Tyle że pociąg ma MASYWNE silniki elektryczne połączone do sieci elektrycznej o takiej bezwładności że energia oddawana z pociągu jakichś wielkich zmian nie wprowadza. W postaci czego chciałbyś oddać energię kinetyczną z roweru? Magnesy jej nie "wchłoną", ona się gdzies musi podziać. Trzeba ją zamienić. Konwencjonalne hamulce zużywają ją na ścieranie a reszta zamienia się w ciepło.
pociąg o który mi chodzi nie hamuje silnikami, przeczytaj końcówkę jak np hamuje kolejka górska tylko to hamulce wiroprądowe a ja mam w planach magnetyczne, wiroprądowe to znaczy że w obracającym się kole powstają prądy wirowe które zamieniają się w ciepło spróbuj zbliżyć neodym do obracaej sie felgi aluminiowej koła zrozumiesz o co chodzi, hamulec magnetyczny tylko nie wiem czy wiropradowy jest tez w rowerach stacjonarnych
http://en.wikipedia.org/wiki/Eddy_current_brakeponiżej ciekawy artykuł w pdf hm może do rowerów nie robią czegoś takiego bo nie trzeba by było nic wymieniać ?
www.tridelta.pl/download/sprzegla.pdf saurus w postaci czego chciał byś oddać energię kinetyczną? dobre pytanie obejrzyj w tym pliku pdf ostatnie zdjęcie sprzęgła magnetycznego i wyjaśnij w co zamieniana jest tam energia kinetyczna bo ani w ciepło ani w prąd na podobnej zasadzie jak to sprzęgło na zdjęciu działał by ten hamulec
w silniku elektrycznym prąd w cewkach jest zamieniany na pole magnetyczne czyli można zbudować silnik wyłącznie na magnesach stałych nie zasilany żadną energią ? uważno ze prądnica prądu stałego nie ma prawa istnieć a jednak urodził się gość który już dawno temu ja zbudował, wygląda podobnie jak hamulec wiroprądowy i do dziś naukowcy zachodzą w głowę jak to działa
może jest tak jak powiada Ferdynand Kiepski są rzeczy na ziemi i niebie które sie fizjologom nie śniły
