Autor Wątek: [kupię] Korby przystosowane do tandemu  (Przeczytany 3091 razy)

Drzimi

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 37
[kupię] Korby przystosowane do tandemu
« dnia: Września 05, 2011, 04:43:52 pm »
Czy któryś z posiadaczy/producentów, ma może dojście lub informacje o dojściu do korb do tandemu (z odwróconymi gwintami)?
Jeśli tak, to proszę o informacje w jakich cenach.
Dodam, że interesują mnie modele jak najtańsze najlepiej 175 mm na kwadrat.
Potrzeba obejmuje 2 komplety (lub przynajmniej 2 lewe elementy - czyli oczywiście te z zembatkami :-) )
Ten co nie uznaje rowerów poniżej 3-ech metrów i 30-u kilogramów...

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: [kupię] Korby przystosowane do tandemu
« Odpowiedź #1 dnia: Września 05, 2011, 06:26:13 pm »
Raczej będziesz miał problemy. Romet już takowych nie produkuje.

Najtaniej wyjdzie majsterklepka typu 3 pająki i klej termiczny albo "strata" jednej przerzutki z tyłu (i łańcuch pomiędzy kapitanem i strokerem prowadzony na tych samych zębatkach). Drugie rozwiązanie jest kosztowne: konieczny jest drogi łańcuch (wąski a mocny!)

Firmowe sety (całkowicie prawostronne, z "wolną korbą") są koszmarnie drogie. Sam chciałem skopiować takie coś (w oparciu o normalne wolnobiegi jednorzędowe, od BMX), ale gostek który miał to zrobić, już więcej nic mi nie będzie robił. A że żona nie chce ze mną jeździć, a z innymi nie pozwala.. Standardowa konstrukcja z pedałami na klej czeka (bo korba była potrzebna, a potem łańcuch też..)

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: [kupię] Korby przystosowane do tandemu
« Odpowiedź #2 dnia: Września 05, 2011, 06:37:43 pm »
Pedały najłatwiej wkleić ale wtedy trzeba i tak mieć 3 prawe i 1 lewy, a to jest kłopot. Znam za to warsztat w Łodzi który wstawia gwintowane tuleje naprawcze w korbę, tj. gwintują "rozmiar wyżej" i wkręcają dwugwintowaną tuleję, też pewnie na jakiś klej. Można zmienić kierunek zwojów bo średnica wewnętrzna gwintu naprawczego jest większa/równa zewnętrznej gwintu fabrycznego, czyli nic z niego nie musi zostać.
Prawdopodobnie można też wprasować (z klejem epoksydowym do metalu) tuleje ze stali, najlepiej nierdzewnej. Znam inny warsztat w Łodzi który ma gwintowniki nominalne do pedałów (robił mi gwinty w skróconej korbie), mogę Ci pomóc jeśli dostarczysz mi korby. Sugeruję kupić po prostu najtańsze które Cię interesują, byleby miały wymienne zębatki na przyszłość, wiem że różnicą 100, 200 czy 300 g w masie się raczej nie przejmujesz :-)
Jakub Sałata