazdę po dziurach amor mi nie dobijał - strasznie mnie to irytuje. Gadałem z Mariuszem i zorganizuje je dla mnie.
Po drugie:
Prawdopodobnie zmienię kierownicę na podsiodłową , albo też zastosuję taką , jak w low racerach (taką opadającą po bokach). W chwili obecnej (z kierownicą nadsiodłową) , podczas dłuższej jazdy około 40 km , odczuwam pewien dyskomfort , polegający na drętwieniu dłoni. Kombinowałem z różnymi ustawieniami kąta kierownicy i nic z tego. Jeśli kiera była zbyt pionowo to stukałem w nią kolanami. Co prawda , można bardziej wysunąć kierownicę , ale wtedy rower wyglądał by idiotycznie a ponadto ręce miałbym jeszcze wyżej , co tylko pogorszyło by ukrwienie.
Po trzecie:
Muszę w jakiś prosty sposób obniżyć suport o jakieś 6 cm , a to dlatego , że podobnie jak w przypadku rąk , z nogami i ich ukrwieniem też mam problem i wydaje mi się , że taki zabieg pomoże. Innym rozwiązaniem jest też wstawienie dłuższego amortyzatora tylnego - rozwiązanie proste , ale nie wiem na ile skuteczne. Nie wiem także , jak się będzie rowerek prowadził po takim zabiegu - w końcu kąt główki też się zmieni. Trzecim - najprostszym rozwiązaniem byłoby podniesienie fotelika , ale to ostateczność.
I w końcu - po czwarte:
Siodełko - tragedia - plecy mi się cholernie pocą.
Ogólnie siodełko mam dopasowane pod względem wielkości i jest wygodne. Pokrowiec "Jarkowy" - niby powinien zapewnić dobrą wentylację , ale moim zdaniem nie do końca. Planuję wyciągnąć wkład z pokrowca i usunąć częściowo piankę która się tam znajduje a następnie w odpowiednich miejscach wykonać otwory w siedzeniu oraz w spodniej (materiałowej) warstwie materaca tak by pasowały do siebie. Otwory w siodełku planuję wykonać podobnie jak w siedzeniu czterokołowca "CARVIX". Myślałem także o wykorzystaniu do wentylacji żeberek w które wyposażone są siodełka. Chcę wyciąć otwory w dolnej części żeber , tworząc z nich wloty powietrza a następnie wzdłuż tychże żeberek powiercić otwory podłużne około 15 x 25 mm w odstępach 25 mm. Nie wiem tylko , czy robiąc w nim tyle otworów nie osłabię go zbytnio?
Yin - informacja dla Ciebie ;)
Rowerek w takiej postaci jak na fotce , z pustą torbą waży 21,1 kg.
To byłoby na tyle.
Pozdrawiam wszystkich.

P.S. Wszyscy , którzy przeglądają forum jako goście - zarejestrujcie się , to nic nie kosztuje.  :)
Oczekiwanie na przyjemność to większa przyjemność niż sama przyjemność.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4077
Odp: SWB z Gostynia Wielkopolskiego ukończone
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 28, 2011, 11:12:12 pm »
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów i spieszę się podzielić fotkami mojego pozioma.
Kawał ładnego pozioma, choć tylne koło było by lepsze z kasetą 11-34t wolnobieg ma zwykle mniejszy zakres.

Prawdopodobnie zmienię kierownicę na podsiodłową , albo też zastosuję taką , jak w low racerach (taką opadającą po bokach).
U - bar , supermen bar, bacchetta handlebar. Bardzo wygodna jak dla mnie, choć raczej na szosę - w teren mogła by być za szeroka. Daje świetną kontrole przy wyższych prędkościach.

Nie wiem także , jak się będzie rowerek prowadził po takim zabiegu - w końcu kąt główki też się zmieni.
Powinien być do opanowania, jak się zmieści możesz dać z tyłu koło 28" pod tarcze, lub poszukać adaptera podwyższającego piwoty.

Yin - informacja dla Ciebie ;)
Rowerek w takiej postaci jak na fotce , z pustą torbą waży 21,1 kg.
Podziękował :).



trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: SWB z Gostynia Wielkopolskiego ukończone
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 29, 2011, 12:21:52 am »
Rowerek w takiej postaci jak na fotce , z pustą torbą waży 21,1 kg.

o ja piernicze .. to ile ta torba wazy !? ;)


Co do suportu, kierownicy .. daj sobie troche czasu i kilometrow.
Teraz jest na ile, 10cm powyzej siedzenia moze ?
Z suportem na pewno bedzie lepiej, a zobaczysz jeszcze jak z kierownica.

