forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: luki.l w Października 03, 2010, 05:09:27 pm

Tytuł: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: luki.l w Października 03, 2010, 05:09:27 pm
Witam.
W wolnych chwilach wykańczam mój rower. Ostatnio wzmocniłem trochę ramę - profil pod fotelikiem. Tak się zastanawiam czy przypadkiem nie przegiąłem z tym wzmocnieniem ? :-)

(http://finess.w.interii.pl/rower/rower.JPG)
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: gemsi w Października 03, 2010, 09:06:21 pm
Witam.
W wolnych chwilach wykańczam mój rower. Ostatnio wzmocniłem trochę ramę - profil pod fotelikiem. Tak się zastanawiam czy przypadkiem nie przegiąłem z tym wzmocnieniem ? :-)
lepiej przewymiarowac niz niedowymiarowac,
wygada solidnie :)
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: sławek w Października 03, 2010, 09:08:40 pm
lepiej przewymiarowac niz niedowymiarowac,
wygada solidnie :)

 Święte słowa! Cięższym rowerem jeździ się ciężej, ale bez zębów albo ze złamaną nogą jeździ się jeszcze trudniej  ::)
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: Yin w Października 04, 2010, 12:14:10 pm
Miejsce pod fotelikiem jest raczej mocne bez wzmocnienia (profil 40x60mm? ), Jeśli coś się będzie działo to tylko w miejscu łączenia tylnego trójkąta z rama. Wizualnie zgrabny rower, gratuluje :).
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: luki.l w Października 04, 2010, 05:54:24 pm
Tak to profil 40x60mm. Może to utnę i jako wzmocnienie wstawię jakiś mniejszy trójkąt... sam nie wiem... Wczoraj przejechałem się trochę po polnych drogach - nic się nie urwało :-)
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: cyqlop w Października 04, 2010, 06:07:02 pm
możesz zrobić zdjęcie miejsc wspawania tylnego trójkąta bo tak to nic nie widać najlepiej z boku i od góry
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Października 04, 2010, 08:15:11 pm
nic się nie urwie :)


Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: luki.l w Października 04, 2010, 08:31:17 pm
możesz zrobić zdjęcie miejsc wspawania tylnego trójkąta bo tak to nic nie widać najlepiej z boku i od góry

Może jutro wstawię dokładne foto(tylko najpierw muszę szlifierką potraktować trochę spawy).
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: cyqlop w Października 04, 2010, 09:33:48 pm
nie szlifuj za bardzo
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: Jakub S. w Października 04, 2010, 09:41:08 pm
Święte słowa! Cięższym rowerem jeździ się ciężej, ale bez zębów albo ze złamaną nogą jeździ się jeszcze trudniej  ::)

Nie jestem zwolennikiem "czołgów" ale to sobie oprawię w ramkę i powieszę na ścianie ;D
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: Yin w Października 04, 2010, 10:56:52 pm
Tak to profil 40x60mm. Może to utnę i jako wzmocnienie wstawię jakiś mniejszy trójkąt... sam nie wiem... Wczoraj przejechałem się trochę po polnych drogach - nic się nie urwało :-)

Spokojnie nie powiedziałem że na 100% coś się stanie, tylko że jeśli cokolwiek, kiedykolwiek będzie się dziać to najprawdopodobniej w tamtym miejscu.
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: luki.l w Października 05, 2010, 08:06:58 am
No nie powiem czołg jest:-).

Ten też ma sporą ramę :-)
(http://www.recumbentblog.com/wp-content/uploads/2009/04/aufmrotmachie_rahmen_r.jpg)
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: gemsi w Października 05, 2010, 09:05:17 am
No nie powiem czołg jest:-).

Ten też ma sporą ramę :-)

no, ale z alu, częściowo frezowanego na CNC :),
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: MaciejDlugosz w Października 05, 2010, 09:19:44 am
No nie powiem czołg jest:-).

