Autor Wątek: Przebudowa trajki.  (Przeczytany 4764 razy)

batit

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 5
Przebudowa trajki.
« dnia: Grudnia 02, 2012, 06:00:07 pm »
Witam wszystkich na poziomie!
Jestem ze  Śląska (Tychy). Kupiłem trajkę samoróbkę. która okazała się źle zbudowana (za długa). Rozstaw przednich kół za mały, bez hamulców, fotel obity skajem. Prowadzenie łańcucha jest prowizoryczne, brak regulacji korby. Ogólnie zbudowana bez planów.

Trajkę dałem do przebudowy, lecz bez efektu. Pozostały tylko części.
Obecnie kupiłem trójkołowca - oryginał Holender (dobra baza dla trajki), układ Ackermana, hamulce  - przód, właściwy rozstaw kół. Ogólnie ok.

Proszę o pomoc, pomysł na przebudowę trajki.
Pozdrawiam. Maciej.
tel.: 604 667 483
e-Mail: batels@d.pl
« Ostatnia zmiana: Grudnia 02, 2012, 09:28:46 pm wysłana przez batit »

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 820
  • SWB DIY
Odp: Przebudwa trajki.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 02, 2012, 06:54:17 pm »
Generalnie zostawił bym tylko poprzeczną belkę z kołami, a resztę dorobił- tył jest za krótki, zwłaszcza, że koła cofnięte są do tyłu. Generalnie fajny sprzęcik z siedzeniem prawie jak z monocykla  ;D

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Przebudwa trajki.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 02, 2012, 09:26:07 pm »
Wszystko zależy od tego ile wzrostu ma batit - skoro czarna trajka okazała się za długa ( przypuszczam że był konflikt nóg z belką mocującą przednie koła? Czy przeszkadzał większy promień skrętu?)
W tym czerwonym największym problemem mogą być małe koła z fotki obstawiam 16" z przodu i 20" z tyłu? A po za tym fajny materiał na zbudowanie kompaktowego trajka, wystarczy z przodu dospawać boom z jakiegoś pionowego dawcy i przerobić sterowanie na podsiodłowe. Swoją drogą tego czarnego trajka też dało by się skrócić wycinając kawałek ramy spod siedzenia i spawając obie częsci ramy z wzmocnieniem teleskopowym wewnątrz.

batit

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Przebudowa trajki.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 02, 2012, 10:28:11 pm »
Batit ma wzrost 171cm. Koła przednie w czerwonym mają 16 cali, można zapleść obręcz 20 cali. Rozstaw kół przednich to 78 cm.
Tył, sterowanie, korba, prowadzenie łańcucha trójkołowca oczywiście musi być zbudowana od nowa (można wykorzystać części z czarnej trajki?)
Poszukuję fachowca, który podejmie się przebudowy trajki.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 02, 2012, 10:36:22 pm wysłana przez batit »

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Przebudowa trajki.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 02, 2012, 10:39:05 pm »
Witaj na forum!


Hmmm, czarny tak na oko wygląda całkiem spoko, nie patrząc na brak hamulców ;)
Długi bo duże koło z tyłu + amortyzacja. Krócej nie bardzo się da bo musi być miejsce na prace tylnego kola/zawieszenia.

Może podaj wymiary ? Jako rozstaw kół ? Rozstaw osi ?
Pokaż jak zrobione zwrotnice, układ sterowania, etc...

Ten czerwony ciekawy, ale chyba tylko na dziecko co ?


Pozdrawiam
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

batit

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Przebudowa trajki.
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 02, 2012, 11:05:13 pm »
Na samym początku wątku opisałem, że czarna trajka już nie istnieje zostały tylko częśći!
Niestety dałem czarną trajkę do przebudowy osobie która przez prawie rok czasu nie zrobiła nic! (Rama została pocięta  na cztery części!). Dlatego szukam fachowca ze Śląska, który podejmie się budowy trajki.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 02, 2012, 11:17:14 pm wysłana przez batit »

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Przebudowa trajki.
« Odpowiedź #6 dnia: Grudnia 05, 2012, 06:36:26 am »
A ja z tego zrozumiałem że zostały części w sensie że rama rozebrana, bo efekt przebudowy nie podobał się :)
Ech :)) Przepraszam :)


No to, w sumie zgadzam się z tym co pisali już koledzy.
Tylko że ja bym nie przeplatał kół od czerwonego, i akurat zostawił 16/20, bo to idealna kombinacja kół na zwrotny sportowy trike :)
W tym przypadku mógłbyś cały tył czerwonego zostawić jak jest, tylko przedłużyć
główną belkę przecinając ją na środku i dając kawał rury tam żeby przedłużyć.
Gdyby się udało dopasować średnice rur, to można by zrobić tak że rury oryginalne(czerwone) wchodzą w tą nową przedłużającą, i trzymane są na zaciski na obu końcach.
Jak w tym tandemie na przykład:



Wtedy będzie można ramę rozebrać np. na czas transportu,
a również nie będzie problemu z ustawianiem tylnej części ramy prosto,
bo można na oko ustawić prosto i przykręcić - czyli nie trzeba spawać wszystko w całość używając jig(formę).

Sterowanie łatwo przerobisz na podsiodłowe skracając obecną główkę ramy,
i do skróconej główki/rury sterowej dajesz mostek do tyłu i kierownice.
Tak samo jak jest w trajkach ICE na przykład.

Dospawać nośniki foteliku, boom na przód i będzie git :)

Na czerwonym jest piasta wielobiegowa ? Ile biegów ?
Zostaje Ci też wszystko na tyłu tak jak już jest, hamulec, zamek, dynama, światło, bagażnik.
Czyli nic się tak na prawdę nie rusza, tylko przedłuża się ramy i dodaje parę niezbędnych rzeczy ;)

Myślę że szkoda byłoby za dużo przerabiać ją tak żeby dawać ten amortyzowany tył,
przynajmniej na razie. Jakbyś jednak wolał amortyzowany tył,
można go zrobić jako osobny dodatek, taż tak na zacisk do przedniej części ramy,
bo w ten sposób masz dwa w jednym, i można zmieniać na życzenie :)
Właśnie tak jak to było z trajkami Trice czy Steintikes, tzn. "modular system"


Pozdrawiam

Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------