Pokrowiec. No tak, ten "airflow" tylko ma ladna nazwe, a tak naprawde nie jest na temperatury powyzej 15 stopni.
Jak zawsze polecam "ventisit" czyli ACS10. To ten sam material ktorego widzisz w srodku tego pokrowca.
Problem teko pokrowca jest ta pokrywka, bo ona sie robi mokra,
a do tego jeszcze siatka(ASC10) w srodku jest obklejona tasma tam gdzie ma powietrze odprowadzac.
Ja na poczatek ta czarna pokrywke zdjalem, i bylo duzo lepiej.



Pozdrawiam
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: SWB z Gostynia Wielkopolskiego ukończone
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 29, 2011, 12:29:46 am »
Na drętwienie stóp polecam:
-sztywniejsze, lepsze buty (jeśli spd)
-nie sznurować za mocno
-przysunąć bloki maksymalnie do tyłu buta (jeśli spd)
- przysunąć trochę suport - z przyzwyczajenia wiele osób reguluje odległość jak na "pionowym", tzn. tak żeby praktycznie prostować nogę a to na poziomie spokojnie o kilka cm za daleko, kiedyś miałem suport wydawałoby się że dobrze bo nogę i tak uginałem mocniej niż na zwykłym rowerze ale dopiero jak go jeszcze trochę przysunąłem to przestały mnie boleć podeszwy stóp i zdecydowanie poprawiła się wydajność
Jakub Sałata

staskiewicz

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 121
Odp: SWB z Gostynia Wielkopolskiego ukończone
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 29, 2011, 09:38:52 am »
Pozdrawiam Gostyń! Mam miłe wspomnienia z wycieczki na poziomach do Gostynia - mój brat wówczas udzielał wywiadu lokalnej gazecie;D Ale to dawno było - wtedy na pewno zjawiskowe.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4077
Odp: SWB z Gostynia Wielkopolskiego ukończone
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 29, 2011, 08:04:33 pm »
Zupełnie nie na temat:

Ja na poczatek ta czarna pokrywke zdjalem, i bylo duzo lepiej.


Trajk-o-ciklista z tego co pamiętam ten swb 20x20" to twój rower? Miałeś też chyba dwa stick bike +- w tym samym układzie - jeden na kołach 2x 26" drugi na szosowych - jak wypadały pod względem prędkości? Czy te na większych kołach były wyraźnie szybsze niż ten 20x20?

kapitanwasyl

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 368
Odp: SWB z Gostynia Wielkopolskiego ukończone
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 29, 2011, 08:48:37 pm »
Wydaje mi się że suport jest na odpowiedniej wysokości , a co do otworów w kanałach ... miałem podobny pomysł ale jakoś czasu nie mam na realizację . Miał to być kanał pomiędzy żebrami , doklejona pleksa  na wierzchu tych że  tworząca dodatkowy kanał + nawiercone otwory w siedzisku odprowadzające powietrze , taki kanał w początkowej fazie nabierałby więcej powietrza myślę .
I tak w koło  Macieju ...

Zadyma

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 51
Odp: SWB z Gostynia Wielkopolskiego ukończone
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 29, 2011, 08:55:57 pm »
Chłopaki - dzięki za wszelką pomoc i opinie.

Na drętwienie stóp polecam:
-sztywniejsze, lepsze buty (jeśli spd)
-nie sznurować za mocno
-przysunąć bloki maksymalnie do tyłu buta (jeśli spd)
- przysunąć trochę suport - z przyzwyczajenia wiele osób reguluje odległość jak na "pionowym", tzn. tak żeby praktycznie prostować nogę a to na poziomie spokojnie o kilka cm za daleko, kiedyś miałem suport wydawałoby się że dobrze bo nogę i tak uginałem mocniej niż na zwykłym rowerze ale dopiero jak go jeszcze trochę przysunąłem to przestały mnie boleć podeszwy stóp i zdecydowanie poprawiła się wydajność

Najgorsze jest to , że na początku , zanim zacząłem pewnie jeździć , zakładałem "Cywilne" buty i nie było źle.
Po założeniu moich "Accentów" sprawa się rypła.
Butów nie sznuruję mocno - w zasadzie nawet ich nie rozsznurowywuję i zakładam (wsuwam je) "na wcisk".
Bloki mam przesunięte do tyłu - no może nie na maxa , ale jeżdżę też w nich na MTB.
Wychodzi na to , że będę musiał poćwiczyć z suportem , a co za tym idzie , także z kierownicą (chyba zdecyduję się na U-bara).
Poćwiczę z różnymi ustawieniami i zobaczę co z tego wyjdzie.


