Co do wysokości korb nad siedzeniem, to też w dużej miary zależy od pochylenia oparcia fotela,
bo musimy (starać się) utrzymać idealny kąt pomiędzy łydką a tułowiem.
Dla najlepszej wydajności, kąt ten powinien być 90 stopni kiedy stopa jest w "bottom dead spot" (6 o'clock)
Czyli najbardziej do przodu w przypadku poziomki (3 o'clock)

Żeby osiągnąć ten kąt w poziomce to pochylenie oparcia foteliku musi być dosyć pionowe,
co negatywnie wpływa na właściwości aerodynamiczne, w praktyce dosyć rzadko spotykane.
Jeśli spotykane, to rowery tę są uważane za najlepsze podczas jazdy pod górkę.
A wszystko to przez ten bardziej zamknięty kąt pomiędzy tułowiem a udem.
Na rowerze poziomym staramy się żeby oparcie było bardziej poziome (mniejsze opory powietrza)
ale to w sam raz wpływa negatywnie na możliwość produkcji mocy.
Tego się częściowo kompensuje wyższym suportem (żeby bardziej zamknąć pozycje) ale ma to też swoje granice,
i nigdy nie można z bardzo poziomym oparciem zdobyć ten kąt/pozycje 90 stopni.
Więc na samym początku na poziomce mamy bardzo otwartą pozycje, czyli mamy zazwyczaj 90 stopni
ALE kiedy stopa jest na 12 o'clock (9 o'clock w poziomce, czyli najbliżej klatki piersiowej)
co wnioskuję że produkcja mocy jest po prostu kiepska.
Dodać jeszcze że system krążenia krwi nie jest przystosowany do max wysiłku w pozycji poziomej (przecież od początku istnienia rasy ludzkiej chodzimy i wszystko robimy w pionowej pozycji)
i mamy już wyjaśnienie dlaczego poziomki są słabe na podjazdach.
Słabe są wszędzie, ale na płaski cechy aerodynamiczne mają przewagę, a kiedy przy jazdy pod górkę one znikają
a pozycja jeszcze się pogarsza kiedy nogi mamy jeszcze wyżej odnośnie serca to jest bardziej oczywiste.
No więc, gdzie powinna znajdować się oś suportu ? W zakresie od 15 do 25cm od bazy fotelika.
Nie każda osoba jest taka sama, więc niektórzy wolą niżej, a niektórzy wyżej, bez względu na pozycje (otwarta czy zamknięta)
Złotą wysokość trzeba niestety odkryć samemu. Albo dać na 20cm jako wartość średnią i już.
Powiem tylko że najlepiej pod górkę jechałem z RaptoBike Midracerem, który suport ma na 25cm
a oparcie fotela było bardziej pionowe niż zwykłe (dla mnie, 20 stopni) czyli pozycja była bardziej zamknięta.
Był to najlepszy kompromis pomiędzy zamknięta pozycją a aerodynamiką. (fotelik był jakoś pomiędzy 25 a 30 stopni)
Zgadzam się z kolegami co do regulacji. Zrób tak że można regulować wysokość fotelu,
i tak żeby mógł być regulowany w zakresie od 15 do 25cm poniżej osi korb,
i potem przez regulowanie znajdź idealną dla Ciebie wysokość.
A jak już o tym wszystkim, ile miałeś na tym lowracerze ?
Pozzzdro