Autor Wątek: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej  (Przeczytany 33498 razy)

Irenty

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 116
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #45 dnia: Lipca 07, 2011, 10:37:19 am »
DeMaDeS tak chciałem zapytać to jaki masz sterownik? ten od producenta tego co masz silnik? czy inny i czy ten jego jest niedobry??
________________________________
Pozdrawiam.........

Irenty

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 116
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #46 dnia: Lipca 12, 2011, 06:40:39 pm »
Chyba kolega DeMaDeS odjechał w siną dal... :) bo od maja go nie ma...  ;)
________________________________
Pozdrawiam.........

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpnia 22, 2011, 05:02:08 pm »
No, a ktos mi potrafi powiedziec, jaka pojemnosc dla aku bedzie optymalna, do jazdy po miescie ( codzienne dojazdy do fabryki )

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpnia 22, 2011, 08:55:58 pm »
Potrzeba dokładniejszych danych, odległość, czy masz zamiar kręcić czy jechać na samym silniku itp. Sporo też zależy od prądożerności silnika i ilości wzniesień na trasie.
Planujesz elektryzację trajki velogic?





Wiem że ktoś na pewno spyta więc uprzędę...  Daszek będzie? ;)

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpnia 22, 2011, 09:00:39 pm »
YIN: ty się zająć nie śmiej, znajomy ze Szwajcarii ma zelektryfikowanego trajka z dachem z baterii słonecznej - powierzchnia 2m x 1m wystarcza mu, żeby na głowę nie padało i w słoneczny dzień prawie uzupełnia całe naładowanie akumulatorów, wykotłowane w drodze do pracy.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpnia 22, 2011, 09:06:40 pm »
bedzie hardkorowo, bo bez daszka, na dwoch kołach i bez mozliwości pedałowania,
silnik 450 W, płasko, jak na mazowszu, zasięg 50-80 km.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpnia 22, 2011, 09:27:24 pm »
YIN: ty się zająć nie śmiej, znajomy ze Szwajcarii ma zelektryfikowanego trajka z dachem z baterii słonecznej - powierzchnia 2m x 1m wystarcza mu, żeby na głowę nie padało i w słoneczny dzień prawie uzupełnia całe naładowanie akumulatorów, wykotłowane w drodze do pracy.

Franc, człowieku poważny, daszków nikomu robić nie bronię (choć sam bym nie założył bo taki patent razi moje poczucie estetyki*)  jeno odświeżałem stały forumowy element humorystyczny ;) A patent znajomego z Szwajcarii jest dosyć znany, wystarczy wpisać "recumbent solar trike" w google.
* Za to obudowana karoseria z elastycznymi ogniwami lub pokryta farbą fotowoltaiczną była by wielce ok, szczególnie jak wydajność tych rozwiązań wzrośnie.  

bedzie hardkorowo, bo bez daszka, na dwoch kołach i bez mozliwości pedałowania,
silnik 450 W, płasko, jak na mazowszu, zasięg 50-80 km.
Coś w stylu motocykla elektrycznego? Będziesz walczyć z rejestracją na Sam'a? Rama z Carbonu? Popytaj na forum http://forum.arbiter.pl/ tam ludzie są bardziej na bieżąco w temacie EV.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 23, 2011, 07:11:33 pm wysłana przez Yin »

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpnia 22, 2011, 09:53:45 pm »
Coś w stylu motocykla elektrycznego?
Bingo !

Będziesz walczyć z rejestracją na Sam'a?

a od ilu [W] trzeba rejestrowac ?

Rama z Carbonu? Popytaj na forum http://forum.arbiter.pl/ tam ludzie są bardziej na bieżąco w temacie EV.

na początek szkło, dzieki za linka

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpnia 22, 2011, 10:26:27 pm »
a od ilu [W] trzeba rejestrowac ?