Jak zawsze polecam "ventisit" czyli ACS10. To ten sam material ktorego widzisz w srodku tego pokrowca.
Problem teko pokrowca jest ta pokrywka, bo ona sie robi mokra,
a do tego jeszcze siatka(ASC10) w srodku jest obklejona tasma tam gdzie ma powietrze odprowadzac.
Ja na poczatek ta czarna pokrywke zdjalem, i bylo duzo lepiej.


Powiedz mi tylko , gdzie taki materacyk mogę zdobyć i jak on się zachowuje w temperaturze 22-25 stopni?

Pozdro
Oczekiwanie na przyjemność to większa przyjemność niż sama przyjemność.

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: SWB z Gostynia Wielkopolskiego ukończone
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 03, 2011, 03:24:23 pm »

Powiedz mi tylko , gdzie taki materacyk mogę zdobyć i jak on się zachowuje w temperaturze 22-25 stopni?

To jest w tym momencie najlepszy material na poziome foteliki.
Mozna kupic gotowe www.ventisit.nl (pasuje model do fotelu Novosport)
Lub kupic materac i zrobic samemu w 30 minut.

Juz gadalismy tu na forum o tym, ale jakos nikt sie nie dowiedzial gdzie kupic w pl.
Oto strona producenta http://www.wunderlich24.info widze ze strona jest nowa, i ang. versji jeszcze nie ma, tylko niemiecka.

Ja role kupuje w Slowenii, tam maja dilera, i ludzie potem to wysylaja do Serbii.

W Polsce podobny material (ten bialy w srodku pokrowca od Jarka) uzywa ten kto produkuje te pokrowce (Kaczmarek?)
a czarny ACS10 uzywa tez Kamil Manecki od Velokrafta (rozniez sprzedaje pokrowce w cenach podobnych do Ventisit.nl)
wiec moze warto sie na tych miejscach spytac czy moze chca sprzedac material na jeden fotelik.

Pozdrawiam 
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: SWB z Gostynia Wielkopolskiego ukończone
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 03, 2011, 03:31:01 pm »
Zupełnie nie na temat

Zupelnie nie na temat odpowiedz ;)

Tak, to ten sam rower.Moj. Pozniej tylko przerobione mocowanie fotelika do ramy, zrobiona porzadna kierownica, no i dalem 26" kola.
Z kolami 559x25 duzo szybciej sie jechalo niz na tym tanim mega tanim 20x1.75 oponami (max do 2.5 Bar)
Jesli dobrze pamietam z 20ka mialem do pracy srednie 22.5 a pierwszeo dnia z duzimi skoczyla na 26.
Po prostu kiepskie opony. Z dobrimi to roznicy nie ma,nawet z 349(16") dopoki asfalt jest glatki.
Jak sie zacznie kiepski asfalt, to z wiekszimi kolami jest znaczniej lepiej.

Pozdro
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

dadcom

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 60
Odp: SWB z Gostynia Wielkopolskiego ukończone
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 31, 2011, 09:57:28 pm »
Jesli wszystko bedzie zgodnie z planem to bedziesz miał mozliwosc sprawdzenia czy pasuje Ci u-bar.U mnie daje rade i nie odczuwam mrowienia itp.Aktualnie przestawilem mocowanie tylnego dampera ,rowerek powedrowal w dół zmienil sie kąt glówki co zaowocowało lepszym prowadzeniem oraz lepszą spójną praca zawieszenia. Zauwarzyłem również że zmieniła sie moja pozycja na siodełku obnizyła sie i jest bardziej lezaca,wiec zmuszony byłem wydłużyć boom.Jak tylko pogoda sie poprawi praktycznie spr wprowadzone zmiany.
Madra dyskusja kluczem do rozwiazania kazdego problemu.