Ten też ma sporą ramę :-)

no, ale z alu, częściowo frezowanego na CNC :),

Wizualnie tego Flevo-Bike Greenmachine "bajerują" felgi. W wersji "na szprychach" też wygląda całkiem nieźle, bo ma 5 okrągłości "odwracających" uwagę: zgrubienie wokół suportu, zgrubienie na łożyskowaniu tylnego wahacza, 2 okrągłe błotniki i tylne koło na którym w całej okazałości widać okrąg - podwieszone jednostronnie:

(http://www.treehugger.com/Flevobike-green-machine-gre.jpg)

Firma Flevobike miała też (kiedyś) "toporny" design:

(http://www.ligfietswinkel.nl/images/stories/ligfiets/flevobike_amigo_.jpg)
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: st_x w Października 06, 2010, 04:00:50 pm
Witam

Co do konstrukcji to:
- domniemam, że najpierw powstała rama z tylnym trójkątem , dopiero potem doszło to wzmocnienie (belka) wzdłuż oparcia fotelika - bez nuiej to by "sie złamało".

Przy takiej konstrukcji najbardziej "dostaje" wezeł w którym zaczynają się poziome widełki tylnego trojkąta (a jednoczesnie kończy profil 60x40).
Dodatkowe wzmocnienie było niezbedne, z tym że "PIONOWY", pierwotny profil,  po dodaniu tego wzmocnienia mógłby być zanacznie delikatniejszy (a nawet zamiecić sie na pręt fi 5 mm) - cześć jest tyklo rozciągana i nie musi być ciężkim profilem zamknietym.

Dodatkowo: - cały tylny trójkąt można by odrobinę skrócić i wspawać nizej tak aby płaszczyzna poziomej cześci tylnego trójkata "zgrała się" z płaszczyną profilu głównej części ramy - będzie ładniej.

BTW: podoba mi się taki "techno" kształt i chyba osobiście poszedłbym "na całość" i pospawał tylny trójkąt z profili np: 20x10 rezygnując z "gotowca".   
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: Neverhood w Października 06, 2010, 06:19:06 pm
Co to jest ten "techno" kształt ?
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: PrzemO w Października 06, 2010, 06:37:11 pm
Witam

Witaj st_x na forum. Aha, nie daj się  ;D
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: st_x w Października 06, 2010, 09:17:06 pm
Co to jest ten "techno" kształt ?

Witam
Ucinając jedną z pierwszych gałezi na którą zboczy wątek:

===
Witam
Forum sobie poczytywałem od dłuższego czasu.
Rowerem jeżdzę (ostatno zabijajac tylne łożyska fotelikiem z dzieckem).
Inżynier z wykształcenia - kilka konstrukcji popełniłem - chciaż roweru "od zera" dotychczas nie.
Pozdrawiam wszystkich i z przyjemnoscią podziwiam dokonania - chciaż tych kierownic w SWB mocowanych do standardowych mostków "nie Ahead" nie rozumiem (wyglądają brzydko a można to przecież pospawać)).

====

Co do TECHNO:
-  kanty, prostota i CNC (oraz NIE owalne profile to TECHNO)
-  płynne przejścia, łuki , laminaty to RETRO ("późne rokokoko"  ;D)(chociaż oczywiście technologicznie "pierwsza klasa"...)

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: luki.l w Października 07, 2010, 02:33:36 pm
Ja u siebie mam coś takiego(wersja nie wykończona):

(http://finess.w.interii.pl/rower/mocowanie_kierownicy.jpg)


Na pewno nie wygląda to tak jak "ze sklepu". Za to mam pełną regulację.
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: st_x w Października 07, 2010, 08:07:18 pm
Ja u siebie mam coś takiego(wersja nie wykończona):

(http://finess.w.interii.pl/rower/mocowanie_kierownicy.jpg)


Na pewno nie wygląda to tak jak "ze sklepu". Za to mam pełną regulację.

Witam

A jak "mostek" byłby odwrócony o 180 stopni (czyli do tyłu) to:
- działało by TAK SAMO
- było by o 10 cm rury lżejsze ;D
- przy odpowiednim wyprofilowaniu kierownicy wyglądałoby "płynnie" - tworząc "z boku" prawie jedną linię.

Fakt - detale - ale "nie widzę przeciwwskazań" dla takiego rozwiązania.
Dzięki takim optymalizacjom urywa się gramy, dekagramy, kilogramy.

Podobnie te wszystkie rury przerzutki przedniej, które wystają "z zapasem" ponad obejmę, mi osobiście kojarząc się z "upośledzonym nosorożcem"  ;D (sorry - nie mogłem się powstrzymać)..

