Autor Wątek: Rozwazania o Dual Drive  (Przeczytany 3488 razy)

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 858
Rozwazania o Dual Drive
« dnia: Września 22, 2008, 08:09:56 pm »
Napisał: reeds
2008-04-15 18:49:52
-----------------
jak w temacie. chciałem zasiegnac opini w szerszym gronie poziomym anizeli strikte warszawskim...

od okolo miesiaca powstaje u mnie w pokoju nowy rower - klejone laminatem aluminium, w pelni amortyzowany, Uss.

najwiecej dylematow jest zwiazanych z napedem.
klasyczne trzy biegi z przodu i osiem z tylu czy jeden blat z przodu i 24 biegi z tylu?

hipotetycznie, rozwiazanie z dual drivem ma duzo zalet (latwiejsze prowadzenie lancucha, brak przekosow podczas zmiany a raczej braku zmian biegow z przodu, mozliwosc zmiany biegun na postoju przed swiatlami) ale posiada tez jedna zasadnicza wade - cene (800 zlotych). Choć kalkulujac z klasycznym napedem typu 3/8 w ktorego sklad wchodzi manetka przednia i tylnia, wozek z przezotka, piasta i kaseta to koszt wychodzi porownywalnie.

chcialem zapytac sie jeszcze czy ktos jezdzi /jezdzil na tym sprzecie?

pozdrawiam, poziomy bej

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 858
Odp: Rozwazania o Dual Drive
« Odpowiedź #1 dnia: Września 22, 2008, 08:10:40 pm »
Napisał: Kuba2
2008-04-16 22:14:11
-------------------
   Niestety nie jeździłem ale idea jest bardzo fajna. Zwłaszcza z tym przełączaniem biegów na postoju. Z wad o których słyszałem od innych to duża waga i opory napędu (masz dwie przekładnie jedna za drugą więc ich opory się sumują). Co do przekosów to jeśli w rowerze poziomym stosujesz napęd bez zębatek pośrednich to przekaszanie na tak długim łańcuchu raczej nie występuje. Osobiście zdecydowałem się teraz na shimano nexus 8 biegowy. posiada może mniejszy zakres biegów ale zmiana biegów jest wprost rewelacyjna.
Swoją drogą wszelkie napędy 21, 24, 27 biegowe itd mają bardzo dużo pokrywających sie przełożeń => czyli w praktyce kilkanaście do wykorzystania


Kuba

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 858
Odp: Rozwazania o Dual Drive
« Odpowiedź #2 dnia: Września 22, 2008, 08:11:32 pm »
Napisał: reeds
gwoli scislosci: najpierw obrazek z porownaniem zakresow przelozen dla roznych typow napedow


a teraz specyfikacja samych przelozen w dualdrivie:



co za tym idzie, dual drive daje 12 niedublujacych sie przelozen, separowanych przez mniej skrajne jakby tu nazwac "miedzy beigi(?)"

typowy naped 3x9 daje okolo 15 niedublujacych sie biegow, a te 3 biegi to nie taka znowu wielka roznica

nadal uwazam za kuszaca taka wersje napedu

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 858
Odp: Rozwazania o Dual Drive
« Odpowiedź #3 dnia: Września 22, 2008, 08:12:07 pm »
Napisał: VeloGustlik
2008-04-22 00:09:12
------------------
Ja porzuciłem ten pomysł, choć też wydawał mi się niezły. Mają swietne przełożenie. W rowerze crossowym, nie byłem wstanie wykorzystać 7 i 8 rzędu przy 40km/h.
Głównym powodem zastanawiania się nad tym była żywotność.
Ale tu jest problem. Przecież korby jednobiegowe trzeba wymieniać tak samo często jak nie częściej niż 2 czy 3. Orginalne do dual są w tej samej cenie co zwykłe.

Zarzuciłem ze wzgledu na beznadziejne gripszifty czy jak je zwał. Nie cierpię tego i już.
Będę żałował, na pewno, bo dostawałem to koło gratis do używanego roweru, który zamierzałem kupić... Ale cóż...


________________________________
Czerwony chodnik to jeszcze nie droga rowerowa