Czy resor piórowy z samochodu nadaje się na zrobienie wahacza? Wzoruję się na konstrukcji Silvio Cruzbike.
http://www.cruzbike.com/silvio-sram-rival-groupo-and-cruzbike-700c-wheelsTam jest element z karbonu w przednim i tylnym zawieszeniu, pełniący rolę wahacza.
Czy da się go zastąpić elementem wyciętym z resora piórowego?
1. Czy resor nie straci swoich właściwości podczas obróbki? Chodzi o rozhartowanie itp. Nie jestem fachowcem, więc nie wiem dokładnie jak to jest. Jeśli tak, to jak wycinać (jakiej temperatury nie przekraczać)?
2. Czy istnieje ryzyko (ryzyko zawsze jest, ale o różnym natężeniu), że taki wahacz nagle pęknie? Generalnie: czy właściwości materiału kwalifikują go jako przydatny, czy raczej nie do obciążeń i odkształceń, jakim podlega wahacz?
Domyślam się, że karbon byłby lepszy, ale kosztuje parę $, a w domowych warunkach raczej jest niemożliwy do wykonania.
Poliwęglan? Może to i dobry materiał, ale w trajce wahacz może mieć trochę większe rozmiary niż w bike'u, więc raczej odpada...