Pozdrawam
 

 
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: sławek w Października 07, 2010, 08:33:19 pm
Podobnie te wszystkie rury przerzutki przedniej, które wystają "z zapasem" ponad obejmę, mi osobiście kojarząc się z "upośledzonym nosorożcem"  ;D (sorry - nie mogłem się powstrzymać)..

  Chyba że tak jak przy moim jednym rowerze rura w/w wystaje wysoko bo jest przeznaczona na punkt podparcia owiewki.
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: luki.l w Października 07, 2010, 09:50:00 pm

Witam

A jak "mostek" byłby odwrócony o 180 stopni (czyli do tyłu) to:
- działało by TAK SAMO
- było by o 10 cm rury lżejsze ;D
- przy odpowiednim wyprofilowaniu kierownicy wyglądałoby "płynnie" - tworząc "z boku" prawie jedną linię.

Fakt - detale - ale "nie widzę przeciwwskazań" dla takiego rozwiązania.
Dzięki takim optymalizacjom urywa się gramy, dekagramy, kilogramy.

Pozdrawam



Na dzień dzisiejszy mostek będzie tak jak jest ponieważ po odwróceniu "wbiłbym" sobie kierownicę w oczy. Nie liczę drobnych gramów przy konstrukcji w której z założenia nie brałem wagi pod uwagę.
W wolnej chwili z ciekawości obrócę mostek o 180 stopni i zobaczę jak to będzie wyglądało i czy kierownica przy ostrych skrętach nie będzie mi wadzić o kolana.

Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: gemsi w Października 08, 2010, 06:58:18 am
...


lecąc "klasykiem" :

<bogus linda mode=on>
co ty, "urwał", wiesz o poziomach ?
<bogus linda mode=off>
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: sławek w Października 08, 2010, 07:10:33 am
...
lecąc "klasykiem" :

<bogus linda mode=on>
co ty, "urwał", wiesz o poziomach ?
<bogus linda mode=off>

  Zawsze ktoś coś tam wie. A jak ktoś nie wie nic, to jego zdanie jest podwójnie cenne, bo potrafi dostrzec rzeczy na które fachowcy dawno nie zwracają uwagi*.
  Groźny jest tylko ten, któremu wydaje się że jest Bogiem

 *Autentyk - zespół pod kierownictwem laureata Nagrody Nobla przeprowadzał eksperymenty. W końcu ktoś zaproponował "Nie moglibyśmy używać myszy, zamiast szczurów? są mniej kłopotliwe, szybciej się rozmnażają...
 Wspomniany Profesor- "Nie!ponieważ zastrzyki podajemy w ogon!"
 - Myszy też mają ogony...
 -Hm, bardzo celna uwaga...  (i przeszli na myszy  ;D)
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: gemsi w Października 08, 2010, 07:17:23 am
z odwroconym mostkiem jest tak ze :
czasami mozna a czasami nie mozna,
zazwyczaj po prostu latwiej wykorzystac fakt odwrocenia mostka dla zachowania co najmniej dwoch punktow podparcia ( w poziomie dla lepszej dzwigni, a w pionie latwiej podeprzec kiere pod ospowiednim katem )
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: st_x w Października 08, 2010, 10:08:16 am
...


lecąc "klasykiem" :

<bogus linda mode=on>
co ty, "urwał", wiesz o poziomach ?
<bogus linda mode=off>

Witam

Jeżeli chodzi o poziomy - to tyle, że się ze dwa razy przymierzyłem.. ;D
Jeżeli chodzi o takie rozwiązanie (i technikę)  - to (przy braku "zawiasu" do składana kierownicy i NIE wykorzystaniu końcówki rury sterowej jako punkt podparcia - co widać na zdjęciu) - to jest brzydkie, nieoptymalne i ...
.... do póki kierownica jest w tym samym miejscu (wysokości i odległości) od osi obrotu to (FIZYKA) kształt połączenia kierownicy z rura sterową  nie ma znaczenia !!! (poza ergonomią (zawadzanie o nogi i estetyką).
Można tam wstawić nawet podwójnie wygiętego "esafloresa" ... jak komuś się podoba i będzie "jeździło"...

