A jest coś takiego jak właściwa?
Przyjęcie standardowego kąta 71* i standardowego widelca pozwala uzyskać "stabilną" konstrukcję (podsterowną). Modyfikacja kąta ma bardo wielki wpływ na zachowanie:
- przy większym: "lepiej słucha", ale może stać się nadsterowny, trudno jest jechać powoli, ideał do sportu;
- przy mniejszym: robi się krowiasty, niechętny do skręcania, ale pozwala jechać bardzo stabilnie i powoli. Ideał do touringu.
Odległość wyprzedzenia niestety musi być dobrana bardzo precyzyjnie, tak żeby nie trzeba było jechać siłowo, żeby zmniejszyć "myszkowanie" oraz zredukować prawdopodobieństwo wystąpienia "shimy" (powiedzmy "pogłębiające się myszkowanie" z dużą częstotliwością)
Co więcej na prowadzenie mają także wpływ położenie środka ciężkości, obciążenie widelca, długość mostka, zastosowane opony, sposobu pochylania, itd.
Jak "operujesz" językiem angielskim, to dość dobrze (aczkolwiek bardzo ciężko..) jest to opisane w "Motorcycle handling chassis design". Kto pyta, znajduje