Prawo o Ruchu Drogowym, nowa definicja roweru:

Art 2

47) "Rower": pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem. Za rower uważa się również taki pojazd wyposażony w pomocniczy napęd elektryczny o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250W, zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48V, odłączany automatycznie po przekroczeniu prędkości 25 km/godz. Za rower jednośladowy uważa się również rower ciągnący przyczepkę o szerokości do 0,9 m oraz rower wielośladowy o szerokości nie przekraczającej 0,9 m.


Jako ciekawostka: nie jest wymieniona konieczność posiadania w EV napędu mięśniowego, lub zachowania cech konstrukcyjnych roweru do tego by był rowerem.

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpnia 22, 2011, 10:28:53 pm »
...
Art 2

no to jak bedzie jezdzilo, to z czystej ciekawosci postaram sie przebrnac przez sciezke rejestracji SAM :)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpnia 22, 2011, 11:01:20 pm »
Jeśli tak to nie ma się co ograniczać - silnik 1000W - 1500W ( albo dwa po jednym w każdym kole), największa bateria na jaką budżet pozwala i jazda :).  

Zgodnie z http://www.cyclone-tw.com/: "CY4K-10K" : Electric Motorcycle, 4x1KW motor,30 Ah 48V LiFePo4 battery with 30A 48V Charger ( one hour charge) top speed 120km/h ( 0-100km/h 8 secs), Range 20~30 Km,Motor Max. output 10Kw, 40Nm, weight 100kg

Choć osiągi mogą być trochę marketingowo zawyżane, no i nie podane przy jakiej szybkości ujechali te 20-30 km.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 22, 2011, 11:03:45 pm wysłana przez Yin »

adriansocho

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 158
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpnia 23, 2011, 03:43:09 pm »
Jako ciekawostka: nie jest wymieniona konieczność posiadania w EV napędu mięśniowego, lub zachowania cech konstrukcyjnych roweru do tego by był rowerem.

Tak, ponieważ do tego samego worka wrzucono wszelkie skutery elektryczne.

kaczor1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1076
  • www.kaczor2.blogspot.com
    • HPV Poland & Recumbent Bike
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpnia 23, 2011, 04:17:57 pm »
Nie wydaje mi się.
Mamy wyraźnie określone: pomocniczy napęd elektryczny. Więc jeśli pomocniczy, to musi też być napęd podstawowy.
Ponadto: Uważa się taki pojazd...
Taki, czyli jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni...

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpnia 23, 2011, 07:36:33 pm »
Nie wydaje mi się.
Mamy wyraźnie określone: pomocniczy napęd elektryczny. Więc jeśli pomocniczy, to musi też być napęd podstawowy.
A faktycznie umknęło mi, dzięki.

Ponadto: Uważa się taki pojazd...
Taki, czyli jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni...

A tu bym się nie zgodził tam stoi "wyposażony w pomocniczy napęd elektryczny o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250W, zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48V, odłączany automatycznie po przekroczeniu prędkości 25 km/godz.'' Koniec zdania, nie ma nim nic o napędzie mięśniowym dalej jest rozciągniecie definicji na rowery -jednośladowe- de facto nie będące jednośladami. ( Mój ulubiony fragment: "Za rower jednośladowy uważa się również /ciach/ rower wielośladowy o szerokości nie przekraczającej 0,9 m. ;) ''
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 23, 2011, 07:43:13 pm wysłana przez Yin »

DeMaDeS

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 28
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #59 dnia: Października 30, 2011, 11:51:05 pm »
powróciłem :) widzę że nawet niektórzy się trochę stęsknili za mną.. miło

sterownik po wymianie tranzystorów się uspokoił, mniej się grzeje, ogólnie jest to konstrukcja zakupiona w Magmie i po konsultacjach z ich pracownikiem stuningowana, tranzystory całkowicie poza płytką.

Przyszła jesień, zimno w czachę się zrobiło więc się wziąłem za coś "innego"
niestety ze względu na aktualne zapalenie oskrzeli prace wstrzymane.