Witajcie
Rzadko zaglądam na forum - sezon w firmie w pełni i chroniczny brak czasu.
To tak na szybko:
tomek70 - wydaje mi się że nie jest to dobry pomysł by mocować na tym tylny wahacz. Nie widziałem żadnej konstrukcji mającej takie rozwiązanie - chyba to powinno dać do Ci myślenia. Na osi wahacza są spore siły i lepiej je rozłożyć na większych/szerszych łożyskach lub tulejach ślizgowych.
Yin - zlot w tym roku jest chyba na drugim końcu Polski (chyba Szczecin?) więc dla mnie za daleko z przyczyn czasowych. Rower składałem w pośpiechu i nie miałem czasu by ważyć poszczególne elementy. Waga zatem na razie nieznana. Celuję w okolice 32 kg. A jak będzie - zobaczymy.
michu - dziękuję
koncki - faktycznie docelowo ma być przednia przerzutka, ale póki co zakres przełożeń piasty mile mnie zaskoczył i do kręcenia w moich okolicach wystarcza. Pewnie zmienię zdanie po wakacyjnym wyjeździe w góry
tomcat - wcześniej tez bawiłem się w rozdzielacze. Kłopot z wyregulowaniem i dodatkowe opory. Poza tym hamulec jakiś taki "gumowy" był. Klamkę kupiłem na ebayu - za 15 euro + przesyłka. Ma tą zaletę że linki są umieszczone obok siebie - siła idąca na obydwa hamulce jest identyczna. A regulacja każdej linki umożliwia dopieszczenie całego układu. Efekt - rower nie ściąga nawet przy maksymalnym hamowaniu.
NPX - hamulce nie są zamontowane symetrycznie bo standardowo na rynku są dostępne tylko hamulce mocowane z lewej strony ramy. Po odwróceniu zacisku trzeba kombinować

Oczywiście jest rozwiązanie - Magura Big Twin - hamulec produkowany specjalnie do trójkołowców i riksz - ma zacisk prawy i lewy. Wtedy całośc jest ładnie symetryczna - jednak za ok 400 euro. Zaciski które mam są po ok 50 zł sztuka. Hamulce bębnowe miały raczej funkcję zwalniania niż hamowania - tarczówki robią dużo lepszą robotę.
Piasty jednostronne - wykorzystałem piasty Shimano Deore z osią 20 mm. Mocowane śrubą grubości 10 mm do zwrotnicy a od strony zewnętrznej wytoczyłem takie podkładko-tuleje ustalające całość.
Piasta tylna to Shimano Alfine -
http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Alfine/SGS500/35Z0C-001_SG-S500-EN_v1_m56577569830613357.pdfCały rower to wersja rozwojowa Trixo 1 z moimi poprawkami, modyfikacjami i elementami narzuconymi niejako w trakcie realizacji przez osobe kóra zmotywowała mnie do odbudowy roweru. Nic z tego w końcu nie wyszło, ale skoro było już zrobione 80% roboty - dokończyłem rower tak jak było w założeniach. Docelowo na pewno wyrzucę koła przednie 28 cali - 26 calowe wystarczą , będą lżejsze i sztywniejsze a na krawężniki i tak wskoczą. Tył z racji wielkości pewnie zostawię - można szybciej jechać.
Pozdrawiam
RYDZU