Pozdrawiam


Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: luki.l w Października 08, 2010, 02:34:59 pm
Kilka wersji :-)

(http://finess.w.interii.pl/rower/001.JPG)

(http://finess.w.interii.pl/rower/002.JPG)

(http://finess.w.interii.pl/rower/003.JPG)

(http://finess.w.interii.pl/rower/004.JPG)
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: st_x w Października 08, 2010, 03:00:37 pm
Ślicznie :))

To ja jeszcze poprosze tylne widełki 2 cm niżej (w linii z ramą) - troszę  geometria "się podniesie: - ale co tam  ;D - przy "papierowych" (Photoshopowych  8)) zmianach można sobie na to pozwolić.

PS. Jak dobrałeś kąt gówki ramy ?? - "na oko" stromy jest ... (nawiązują do jazdy bez zebów  8) - złamać się nie złamie ale wymagał będzie wzmożonej uwagi przy prowadzeniu..)
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: kaczor1 w Października 08, 2010, 03:22:05 pm
@luki.l

Oś, dwa łożyska i będziesz miał kierownicę odchylaną.
Takie rozwiązanie zdecydowanie ułatwia wsiadanie, a w razie draki, nie wybijesz sobie zębów o kierownicę, bo ta po prostu się odchyli.
Mostek w wersji 1 i jakaś blokada, aby kierownica nie opadała (najlepiej z regulacją, aby można było ustawiać jej wysokość - stopień odchylenia)

Podobnie te wszystkie rury przerzutki przedniej, które wystają "z zapasem" ponad obejmę, mi osobiście kojarząc się z "upośledzonym nosorożcem"  ;D (sorry - nie mogłem się powstrzymać)..

Pozdrawam
 

Mój "upośledzony nosorożec", ma na zapasie przyczepione dwie lampy, więc w ślady kłusowników nie pójdę
 i piłą go traktować nie będę  :P
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: gemsi w Października 08, 2010, 03:44:52 pm
Jeżeli chodzi o poziomy - to tyle, że się ze dwa razy przymierzyłem.. ;D

tez ładnie :)

a wracając do kwestii estetycznych, no niestety czasami jest ciężko, ja tak mam z pracami wykonczeniowymi, prawie zawsze,
plany są wspaniałe, a potem jak juz jest cisnienienie ze można szybciej wsiąść na rower ( lub zakonczyc jakies inne prace ) wprowadzając tu i tam prowizoreczki to czasmi wychodzą takie niedorobience, a wykonczeniowka jak wiadomo trwa najdluzej.
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: luki.l w Października 08, 2010, 04:20:34 pm
Ślicznie :))

To ja jeszcze poprosze tylne widełki 2 cm niżej (w linii z ramą) - troszę  geometria "się podniesie: - ale co tam  ;D - przy "papierowych" (Photoshopowych  8)) zmianach można sobie na to pozwolić.

PS. Jak dobrałeś kąt gówki ramy ?? - "na oko" stromy jest ... (nawiązują do jazdy bez zebów  8) - złamać się nie złamie ale wymagał będzie wzmożonej uwagi przy prowadzeniu..)

Jak dla mnie to GIMP jest lepszy i darmowy.
Co do roweru to prowadzi się bardzo dobrze i jest skrętny. Jak chcesz się przekonać to zapraszam na jazdę próbną.
gemsi ma rację - ciśnienie i ciekawość mocno pcha do przodu :-)
Pozdrawiam

Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: Yin w Października 08, 2010, 08:15:21 pm
Kilka wersji :-)

Może jestem dziwny ale najbardziej podoba mi się tak jak było oryginalnie.
Tytuł: Odp: wzmocnienie ramy
Wiadomość wysłana przez: F.O.R.E.S.T w Października 09, 2010, 08:11:06 am
a wracając do kwestii estetycznych, no niestety czasami jest ciężko, ja tak mam z pracami wykonczeniowymi, prawie zawsze,
plany są wspaniałe, a potem jak juz jest cisnienienie ze można szybciej wsiąść na rower ( lub zakonczyc jakies inne prace ) wprowadzając tu i tam prowizoreczki to czasmi wychodzą takie niedorobience, a wykonczeniowka jak wiadomo trwa najdluzej.

Ehh gemsi, święta prawda  :) a jak juz się wsiądzie i okaże się, że da się jechać bez tego pomalowanego wsporniczka i tej przerobionej kierownicy... to tak już zostaje... amen  ;D